Trochę spóźnione (dużo spraw na głowie tak jak w to w życiu bywa) ale podsumowanie dodaję zgodnie z obietnicą. Szybko poszło, ale wynikało to z wolnego oraz parcia na szkło, żeby jak najszybciej kolumny stanęły na półce. Roboty tak naprawdę było na 3-4 dni ale wymagany był czas jeszcze na schniecie. Są to tak jak pisałem wcześniej pierwsze kolumny jakie zrobiłem. Pierwszy kontakt z stolarką, fornirowaniem, lakierowaniem – ot chłop piwny jełop zabrał się za coś za co wcześniej nie miał zielonego pojęcia. Dużo mi to dało – więcej wiem i rozumiem nad czym muszę popracować i czego nie robić przy kolejnych projektach.
W podsumowaniu ku przestrodze innym młokosom chcę napisać kilka uwag (dla innych może to być rzecz oczywista, dla innych już nie). Na co zwrócić uwagę i jakich błędów się ustrzec.
1. Płyty mdf zamów w takim miejscu gdzie będziesz miał pewność że przytną zgodnie z wymiarówką. Inaczej będziesz poprawiał ręcznie a to wydłuży czas.
2. Obudowy nie musisz skręcać. Jest to opcja na zasadzie skoro leży to walne mu jeszcze raz aby na 100% się nie podniósł. Zbyteczna bo przy dobrze wykonanym klejeniu będzie na pewno trwałe połączenie i jakby nie patrzeć mniej cyrtolenia.
3. Dokładnie przemyśl rozmiar kolumn. Przelicz litraż odejmują uśrednioną powierzchnię na zwrotnicę oraz głośniki (wymiar netto)
4. Nie oszczędzaj na przewodach. 2x2.5 mm w zupełności wystarczy.
5. Jak nie musisz to nie lutuj połączeń z głośnikami tylko do kabli przylutuj szybkozłączki. Koszt 1,90 zł za 5 szt w Brico a pozwolą ci na dalsze eksperymentowanie z wytłumieniem.
6. Jeśli nie masz czasu to klej fornir na klej kontaktowy najlepiej Henkel Universal classic. Są też w spreju ale koszt jest o wiele większy. Jeśli masz czas to żelazko i klej typu rakol. Wtedy będziesz miał gwarancję, że fornir na pewno nie będzie pracował pod spodem.
7. Jeśli fornir pęknie to nie panikuj. Zbierz pył z forniru (drobny papier ścierny pomorze), wymieszaj z lakierem i uzupełnij powstałą szczelinę.
8. Fornir staraj się kupić w jednym kawałku i niezbufrowany. Inaczej szansa na pęknięcie mocno wzrasta.
9. Jeśli kleisz na klej kontaktowy używaj lakieru poliuretanowego. Min. 3 warstwy i przed każdą szlifowanie.
10. Dokładnie sprawdź głębokość głośników.
11. Jeśli masz frezarkę to zrób otwory, aby głośniki zrównały się z obudową. Na pewno poprawi to dźwięk (w teorii).
Co do kosztów wyszło to mniej więcej tak:
• MDF 18/22 mm – 50 zł
• Klej typu wikol – 6,90 zł
• Głośniki wysokotonowe – 146
• Głośniki niskotonowe – 146 zł
• Przewody – 20 zł
• Terminale głośnikowe – 28 zł
• Zwrotnica – 230 zł
• Papiery ścierne – 30 zł
• Klej kontaktowy – 27,90 zł
• Śruby – 10 zł
• Tunele BR – 15,40 zł
• Mata bitumiczna – 10 zł
• Owata tapicerska – 10 zł
• Szpachla z utwardzaczem – 10 zł
• Szybkozłączki – 3,80 zł
• Fornir 0,8 mm czereśnia amerykańska – 30 zł
W sumie: 774 zł
Chciałbym również podziękować następującym osobą (tabliczka jest zamówiona
)
• Branża
• Flip90
• Paweł. S
• Sylvester
• Marian
• Dzwoniec
• Rychu20
• Pogromca Mitów
• Czekin1
• KAPRINT
Jak to wygląda zdjęcia poniżej
- - - - - aktualizacja - - - - -
Ciekawe co nie podpasowalo w tych kolumnach.
W opisie OLX było dokładnie napisane jaki jest powód sprzedaży:
W chwili obecnej zabieram się za kolejny projekt już docelowy, który u mnie zostanie na dłużej (SB Satori).