• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

monitory aktywne

Rejestracja
Lip 22, 2005
Postów
700
Reakcji
0
Lokalizacja
wrocław
kolega będzie robil dwudrozne monitory aktywne. głośniki to Vifa TC20SD05-06 i Vifa TC14SG49-04 lub Vifa TC18. podział ok. 3-4kHz , na wysokie chcialbym wznacniacz okolo 20 W, na niskosredni okolo 60 W. poszukuje schematów/projektów wzmacniaczy ktore moglyby dać taka moc ( przy około 6R) i co najważniejsze dobrze by brzmiały (dynamika, neutralność, szczegułowość). czy możecie coś polecić? jaką do tego zastosować zwrotnicę aktywną?
pozdrawiam
 
W monitorach studyjnych znanych marek we wzmacniaczu siedzi LM3886 w 98% modelów różnych firm.Osobiście uważam to za dobry pomysł ponieważ sam LM to bardzo dobry monolit mimo że to tylko scalak.Piszesz że głośniki mają 6R więc jak zasilisz takiego LM z ok 2x38V to osiągniesz co chciałeś.Na tor wysokotonówki polecam LM1875.

Znane TLC tonsila za parę tys złotych są chwalone przez wielu melomanów czy ludzi używających ich w studiach.A przecież to nic innego jak GDN20/120 z TDA7294 i GDWK10/80T również pod TDA7294.Coś w tym musi być...
 
rozumiem ze mowa tu o bi-wiring ??
chyba bi-amping :)

Znane TLC tonsila za parę tys złotych są chwalone przez wielu melomanów czy ludzi używających ich w studiach.A przecież to nic innego jak GDN20/120 z TDA7294 i GDWK10/80T również pod TDA7294.Coś w tym musi być...
to dość ciekawe bo przyjęło się że wszyscy objeżdżają tda za wysokie tony :/
może jakaś powszechnie występująca wada słuchu ?:)
 
to dość ciekawe bo przyjęło się że wszyscy objeżdżają tda za wysokie tony :/
może jakaś powszechnie występująca wada słuchu ?:)
kiedys dlugo porownywalem lm3886, tda7294 i tda1554q, wprawdzie kolumny do tego podlaczone to jakies stare tonsile, ale najwieksza roznica jaka mi utkwila w pamieci to to, ze tda7294 mialo duzo gorszy bas, tzn. tda i lm zchodzily podobnie nisko, w przeciwienstwie do 1554, ale bas z tda byl jakis taki rozlazly, a lm swietnie kontrolowany
 
bas z tda byl jakis taki rozlazly, a lm swietnie kontrolowany
hmmm
zwykle się mówi właśnie że to lm ma gorszy bas ...
chyba kupie lmy i potestuje :)
mam nadzieję że nie będzie rażącej różnicy w porównaniu do tda :)
 
to jest troche jak z glosnikami, jesli oba schodza podobnie nisko, ale jeden przeciaga, a drugi nie, to zawsze bedzie sie wydawalo, ze z tego pierwszego jest wiecej basu, bo dluzej wybrzmiewa
 
a wiecie moze gdzie znajde jakies aplikacje na tych LMach? te 2x38V to mabyć po wyprostowaniu? LM1875 też moge tym samym napięciem zasilić? zależy mi na tym żeby obie końcówki mocy ( na wysokie i na srednioniskie) można było zasilic tym samym napięciem. chciałbym zreszta zasilić jednym zasilaczem oba kanały. jaki przedwzmacniacz do tego zastosować?

mogę zrobić w ten sposób, że jeden przedwzmacniacz bedzie wysterowywał obie końcówki , a po drodze sygnał bedzie tylko dzielony przez zwrotnice aktywne , a w koncowkach mocy bede mogl ustawić stopień wzmocnienia, zeby wyrownac ze sobą efektywność glosnikow?
 

Załączniki

  • monitor_aktywny.jpg
    monitor_aktywny.jpg
    26 KB · Wyświetleń: 0
lm1875 chyba nie, bo to ma ze 20W, wiec i zasilanie niskie, zreszta lm1875 nie polecam, bo to stara kosc nie ma nawet mute, kompatibylna praktycznie z tda20XX, najlepiej zrob wszystko na lm3886 to wtedy wystarczy jedno trafo i wspolny zasilacz
poza tym i tak bedzie musial byc wspolny potek na gore i dol do "volume" i jeszcze jeden przez koncowka na czesc wysokotonowa, bo ta zwykle SPL wieksze, no i najlepszy bylby regulowany podzial, to by dawalo duze mozliwosci ustawienia
 
panowie, a jaki przedwzmacniacz do takiego układu byscie polecali? taki co by niczego nie pogorszył.

i filtry aktywne - wie ktoś coś na ich temat?
 
Po co przedwzmacniacz? Wtórnik na opampie, potencjometr a dalej nast. wtórnik i na LPF, HPF w zwrotnicy - najlepiej Linkwitz-Riley 24 dB/okt. Nastepnie wystarczy tylko potencjimetr do korekcji efektywności wysokotonowego, z LPF mozna dac bezpośrednio na LMa.
Podział bym robił 2.4- 3.3kHz (większy - mniejszy niskotonowy), raczej bliżej 3kHz.
 
wykopaliska :)

dobrzem, zatem ja mam podobny problem
głośniki -

http://www.loudspeakershop.eu/alcone-acoustic-p-182.html?osCsid=da5de522f570d0f1c6b04148c390a885
i
http://www.loudspeakershop.eu/alcone-acoustic-p-179.html?osCsid=da5de522f570d0f1c6b04148c390a885

monitory aktywne.

proszę (naprawdę, bardzo mi zależy) o poradę, gdzie uderzyć / do kogo się udać...

PS - tak, wiem, wiedza i czas kosztują. nie trawię na co dzień płytek chociaż lutownicę umiem trzymać w łapkach całkiem zgrabnie. dlatego proszę o konkretne rozwiązania / schematy (jeśli są?) no i kontakt

dziękuję,
Piotr

PS - w razie czego mam jakiś projekt zwrotnic do tych Accusów, ale nie ufam projektowi bo jakoś dziwnie paliły się na tych zwrotnicach końcówki mocy :) (i głośniki raz też:( )
 
Powrót
Góra