• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

montaż Audio w Sejcento

Aryan, takie bzdury piszesz że aż uszy więdną!Widać że tematyka car audio nadal jest dla Ciebie czarną magią.Zainteresuj się firmami które robią to profesjonalnie a znajdziesz w każdej instalce jeden istotny szczegół.BRAK GŁOŚNIKÓW W PÓŁCE TYLNEJ!!!Czy nadal nie wiesz z jakiego powodu?Widać przeoczyłeś kilka tematów na naszym forum bo już była o tym mowa.Przypomne tylko że takie montowanie spowoduje rozbicie całej sceny stereo.
A do tematu,owszem,można nieźle nagłośnić i seiczento.Główny problem to budżet.Tak jak niektórzy z kolegów wspominali,postawa to przód czyli panele na drzwi pod nisko-średnie 16 plus kopółka na słupek bądź koło lusterka.Co do wyboru głośników muszę się skłonić w stronę hertza,ponownie.Jest sprawdzony w wielu autach i świetnie się sprawuje jak za taką kasę.Ważną rzeczą jest dokładne wytłumienie samych drzwi aby maksymalnie je uwolnić od szkodliwych rezonansy,tu pomoże masa bitumiczna.Radzę jej nie żałować.Co do radia to polecam owszem Alpine,lecz jednak jakościowo lepiej wypadają obecnie niemcy-Blaupunkt,Becker :).Odradzam Keny,Soniawki,Pionki.Całość można stopniowo uzupełniać subem,głośnikami w tylnych boczkach itd.Ale podstawa od której należy zacząć to przód.
Sam miałem okazję uzbrajać 2 cieniasy i panele pod 16 są jak najbardziej do wykonania a efekt przechodzi najśmielsze oczekiwania.Jeszcze żeby ten odkurzacz był cichszy w środku...
PZDR
 
no nie wieże!?!
ooooo.... tak tak tak...
łyso Ci aryan?
moze jak jeszcze ktoś napisze ze bzdury piszesz to w końcu uwierzysz ze sie mylisz bo na miejscu magika juz dawno bym Cie przestał przekonywac i olał! wtedy róbta co chceta! pijaniśta nie są!!!

fujfuj wozićGnójWieśniaki!
 
--->do wszystkich, jakby ktoś nie wiedział dlaczego sub jest w bagażniku, to gra ponizej 200Hz wiec ucho nie jest w stanie go zlokalizowac.

to chyba by bylo na tyle.
pozdrawiam.magik.

[ Dodano: 2005-01-08, 21:55 ]
to taka uwaga co do sceny wspomnianej przez umberto:)
 
panele budzik napisałze nie z tego mozna wywnioskowac ze pozostaja tylko fabryczne miejsca montazowe,
dziwi mnie tylko po co tłumic drzwi skoro tam nie ma miejsca na głosnik, ale znawcy wiecie lepiej,
budzik założ sobie odeparowany sytem i zamontyj panele z mdf dzwiek bedzie super i otrzymasz wybrzuszenie w drzwiach po 10cm z kazdej strony na wysoksci podudzia,a le co tam seicento ma tyle miejsca na nogi z przodu ze nic nie stracisz, przy okazji bedziesz miał dziurke w drzwiach na to zeby sie głosnik zmiescił, ciekawe jak podniesiesz wtedy fotel???????????????????
no kurcze nawet WV NEWbeatle ALPINE F1 ma , ale ja sie nie znam i pewnie mi sie przywidziało, z tego co widziałem wiekszosc samnochodów ma z tylu głosniki
seat toledo z hertzem miał z tyłu, kurcze troche tego było,
jeep grancheeroke z magnatem miał z tyłu ale KURCZE TO SAME WIESNIAKI, DRESY!!!!!!!!!! no kurcze nie wiedziałem

[ Dodano: 2005-01-08, 22:09 ]
co do stereo, jak mozna zniszczyc scene głosnikiem nisko srewdnio? nie coaxialnym??
im nizszy dzwiek tym slabo sie lokalizuje
co do suba skoro to ma byc auto RODZINNE sprubuj wyjac kolo zapasowe z seicento z subem
 
nie mam zamiaru Cie przekonywać więcej. nie słyszysz co sie do Ciebie mówi to nie. wsadz se te głośniki gdzie tylko chcesz...
powodzenia,magik.

---->wlasnie, seiczento ma kolo zapasowe wewnatrz bagaznika?
to polecam wywalenie kola a w to miejsce Ci zbuduje kazda firma CA bardzo ładny subik.. nie traci sie miejsca, nie ma klopotu.. nie drogo... trzeba kupic zestaw naprawczy do kół w razie złapania gumy nie bedzie zapasowego...
 
Aryan,ja widzę że przez Ciebie przemawia chęć odgryzienia się a nie wiedza.Żałosne.Dziwie się tylko że zabierasz głos w temacie o którym pojęcia nie masz i to w dodatku próbujesz być mocno przekonywujący.Czy ty naprawdę potrafisz się tylko kłócić?Dlaczego nie przeanalizujesz tego co inni sugerują?Nie trzeba dużo,google wystarczy.Drzwi nie trzeba wcale kroić,wystarczy zrezygnować z kieszeni a na to konto zrobić zamknięty panel.Choć szczerze lepiej jest wydłubać dziurke i panel-podkładke skomponować razem z kieszonką.No ale Ty pewnie masz i tak rację,od dziś kolumny ustawię sobie za plecami,według Twej koncepcji.
PZDR
P.S.
Budzik obudź sie chłopie!Nie wierze że dasz sie w maliny wpuścić takimi bredniami.
 
UMBERTO mylisz sie! wcala taki nie jest, niby na kim i za co?,
wywalenie kieszeni tez sie mija z cele bo głosnik promieniuje w siedzenie! ale jak zrobic dobra zabudowe bez robienia dziury w drzwiach ???????????????????????????????
nie widze sensu montowania odseparowanego systemu z przody be adaptavcji (robienie dziury itp) juz to pisałem ,po co gwizdek montowac w lusterku skoro fabrycznie miejsce jest 10 cm nizej?????????????????
jak uzyskka c bas z głosnika 10 cm??????????????????---> trzeba go uzupełnic drugim!!!

DZIWIE SIE
jak ktos chce pomóc w zaoszczedzeniu kasy komus innemu to jest jehany .
teoretyzowac potraficie zaprosiłbym Was na odsłuc ale pewnie posadzicie mnie o cos
NAJLEPIEJ NIECH BUDZIK SAM POSŁUCHA SAMOCHODU Z ZABUDOWA PRZODU I PRZODU+ TYŁ
 
słuchajcie a ja sikam ze śmiechu jak słysze pojęcie sceny i stereofonii w samochodzie .... poprostu krew mnie zalewa.... ja uwazam że car audio to juz na starcie pomyłka... zrobić system co będzie przyzwoicie grał - ja bym nie inwestował w jakieś super woofery - tanie hertze wystarczą!! ale przyznaje na car audio to ja się nieznam mówie tylko to co czuje po śłuchaniu muzyki w kilkunastu samochodach - między tym co daje fabryka a hertzami za 200zł jest kolosalna roznica. między Hertzami a systemem za x-kpln niema praktycznie zadnej.... jedno i drogie gra przeciętnie....
 
Aryan, skoro przeróbki nie wchodzą w grę to pozostaje tylko wymiana fabrycznych głośniczków na jakieś dużo lepsze.Bardzo się dziwie że tak obstajesz za tylną pólką,to pomyłka i to dość spora.Cała tajemnica w car audio to zbudowanie w miarę idealnej sceny stereo przd słuchaczem.Tylne partie nadwozia są raczej wykorzystywane w zakresie częstotliwości trudnych do zlokalizowania czyli subwoofery.Pozostaje też temat stereo dla tylnych miejsc,owszem,tutaj pozostaje sięgnięcie w strone rozwiązań mocno kierunkowych,tzn. na tyle aby nie miały wpływu na przednią część nadwozia.W praktyce chodzi tylko o sposób montażu sekcji wysokotonowej która najbardziej obrazuje ustawienie sceny,a dokładnie mówiąc najbardziej jest w stanie ją zakłucić.
Ja próbowałem wielu rozwiązań,równiez takich jak proponujesz.Ale niestety,przy takiej opcji nie ma szans na lokalizację poszczególnych dźwięków.Czyli brak stereofoni.
Obecnie zbudowałem sobie dość tani system opisany poniżej,w stopce,i muszę przyznać nie skromnie że nawet bez suba jest dość miło i nisko.Cały napęd przodu to tylko radyjko ale spokojnie sobie radzi.I jest super stereofonia,przecierz o to głównie chodzi.Naprawdę,róbmy z głową,z przemysleniem bo inaczej to lepiej wcale sie nie tykać tematu.I zostawmy tylna półke pod zintegrowanego suba,poważnie.
PZDR
 
tylko sttaram sie wytłumaczyc ze nie ma co ładowac odeparowanego ze wzgledu jakie podał budzik,
montaz wysokotonowca w lusterku tez jest nie opłacalny ze wzgledy na umieszcenie troche nizej fabrycznego mijesca!!! zysk jest minimalny 10 CM !!!!!!! a jakie koszty!!!!!

ze wzgledu na srednice 10 cm prszodu basy bedzie strasznie mało i to powyzej 100Hz dlatego jedynym sensownym i tanim rozwiazaniem jest tylna półka!!!!

napisałem zeby wmontowac tam 17 niskosredniotonowa jako uzupełnienie przodu!!!
nic nie mówilem o wysokich ze wzgledu na przód czytaj seicento przód +tył na elipsacH!!!!!!!!!
co do tych 17 odciac je ok 2 kHz wtedy sie sterofoni nie traci!!!!!! im nizszy dzwiek tym gorzej go zlokalizowac wiec nie wpyłwa na stereo, na stereo wpywaja wysokie tony dlatego wysokie maxymalnie ontuje sie z boku a niskie wew osi podłuzne j samochodu!!!!!!
półke traktuje jako uzupełnienie przodu basem i nizszymi srednimi tonami!!!!!! na poxczatku pisalem ale nikt nie czytał!!!
ps podałem najtanszy sposób sensowanej zabudowy ale zostalem posadzony o spisek!!!
co do Astry Umberto tez robilem koledze sedana z samymi przodami ,
problem w tym zze seicento MA MIEJSCE NA 10 CM głosnik!!!!!!!


co do CA znam sie i to dosc dobrze, ale czasem trzeba kombinowac pomiedzy dzwiekiem i niskimi kosztami czy to tak TRUDNO ZROZUMIEC?????????????????
 
ja juz sie dawno wycofałem.
pracuje w CarAudio 2lata. to troche doświadczenia jest. ale zrób tak jak według Ciebie bedzie lepiej.
pozdro.magik.
 
półke można dobrze zagospodarować i jeszcze wrzucić coś do bagarznika")
 

Załączniki

  • normal_450_2c13.jpg
    normal_450_2c13.jpg
    32.4 KB · Wyświetleń: 0
  • normal_558.jpg
    normal_558.jpg
    30.1 KB · Wyświetleń: 0
  • mazda02_5b1_5d.jpg
    mazda02_5b1_5d.jpg
    23.8 KB · Wyświetleń: 0
  • focus02audio_5b1_5d.jpg
    focus02audio_5b1_5d.jpg
    20.6 KB · Wyświetleń: 0
  • audio3subs_5b1_5d.jpg
    audio3subs_5b1_5d.jpg
    19.5 KB · Wyświetleń: 0
  • normal_ford_20db_200023.jpg
    normal_ford_20db_200023.jpg
    31.9 KB · Wyświetleń: 0
nie no krew mnie zalała jak zobaczylem ostatniego posta :|


Umberto i inni, wszyscy zapewne wiecie o tym wiecej niż ja ale problemem jest to ze DRZWi mają bć nieruszane, zadnych gwizdków sristków po bokach koło lusterek,

to poprostu ma bycwmontowane, czyli JAKIEŚ nie gówniane głosniki na ten przód gdziemiejsca fabryczne bo narazie niema NIC

jesli zrobiłbym to według włąsnego GUSTU to dałbym dwudrozne współosiowe na tylną półke 6 na 9 i za przeproszeniem kij z przodem, mi niepotrzeba żeby dźwiek specjalnie leciałdo uszu z super stereofonią ale zeby w aucie była muzyka ;) heh

widocznie ci co wiedzą lepiej za dużo chcieliby odrazu zrobic skoro mi potrzeba mINIMUM powtarzam MINIMUM czyli albo przód + sub na wzmaku albo na półke głosiki i do tego moze przód i bedzie grała muzyka ja narzekac niebede oby to tylko sie rozleciało sie przy pierwszym uderzeniu

powtórze sięze u kolesia w uno słuchalismy wyłączenie na tylnych współosiowych na półce tych elipsach i grało jak dla mnie elegancko, i był basik i były wysokie sredniei wszystko, zapomniałem tylko jakiej formy miał te głosnki, to grało pod samym radjem ;) przewaznie z nim na mprezy , baety itp śmigaliśmy wiec wiecie chyba jak u mnie z wymaganiami audiofilskimi

tak samo w aucie nemusi grac niwiadomo jak cdne stereofonia am oze kino samochodowe , poprostu w aucie ma być muzyka którą bedzie słychać a czy ją słychać z przoduczyz tyłu jeden kij, i tak przewaznie bedzie bardzo glosno ;)

car-pseudo-fil ze mnie ale co poradzic ;) smieszy mnie zapał niektórych ... tzn niemówie o osobach które mi odpsiały ale ogółem czasami można sie pośmiac bo choć ktoś wie NAPRAWDE lepiej to poprostu myslami przekraza granice którą sobie np JA ustawiłem i z tego nic niewyniknie ;)
 
pytanie: ''''skoro mi potrzeba mINIMUM powtarzam MINIMUM czyli albo przód + sub na wzmaku albo na półke głosiki i do tego moze przód i bedzie grała muzyka ja narzekac niebede oby to tylko sie rozleciało sie przy pierwszym uderzeniu ''''

odpowiedz:przód + sub na wzmaku ---->lepsze rozwiązanie.

juz wiecej nie powtórzę.
 
magik i o taką odpowiedż mi chodziło

co od suba to sam sie tym zajme, ale co ze wzmakiem, jaka firma jesr warta polecenia, starczy nawet jednokanałowy na suba o ile takie sa ??

Umberto akurat kenwoody bardzo mi sie podobaja z radyjek :P blaupunkty z wygladu sa do kitu totalnie :P hehe , dlaczego odradazsz kena , a co sądzisz o JVC ??
Jesli jesteś w tym obsykany to mogłbyś mnie lekko zaznajomoć czym sie różnią poszczególne firmy itp itd :) no i ten nieszczęsny wzmak- w jakąfirme wywalic kase

a i jeszcze jedno, co z kondensatorem, będzie potrzebny ?? jesli tak to jaki i poco ;)

[ Dodano: 2005-01-09, 12:37 ]
zajarany , te fotki są naprawde zbędne, wszyscy juzwidzieli tego typ zabudowy wiec nemuszi ic udowadniac pozatym transfer strny tylko sie marnuje
 
Powrót
Góra