• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Nagłośnienie Corvette'y

Jak ma być super to ja widze to tak:
Optyk i rca wyciągnięte z fabrycznej jednostki
Pod to Procek helixa
Dobry wzmak 5 kanalowy np A7
Mp 5.16 drzwi
Morel supremo picolo

I sub bedzie zbędny

Robota ok 2-2,5tys
 
Gdyby jednak za jakis czas właścicielowi zachcialo sie suba
Apetyt na niskie pasmo rośnie

A cena a7 jest niższa od a4 :)
 
a dlaczego nie swans? nie masz jeszcze doswiadczenia z nim?
mam
miałem kilka modeli
t28 jest swietny ale nie da sie ich tak nisko wyciac jak supremo

Robota 2-2,5k tzn bez glosnikow, procka i wzmaka?
tak
sam proc 1,8kzł

woofery nowki 800 uzywki 400zl
tweeter 1-1,5kzl
optyk i rca 400zl
proc 1,8kzl
wzmak 1,5zl
marialy 800-1000zl
plus tydzien roboty na dwie osoby
 
Obudowy nie ogarnął
Nic z nia nie robił

Co do czasu pracy to wyliczylem w to wyciągnięcie optyka i reszte

I to zalezy jakiej pracy
Nasza robota to była by pewnie ze 4 dni plus strojenie
Rozebrania i złożenie auta.
Dlatego napisałem 5 dni

Nie mam zamiaru znów siedzieć po 22h w garażu
 
do samochodu za 500k?
szczerze mowiac to za 3k to masz budzetowy sprzet ktory ledwo gra :/

zaproponuj mu to. zobaczymy co powie i wtedy sie zmieni

---------- Post dodany o 00:08 ---------- Poprzedni post o 00:05 ----------

w lekkim szoku jestem ile to kosztuje - 100k? :o
 
Duzo nie duzo.

Jak podłączyć wszystko to moze i jednorazowo robi wrażenie.
Problem jest gdzie indziej.
Każde dolozenie np 1 lub 2 tys juz nic nie zmieni.

Zmiana w Dzwieku bedzie bardziej kosmetyczna.

Lubię projekty gdzie wsadzamy dobry sprzęt ktory nożna kupic za uczciwa cenę.
Wyciągamy a niego maxa.
A żeby to przeskoczyć trzeba dołożyć drugie tyle.

Inaczej wg mnie zabawa nie ma sensu.
Jak ktos ma inne podejście to ja nazywam naciaganiem ( patrząc ze strony montażu)

Za taka cenę w firmie z pierwszych stron gazet mozna kupic podstawowy sprzęt i to pewnie bez montażu.
 
Na logikę idąc nie wiem czy gość będzie chciał przeznaczyć kwotę rzędu 5-10% wartości auta, myślałem, raczej o czymś w trochę mniejszych kwotach, typu od 3000 - 5000 - 7000 no i te okolice 9000 na przykład. Bo on powie, że nie chce tyle kasy pakować, albo, że chce tylko podmienić głośniki fabryczne w fabryczne miejsca i temat leży bo znów minie x czasu nim pozyskam informacje i z nim pogadam. Tak samo lklukasz z grubsza napisałeś co można by wrzucić, ale jakiegoś merytorycznego uzasadnienia nie widzę, po prostu niech mi Pan uwierzy, że za te pieniądze to można jakiś "podstawowy sprzęt" kupić cokolwiek to dla laika ma oznaczać. To proponowany jest niepodstawowy i co z tego wynika;-)? Trafiają się ludzie którzy mówią, masz tu 10 tysi, mam być zadowolony i nie interesuje mnie co kto kiedy jak i gdzie:-)
 
Ostatnia edycja:
Ale co mam ci napisać?
Ze supremo gra lepiej od podstawowego dlsa czy innego gotowego zestawu?
Ze mata dynamat jest lepsza od gmsa i udowodnić ci to?
 
jak on ma wydac 3k na modyfikacje naglosnienia to proponuje tylko wygluszyc auto i ewentualnie dodac delikatnego suba

inne modyfikacje nie maja sensu
dlaczego?

bratu wpakowalem w auto budzetowy sprzet. najlepsze z najtanszych, ale nadal mega budzet.
koszt samego sprzetu (uzywany wzmacniacz, kable diy, sub z odzysku) to ok 1500zl!
a przy montazu takiego taniego sprzetu napracujesz sie niewiele mniej niz przy lepszej instalacji - czyli za montaz ok 1000zl
mamy juz 2500zl za budzetowy sprzet ktory obecne fabryczne zestawy przebija tylko glosnoscia i iloscia basu
 
Nie chodzi o udowadnianie tylko o to, zeby zainteresowanemu to jakos atrakcyjnie przedlozyc;-) myslalem, zeby zrobic jakas jakby ofertke z podzespolami i krotkim opisem i fotami, opis mialby sie tyczyc jakis podstawowych parametrow i po co np stosuje sie ten procesor.

Pawle przypominam o tym, ze problem glownie tkwi w sluchaniu z otwartym dachem i zapewne tu nie chodzi tylko o kwestie basiku. Co zrobic zeby to gralo a nie trzeba bylo mocno podkrecac.

Zainteresowany myslal takze o przelozeniu systemu bose z alfy romeo, jak sie z nim spotkam, dokladniej wypytam dam Wam znac, bo narazie jest tylko jedna propozycja i nie wiem czy ona rozwiaze problem wlasciciela auta.
 
Pawle przypominam o tym, ze problem glownie tkwi w sluchaniu z otwartym dachem i zapewne tu nie chodzi tylko o kwestie basiku. Co zrobic zeby to gralo a nie trzeba bylo mocno podkrecac.
przeciez to targa - fabryczne naglosnienie mu wystarczy do sluchania bez dachu.

zawsze zaczynaj od najlepszej propozycji. jak bedzie za drogo to ci powie ile ma na wydanie...
 
Inaczej wg mnie zabawa nie ma sensu.
Jak ktos ma inne podejście to ja nazywam naciaganiem ( patrząc ze strony montażu)

I znowu implikujecie swoje podejście, oczywiście o 180' odwrócone do oczekiwań klienta.

Montowaliście coś kiedyś w jakimś Cabrio/Tardze? Jest wiadomy problem z pędem powietrza i zawężającym się przez niego spektrum akustycznym.

Zajmujecie się pierdołami, pomijając najważniejszy temat.

Supremo normalnie ma braki na wysokich z racji budowy, a co dopiero przy spuszczonym dachu, tak samo ślimaczki mp 5.16 - fajny kick, wzorowa średnica, ale dołu na tyle mało, ze brakuje go przy odsłuchu. I znowu by pogorszył ten efekt pęd powietrza...

Owszem, w normalnym samochodzie zestaw fajny, do cabrio odradzam.
 
Powrót
Góra