• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Maty na drzwi

  • Autor wątku Autor wątku Rfck
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Stp u nas juz ma nie byc
Wywnioskowałem ze to z powodów politycznych
Juz u dystrybutora cieżko o maty
A te co na Allegro to juz resztki
 
zastanawiam się, czemu nie rozebrali drzwi do końca, żeby mieć lepszy dostęp do blachy. a może blacha w Audi jest na tyle sztywna , że nie trzeba wyklejać na całej powierzchni?
 
Zawsze trzeba
Tu nie chodzi o jej sztywność

Poza tym żaden chociażby najlepszy filmik nie zastąpi wam doświadczenia
Czyli chociażby dlaczego w niektórych samochodach Woofery buczą a w innych ten sam "lata" jak należy
I co zrobic zeby grały jak należy

To tak jakby uczyć sie tańczyć w domu z filmow w necie
 
Ostatnia edycja:
Nie na temat...
Ciekawe czy ktoś się kiedyś zdecyduje na przekazanie wiedzy tajemnej w postaci publikacji :)
#AudioIluminati
 
Publikacji czego?
"Jak zrobic drzwi, zeby było dobrze i zeby nie buczaly"? :D
Chyba zartujesz :D
Mozliwosci jest tak duzo, ze mozna by encyklopedie napisać
Widać, ze nie masz pojęcia o czym piszesz
 
Zawsze trzeba
Tu nie chodzi o jej sztywność
to o co chodzi?
mi się wydaje że dajemy na blachę maty bitumiczne/butylowe po to żeby tą blachę usztywnić. taka mata może też co najwyżej pochłaniać wibracje niskoczęstotliwościowe, fali akustycznej o wyższej częstotliwości przecież nie pochłonie. dlatego zastanawiam się nad położeniem wewnątrz drzwi warstwy gąbki 7mm zamknięto-komórkowej GMS01. dotychczas dawałem na butyl gąbkę 3mm GMS12 i żadnego buczenia nie zauważyłem.
 
Ostatnia edycja:
Poza tym nie istnieje cos takiego jak skończone drzwi czy dobrze zrobiona skrzynia głośnikowa
Zawsze ktos bedzie wiedział jak zrobic to lepiej i jak ja poprawic

- - - - - aktualizacja - - - - -

zastanawiam się nad położeniem wewnątrz drzwi warstwy gąbki zamkni
Spróbuj i napisz co wyszło :)
 
no właśnie dotychczas dawałem na butyl gąbkę 3mm GMS12 i żadnego buczenia nie zauważyłem.

- - - - - aktualizacja - - - - -

jeśli uważasz że robię źle to mnie od razu naprostuj i podpowiedz żebym nie popełniał błędu i szedł w koszty. nie mam w tym tak dużego doświadczenia jak Ty
 
[
Nie na temat...
QUOTE=lklukasz;456380]Publikacji czego?
"Jak zrobic drzwi, zeby było dobrze i zeby nie buczaly"? :D
Chyba zartujesz :D
Mozliwosci jest tak duzo, ze mozna by encyklopedie napisać
Widać, ze nie masz pojęcia o czym piszesz[/QUOTE]

Naukowcy z NASA na pewno już rozgryzaja te zagadkę wszechświata:))))


- - - - - aktualizacja - - - - -

Nie na temat...
Poza tym nie istnieje cos takiego jak skończone drzwi czy dobrze zrobiona skrzynia głośnikowa
Zawsze ktos bedzie wiedział jak zrobic to lepiej i poprawic
To już filozofia, prawie religia, "There is no spoon";)
Jesteś wybrancem Łukasz?;))))

 
Łukasz, dzięki za pomoc, ale szczerze moim zdaniem można Cie tak właśnie odebrać w dziale Car audio jakbyś był jedynym który robi to porządnie.

Odnośnie tego tutoriala ; bo moim zdaniem powinni tę blachę wyjąć i wykleić cały środek a tutaj koleś wkleja kilka mat do wewnątrz przez otwór głośnikowy.. Tak wystarczy czy nie ? Wyglądo to na warsztat Car audio i to w niemcowni.
Oglądałem kolejny filmik z tłumienia drzwi gdzie zasłonili tylko otwory technologiczne i wykelili matą całość BEZ wnętrza.
Co o tym sądzisz Łukasz ? Jaka jest różnica w brzmieniu pomiędzy tłumieniem całych drzwi ( gdy występuje szczelna blacha na nich)
http://smg.photobucket.com/user/indergaard/media/stilo/stereo/DSCN1798.jpg.html a tłumieniem tylko tej blachy i wyklejeniu kilku miejsc tak jak zrobił ten niemiecki koleś ??

Jak odbywa się PRAWDZIWE wytłumianie drzwi ? może byś to opisał?
Czytam Twoje posty w Caraudio bo uważam że masz dużo doświadczenia ale odnoszę wrażenie że wolisz powiedzieć że ktoś zrobił źle niż powiedzieć DLACZEGO to zrobił źle i co ma poprawić.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Nie wkładaj pianki w środek drzwi
Nie ma takiej potrzeby
Dlaczego ? Pianka napewno wytłumi jakieś średnie częstotliwości, dlaczego w aucie to niepotrzebne ?
 
podroba PanMembran ja juz nie raz mówiłem, ze sie nie znam
Omijaj moje posty i czerp informacje od innych :)

Co do drzwi to wytlumienie drzwi w dobrym znającym sie warsztacie kosztuje kilka tysięcy złotych
Kosztuje tyle bo oni wiedza co robią i zrobili to juz kilkanaście razy w samochodzie takim jak podstawisz
Wiedza co i jak i gdzie użyć, zeby nie buczało i było dobrze
Dobrze zrobione drzwi sa zdjęte i rozebrane do najmniesJezsgo szczegółu
Wszystko umyte i nasmarowane na nowo, zeby za kilka lat nie było problemu
Potem wszystko poskładane na rozne elementy (pianka, taśma izolacyjna, parcianki, plastykowy oplot, smar dla uszczelnienia) po to, zeby drzwi Trzymały szczelność
Potem wysokojakosciowe maty, materiały zmniejszające szczelność w celu dostrojenia drzwi do glosnika i takie tam zabiegi
Na koniec panele, skóra czy inne wysokojakosciowe wykończenie

To tak na szybko

Ale ja sie nie znam... ;)
 
Ostatnia edycja:
Co do drzwi to wytlumienie drzwi w dobrym znającym sie warsztacie kosztuje kilka tysięcy złotych
Kosztuje tyle bo oni wiedza co robią i zrobili to juz kilkanaście razy w samochodzie takim jak podstawisz

Idąc tym tropem to można powiedzieć że porządne kolumny to robi sonus faber tylko :)
Tak na poważnie to chodzi mi o realia. Czy miałeś kiedyś do robienia takie drzwi jak moje ?
http://smg.photobucket.com/user/indergaard/media/stilo/stereo/DSCN1798.jpg.html
Pewnie że chciałbym je całe zdjąć rozebrać i wykleić każdy element ale po prostu nie dam rady, auto potrzebuję na co dzień.

Chodzi mi tylko o to czy jak wykleję całą widoczną blachę oraz za głosnikiem ( przez otwór na głośnik) tyle ile mi się łapa tam zmieści + okleję matami boczek+pianka to czy będzie to wielka różnica w porównaniu jakbym wykleił całe drzwi demontująć widoczną tutaj blachę , czy porównywałeś to ???
 
Z doswiadczenia Ci napisze że jak zrobisz tak jak piszesz to różnica między gołymi drzwiami i oklejonymi Twoim sposobem będzie słyszalna. Ale może okazać sie niewystarczająca.

Wiadomo że im wiecej powierzchni okleisz i im dokładniej to zrobisz, tym efekt będzie lepszy.
 
Jak chcesz to zrobic dobrze to musisz zdjąć ta blachę i wykleić tez jej wewnętrzna strone
Zewnętrzna mozesz tylko tam gdzie sa jakies otwory

Ale to bedzie proste zadanie

E92 ma podobne drzwi
Popatrz


Edit
Jednak to jakies Volvo



- - - - - aktualizacja - - - - -

Wiadomo że im wiecej powierzchni okleisz i im dokładniej to zrobisz, tym efekt będzie lepszy.
Można tak powiedzieć, ale pamiętajcie, ze mozna tez przegluszyc drzwi
Np jak ktos położy wiecej warstw maty "zeby były sztywniejsze" ;)
 
Problem jest taki że nie dam rady tej blachy ściągnąć, jest razem z prowadnicą do szyb i szybą a będę to robił sam :(
No w moim przypadku na pewno nie przegłuszę ;), wydaje mi się że dam radę okleić wewnątrz do połowy albo i dalej przez otwór głośnikowy.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Oglądam różne drzwi i tak się zastanawiam bo różnie robią mianowicie:

1. naklejają maty na zakładkę albo kleją obok siebie
2. Naklejają na kable a inny pod kable
3. Tutaj widzę masz nieoklejony dystans MDF a niektórzy to kleją

Jak jest lepiej:???:

- - - - - aktualizacja - - - - -

Zewnętrzna mozesz tylko tam gdzie sa jakies otwory
Nie ma żadnych na zewnętrznej, tylko te do odczepienia szyby za gumowymi zaślepkami.
 
Powrót
Góra