Z tego co napisal Cris wnioskuje, ze brakuje mu najbardziej niskich czestotliwosci w swoich monitorach. Nie umiejszajac jakosci AL1** Visatona wydaje mi sie, ze nawet stosujac 170 w monitorze dalej nie osiagniemy satysfakcjonujacego basu. Caly pic polega na tym, ze w monitorach bliskiego pola nie wydusimy niskiego basu bez minimum 8 cali i wielkiego pudla. Co prawda jest wyjatek zwany PMC AML1 , ktory z malego monitora z glosnikiem 6 cali wyciska 30hz ale to zupelnie inna para kaloszy...
Jednym slowem jesli juz masz cisnienie na zbudowanie nowych monitorow, to i tak powinienes zlozyc cos na niewielkim glosniku, ktory bedzie wspomagany subwooferem. Jesli bylaby to konstrukcja aktywna to mozna zastosowac sztuczki z aktywna korekcja spadku basu i wtedy mozemy z realtywnie nieduzych glosnikow otrzymac niezly, niski bas. Takie rozwiazanie jest np. w APS
Zbudowanie dobrych monitorow studyjnych to pozornie latwe zadanie jesli patrzymy tylko na koszt przetwornikow. Jesne, ze w kwocie 1500 mozna kupic swietne przetworniki, ale co dalej? Co jesli pasywny monitor nie bedzie chcial grac w twoim pomieszczeniu? Bo majac wersje aktywna masz pelne pole do popisu do ksztaltowania charakterystyki dzwieku. Jednak czy poradzisz sobie z zaprojektowaniem i wykonaniem aktywnych monitow?
Nie slyszalem Twoich KRK Cris, ale jesli zamierzasz na nich po prostu tworzyc muzyke, to dokup lub dorob do nich dobrej klasy suba. Znajac firme KRK kichy nie odwalila i spokojnie mozna na tym robic dobre produkcje.
Jesli jesli jednak masz cisnienie na wykonanie jakiegos Diy to zrob, ale jako domowy sprzet.