Kolega Tekton1976 jest laikiem w kwestii zwrotnic, dlatego zgłosił się do mnie o pomoc w ogarnięciu tego zestawu. Na forum pokazał to co sam zrobił czyli generalnie prace stolarskie, włożył w to ogrom pracy i nie można mieć tego za złe, że się chce pochwalić. Jak na jedną z pierwszych konstrukcji i zupełny brak warsztatu, bo należy nadmienić, że było to robione w mieszkaniu (!) to wyszło mu to bardzo fajnie.
Kolumny jak już wcześniej wspominał powstały jako modyfikacja poprzedniej konstrukcji. Założenie było takie aby wykorzystać bardzo solidne obudowy które kosztowały trochę pracy i pieniędzy. Konstrukcja miała początkowo nie przejść tak dużego przeobrażenia. Jednak po analizie tego czym dysponujemy, po wydzieleniu komory dla średniego, zostawało 60L w które idealnie wpisywał się głośnik SB29. Dla 22jek 60L to za dużo a szkoda odgradzać nadmiar litrów, dla 2x 22 to już za mało, tak samo jak dla większości 26tek, które nie rozwinęłyby skrzydeł. SB29 oferuje w tym litrażu najlepsze zejście, najlepszy impuls, najlepszą efektywność a na dodatek kosztuje "zaledwie" 6 stówek. Nie wsadzenie tam tego głośnika byłoby głupotą.
Satori 16tka był naturalnym wyborem do kompletu.
Osobiście również z początku myślałem, że lepszym rozwiązaniem byłoby zrobienie nowych skrzynek ale efekt końcowy stworzył pewną spójną całość. To takie kolumny trochę w stylu retro, klasyczne 3 way z dużym basem, w kanciastej, lekko przysadzistej obudowie, oklejone fornirem dopełniającym klimatu. Moda na tego typu kolumny nigdy nie przeminie.
Styl retro się kończy w momencie odpalenia muzyki. Jest mocno, dynamicznie, z pazurem a jednocześnie nie jest ostro. Bas jest przerażająco mocny, średnie z satori to bajka, bardzo wyważone w masywności przekazu, bardzo dokładne i plastyczne. Kopułka audaxa zaskakuje bo spisuje się nadzwyczaj dobrze. Szczerze przyznam, że to pierwsza metalowa kopułka, poza berylem, która dla mnie brzmi bez zastrzeżeń, świetny głośnik, wart więcej niż kosztuje.
Zwrotnica 4x 2 rząd , podziały 200Hz i 2,5kHz . Zwrotnica po pewnym czasie odsłuchów w docelowych obudowach, pomieszczeniu i z dedykowaną elektroniką była jeszcze lekko poprawiona w celu uzyskania optimum brzmienia.
- - - - - aktualizacja - - - - -
Wysokotonówka ciutke za nisko
Wysokotonówka jest na optymalnej wysokości pod względem minimalizacji dyfrakcji z obudowy
