• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Magnat zamiast Logic 7 w BMW e65 kilka pytań

ok trzymam za słowo
odzyskałem uszkodzony wzmak L7 od poprzedniego właściciela i wyszło na to że padły końcówki i dodatkowo coś na płytce odpowiadającej za rozkodowanie sygnału optycznego
jest opcja aby go naprawić na porządniejszych końcówkach i powrócić do oryginału.
Jesteś w stanie podjąć się tego lklukasz?
 
Nikt tego nie zrobi bo sie nie opłaca
W środku same elementy smd i wszystko all in one

Mam taki Mark and levinson z lexusa
Rozebralismy go i złożyliśmy spowrotem

Ile kosztuje używka z rozbiórki?
 
Jak nie gra basem to masz pewnie cos zle ustawione na wzmacniaczu
W e90 podłączone jest w ten sam sposób co u ciebie i gra
 
900001-3-25109.jpg


---------- Post dodany o 12:59 ---------- Poprzedni post o 12:55 ----------

jeszcze raz włączyłem test hz i wyraźnie bas się ucina przy 150-140hz

---------- Post dodany o 15:01 ---------- Poprzedni post o 12:59 ----------

miedzy czasie przełączyłem x-over tylko na lpf i puszczając test pełnym pasmem grały tylko tylna półka a potem tak od 230hz słychać było przód i prawdopodobnie suby...

---------- Post dodany o 15:03 ---------- Poprzedni post o 15:01 ----------

p.s. ale też do ok 150hz
 
jeszcze raz włączyłem test hz i wyraźnie bas się ucina przy 150-140hz

Czyli mimo nastawienia na FULL czyli pełne pasmo, to i tak basem nie gra. Czyli jak pisałem, sygnał jest już wcześniej w radiu odfiltrowany z basu na przednie głośniki i z nich wzięty. Dodam dla lkulkasza podpowiedz, z diyma, ze w e90 jest inaczej niż w e65 mimo "tych samych" systemów.

Dlatego wkleiłem w poście 13 schemat, żeby upewnić się gdzie jest wpięty sygnał do magnata.

LPF - filtr dolno przepustowy - gra tylko bas i do jakiej częstotliwośći, regulujesz potencjometrem LPF.
HPF - filtr górno przepustowy - gra reszta pasma bez najniższego basu, regulujesz HPF.

Czyli jak chcesz bas mieć z subów to te kanały mają być na LPF.
Jak chcesz żeby jajka grały pełnym pasmem to full co nie jest zalecane, jak niskimi(nie sub) średnimi i wysokimi to HPF ustaw na ok 70-80Hz.
 
E65 ma inny system niż E60 i E90, mimo Logic 7 w obu autach.

Światłowód w E65, E60 itp. to szyna MOST, nie tylko dźwięk tam się pojawia, ale także całe sterowanie. Poza tym, to nie tylko wyjście. Jest to pętla, która musi być zamknięta.


Najprostszym wyjściem w tym przypadku chyba, to wywalić z klucza FA informację o logic 7 i przekodować na nowo ASK.
Mówiąc łopatologicznie, przekodować radio na wersję bez logic 7. Wtedy na wyjściu radia powinno pojawić się pełne pasmo(ten sam ASK jest dla zwykłego systemu używany)


W zwykłym systemie, z tego co pamiętam, suby są podłączone razem z przednimi głośnikami.
Są to oczywiście inne głośniki niż w L7, ale jakoś to gra
 
to już chyba wiadomo wszystko, a co byście proponowali - wrócić do oryginału logic7 czy pprzekodować radio i zamontować jakiś dobry wzmacniacz?
 
Moim zdaniem Logic7 szału nie robi. Wolałbym użyć wzmacniacza 4ch na sam przód(osobno suby pod fotelem), osobno średnie i wysokie w drzwiach.
Zrobić do tych w drzwiach dobrą zwrotnicę pasywną. Na dole można zrobić podział aktywny. Głośniki seryjne nie są tragiczne, wiec można je wykorzystać.

Używany wzmacniacz to co najmniej 1000zł, myślę, że ten budżet da się lepiej wykorzystać. Tym bardziej, że nie wiadomo co jest namieszane w instalacji
 
Cursor, na taką odpowiedź czekaliśmy, świetna robota.

Używany wzmacniacz to co najmniej 1000zł, myślę, że ten budżet da się lepiej wykorzystać. Tym bardziej, że nie wiadomo co jest namieszane w instalacji

A zapytam inaczej, sądzisz lub wiesz że urządzenia są plug&play i po zakupie używki i wpięciu jej do systemu będzie działać? Czy będzie trzeba je parować - przekodować?

Zawsze mozna użyć modbridga

Lub młotka. Rozumiem ze zdawkowe, bezwartościowe odpowiedzi to Twoja domena? Co to modbridge? DSP od Mosconi?
 
jakoś nie uśmiecha mi się stosowanie jeszcze procesora, wole wersje z przekodowaniem i opcją zestawu którą napisał cursor
 
Zapytaj na forach BMW.
Ludzi którzy ogarniają NCS Expert jest coraz więcej, a to prosta robota w tym programie


LS z tego co kojarzę to E65 ma inny wzmacniacz niż E60 i E90. Po wpięciu w sprawną instalację(zakładając, że wzmacniacz jest sprawny, co nie jest oczywiste) wzmacniacz na pewno wyda dźwięki. Dla pewności warto go dokodować do samochodu.
Nie wiem tylko czy lifting nie przyniósł też jakiś zmian w L7. To już należałoby przejrzeć WDS i ETK. Jeśli tak to miałoby to znaczenie przy szukaniu używki. Pytanie przede wszystkim co się stało z MOST(światłowodem). Moim zdaniem jest założona pętla, żeby go ominąć. Przy otwartym(nie zapętlonym) potrafi zniknąć dźwięk także z pozostałych głośników(ASK nie wie co ma robić i potraktuje to jako ciszę)

Ostatnio był u nas klient E65, w zaprzyjaźnionym zakładzie wycena naprawy wzmacniacza L7 to 1700zł. Wg mnie nie warto tyle wydać w kontekście dobrego dźwięku. Co innego jak komuś zalezy na serii
 
Powrót
Góra