• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

[Kolumny 2.5-drożne] 2,5 drogi na AWX-ach

jak ktoś potrzebuje śrub z łbami imbusowymi m5 to mogę załatwić za free tyle co wysyłka listem pracuje na serwisie i mogę tego mieć w większych ilościach osobiście polecam takie rozwiązanie. Śruby z łbem imbusowym i nakrętki wpuszczane w płyte z pazurami takie jak w starych tonsilach
 
bingant,
Czy głośnik wysoko tonowy ma własną komorę tak jak w fx-300 ??

Z wymiarów FX-300 wychodzi mi że główna komora ma ok 35l netto. W twojej konstrukcji jeśli dobrze policzyłem jest ok 40l netto, różnica jest celowa??

Piękna konstrukcja, dbałość o szczegóły cieszy oko a ucho pewnie też chociaż na forum trudno tego doświadczyć :))
 
-Czy głośnik wysoko tonowy ma własną komorę tak jak w fx-300 ?? :
-Tweeter jest we wspólnej komorze razem z midwooferami.

-W twojej konstrukcji jeśli dobrze policzyłem jest ok 40l netto, różnica jest celowa??

-Zgadza się różnica jest celowa i powstała na drodze mioch eksperymentów. Na moje ucho taka pojemność kolumny daje lepsze efekty. Nie podważam tutaj obliczeń projektantów z STXa, ale po odsłuchach porównawczych kolumn z oryginalnym litrażem i z moim naddatkiem wykonałem już kilka par właśnie z takim litrażem i jest oki.
Zapraszam na odsłuch :)

[ Komentarz dodany przez: Pawel S.: 2010-11-28, 18:17 ]
UWAGI MODERATORA
przypominam o opcji cytowania
bardziej przejzyste i czytelniejsze ;)
 
witam
Pytanko: Czy fornir teak nadaje się szlifowania przed lakierowaniem? Właśnie położyłem kilka liści i próbowałem go szlifować. Powierzchnia zachowywała się tak jakby była nawoskowana-wzór słoja zaczął się zacierać. To normalne przy tym drzewie?
pozdrawiam
 
Co do forniru to chciałem poinformować, że ostatnio kleiłem fornir Amazouke klejem do drewna Patex szybkoschnącym i niestety ale ten klej po wyschnięciu robi się ciemny. Miejscami fornir przesiąkał i zostały takie ciemno szare centki.
A miał być bezbarwny, pierwszy raz mi się to zdarzyło. Czy ktoś ma może jakieś doświadczenie w tym temacie?
 
No może i za dużo, ale bałem się że jak będzie mniej to się dobrze nie przyklei.
Ale to nie zmienia faktu, że klej nie powinien ciemnieć.
 
Na szczęście sam rysunek słojów jest taki że ma wtrącenia słojów siwego koloru i te centki w miarę się komponują i nie jest to widoczne dla kogoś kto nie wie czego szukać :).
 
a przetrzyj ten fornir szmatka nasaczona delikatnie rozpuszczalnikiem. jak nic sie nie pojawi to mozesz zaczac sie martwic...
bo wydaje mi sie ze tylo pyl wchodzi miedzy szczeliny i wszystko zakrywa
 
To nie jest tak że słoje zatarły się całkowicie, po rostu wyglądają jakby "wypłowiały". Za chwilkę sprawdzę z tym rozpuszczalnikiem i szmatką

---------- Post dodany o 16:47 ---------- Poprzedni post o 16:27 ----------

Rzeczywiście po przetarciu szmatką i rozpuszczalnikiem wzór słoja jest taki jak powinien. Zastanawiam się jeszcze nad tym czy fornir jest jakoś impregnowany (po "zdjęciu" pasa żeby go utwardzić lub np zabezpieczyć), tak jak pisałem wcześniej po przejechaniu ręką po powierzchni czuć jakby był nawoskowany. Jeszcze jedno pytanko-jakim papierkiem skończyć szlifowanie przed lakierowaniem i jak to jest z tym moczeniem forniru przed szlifowaniem, czytałem że "tak się robi" żeby "nastroszyć" ewentualne nierówości.
 
Plamy mogą ponownie się pojawić po odparowaniu rozpuszczalnika - ale przynajmniej wiesz już, że po lakierowaniu nie powinno ich być widać ;)
Papier ścierny na wykończenie zależy w pewnym sensie od rodzaju drewna ale ja przeważnie wykańczam takim coś w okolicach dwustukilkudziesięciu - jakoś nawet nie myślę o tym, biorę do łapy i wiem czy jest dobry czy sięgać po inny ;) . Nie musisz moczyć forniru bo "włoski" nastroszą się po pierwszym lakierowaniu i wtedy je przetrzesz papierem, przy okazji matowiąc powierzchnię przed nakładaniem drugiej warstwy.
 
eszcze jedno pytanko-jakim papierkiem skończyć szlifowanie przed lakierowaniem i jak to jest z tym moczeniem forniru przed szlifowaniem, czytałem że "tak się robi" żeby "nastroszyć" ewentualne nierówości.

zalezy jaki fornir. najczesciej wystarcza 240-260. przy bardzo gestych czasami trzeba brac 320

nie wiem gdzie wyczytales zeby fornir moczyc. tak, wloski "wstana" ale rownoczesnie spieprzysz cala powierzchnie i bedziesz musial szlifowac od nowa

lepiej wydmuchaj powietrzem kurz u przeszlifuj jeszcze raz.
pierwsza warstwa grubo lakierem i szlif. kolejne juz cienkie bez miedzyszlifu (przy natrysku)
 
"pierwsza warstwa grubo lakierem i szlif. kolejne juz cienkie bez miedzyszlifu (przy natrysku)"-a jak przy pędzlu? Nie mam dostępu do sprężarki więc takie lakierowanie odpada. Początkowo planowałem załatwić sprawę lakierem w sprayu, ale wyczytałem, też gdzieś na forum, że niedrogie lakiery w sprayu so do d., a nie mam zamiaru podbijać kosztów budowy kupując super extra lakier w sprayu. Dlatego zdecydowałem się na pędzel.
 
Powrót
Góra