• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Linia transmisyjna, wady zalety, ciekawostki

  • Autor wątku Autor wątku Rfck
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Narazie nie ida hehe. Nie jestem fanem cykania, a nawet przeciwnikiem, ale te nie cykaja prawie nic. Jakies takie totalnie martwe granie, nie moja bajka zupelnie. Ale bede jeszcze nad nimi siedzial troche. Trzeba trafic na swoj dzwiek, nie ma co sie na sile nakrecac.
 
To dlaczego w przypadku BR masz większą skuteczność w średnim paśmie ? :blink:
i spadek przy 100Hz którego nie ma w TL ?

moim zdaniem PM mierzył w niedużym pokoju ok 15-17m2 stąd mod na 50 Hz, poza tym brak adaptacji akustycznej spowodował oprócz zaniku basu 100 Hz podbicia na 400 i 700 Hz i raczej nie jest to rezonans rurowy, bo przy tej częstotliwości br promieniuje już ok 20dB ciszej , , róznice w pomiarach pomiedzy tl a br mogą byc spowodowanwe róznymi odleglościami od ścian w małym pokoju róznica 23cm to bardzo dużo

- - - - - aktualizacja - - - - -

do tego dochodzi jeszcze rózna odpowiedź samego glośnika w róznych obudowach
 
Ostatnia edycja:
No tak, ale tam jest tylko jedna para uchwytów, no i mogło by być odwrotnie.
 
Jeśli kolumna posiada dwa "zestawy" rączek tak jak w pokazanych przez PM PMC, to mogą być przykręcone jeden "normalnie" a drugi odwrotnie, lub oba zestawy tak samo.
Jeśli jednak mamy kolumnę która zazwyczaj (w pojedynkę) stoi tak jak jest pokazane na zdjęciu (i widać to również w PDF-ie), czyli BR-em na dół (a wysokotonówką na górze), to dlaczego rączki są odwrotnie przykręcone?

Nie będę się kłócił, może PMC chce się tym wyróżnić.

nie ma reguly na to

Jest :)
 
Jeśli kolumna posiada dwa "zestawy" rączek tak jak w pokazanych przez PM PMC, to mogą być przykręcone jeden "normalnie" a drugi odwrotnie, lub oba zestawy tak samo.
Jeśli jednak mamy kolumnę która zazwyczaj (w pojedynkę) stoi tak jak jest pokazane na zdjęciu (i widać to również w PDF-ie), czyli BR-em na dół (a wysokotonówką na górze), to dlaczego rączki są odwrotnie przykręcone?

Nie będę się kłócił, może PMC chce się tym wyróżnić.



Jest :)

Jak jest regula to mi ja pokaz, ale nie sugeruj swojego zdania.
 
Jak jest regula to mi ja pokaz, ale nie sugeruj swojego zdania.

Nie ma definicji pozycji rączek, ale jest logika.
Logiczne jest że jak stoi kolumna w pozycji, nazwijmy ją "wyjściową", to rączki powinny być zamocowane poprawnie (domyślam się że wiesz jak jest poprawnie).
Powie Ci to każdy z branży PA.

W przypadku PMC QB1-A, rączki są odwrotnie założone jeśli bierzemy pod uwagę standardy jakie są w PA.
Dlaczego tak zostały zamocowane tego się nie dowiemy, puki ktoś z firmy nie odpowie.

Albo zamiast pytać dlaczego tak zostały zamocowane, lepiej niech podadzą gdzie jest dół tej kolumny.
 
Tak sobie mysle, ze w przypadku tych kolumn, ulozenie uchwytow wlasciwie nie ma zadnego znaczenia, poniewaz nie sa to konstrukcje PA, przewidziane jako mobilne. Zamontowano tam raczki, aby w ogole mozna bylo to jakos uniesc dwie czy cztery osoby. Docelowo jest to monitor glowny w studiach nagraniowych, wiec te uchwyty sa moim zdaniem rzecza zupelnie drugorzedna.
 
Powrót
Góra