• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Nagłośnienie Vectra B sedan

Rejestracja
Lip 21, 2011
Postów
3,196
Reakcji
0
Lokalizacja
Kraków
Witajcie!

Wreszcie postanowiłem porządnie nagłośnić swojego Opelka, chociaż było już w niej troche różnego nagłośnienia, nawet i 1500W rmsu ;)
Ale teraz poszedłem w trochę inną stronę, stawiam na jakość.

W Planach:

1. Wygłuszenie całego samochodu - drzwi, podłoga, bagażnik, dach, a także pod deską rozdzielczą - jak nie wystarczy, to od strony silnika + maską *

* ale to w późniejszej kolejności, bo na razie muszę zreperować podłogę. Ople tak mają...

2. Poprowadzenie nowej instalacji, postaram się o oddzielny + i mase.

3. Usunięcie z tapicerki fabrycznych plastikowych maskownic Opla.

4. Zabudowa bagażnika - w miejsca na apteczkę i po przeciwnej stronie wstawię dwa subwoofery, mam gaz i butlę w kole - tam chce zrobić ładną wnęke - i wstawić wzmacniacz, a pod wzmacniaczem miałbym dostęp do butli.

5. Zrobić coś z tylnią pólką bo ona zatrzymuje 60% basu z bagażnika. Albo skrócić, albo zrobić otwory.

7. Wymienić tłumik na cichy, nie lubię jak pracuje obecny przepalony.

6. Nie przekroczyć 1000zł.

Elementy do użycia:


1. Jednostka sterująca - albo pomęczę sie dalej z Alpine CDA-7878R + Zmieniarka CHA-S1214 (mam na razie cha-s604) albo zakupię Alpine CDA-9855R.

alpine-cda-7878r.jpg

alpine-cda-9855r-kod-230_1075.jpg


2. Wzmacniacz - Sherwood A100x4 2x100W + 250W ( Sprawdzę jak będzie sobie radził Haman Kardon CA260, ale nie pasuje mi on do zabudowy :P )

dscf0016197257138726871.jpg

auto-pojacalo-harman-kardon-ca260-slika-1593023.jpg


3. Front zestaw - Faworyzacja pomiedzy CarPower Neoset 165 a Canton Pullman RS 2.16 którego obecnie słucham w domu i zwalił mnie z nóg. Porównam je w samochodzie.

NEOSET-165-p.jpg

solo%20Canton%2002%20copy.jpg


4. Suby - Raveland AXX1010 lub Magnat XTC1200 z większym wskazaniem na AXX'a.

unbenannt-1_142.gif

magnatxtc1500.jpg


5. Kondensator DIETZ 1uF niebieski.

kondensator-dietz-1-f-20_1239.jpg


6. Kable -
Zasilające: Caliber 25mm2 mam 6 metrów plusa i remote.
Sygnałowe: Eagle Cable na front, na tył mam Dietza RIO, i Caliber'a.
Głośnikowe: Oehlbach i Procaby.

7. Maty - Zastanawiam się ciągle pomiędzy GMS i APP. Po kalkulacji m2 wychodzi że gms jest jedynie droższy o 12% a jakościowo na pewno lepszy raczej w jego stronę się skłonie.


Jutro zaczynam działać, zaczynam od front drzwi. Będzie foto relacja ;)
 
Koniecznie daj znać jaki efekt da wygłuszenie osobno podłogi, nadkoli, dachu. U siebie też będę musiał środkowy zmienić, zewnętrzna blacha trzyma się na drucie, niby bez dziury ale popierduje i jest za głośny.
Ciekawe głośniki, ile w przybliżeniu kosztują oba zestawy? W sumie nie wiem po co 2 subwoofery wsadzasz tym bardziej, że chcesz iść w jakość a nie pałowanie.
 
Ok, nie ma sprawy, tylko że nie wiem czy będę miał możliwość sprawdzenia tego osobno - chce to zrobić raz i w całości - bo nie mam ani garażu ani kanału i będe to robił u znajomego, a jego rodzice nie lubią gdy ich Audi stoi na zewnątrz :P

Co do tłumika, myślę nad 4>2>1, tyle że akurat to 2 będzie szło pod podłogą więc może być głośno. Tłumik jakiś z silencerem, albo nawet i pokuszę się o DIY ;)
Też masz Vectrę?

Oba zestawy to ok 400zł. Mają zupełnie różne brzmienia i co gorsza, oba mi się bardzo podobają. W dodatku pewnie jutro o ile poczta pracuje, dojdzie mi Tweeter SinusLive neo25s i mam intertechniki neo6 więc szykuje się kolejny zestaw w podobnej cenie ;p

Właśnie też się nad tym zastanawiam - AXX wymaga małej obudowy - 20L BR więc to na 99% on zostanie zaadoptowany do zabudowy. Vectra jest trudna do nagłośnienia jeżeli chodzi o bas, ale sądzę ze wygłuszenie załatwi sprawę :)
 
wygluszaj cale auto, to rewelacyjna sprawa ale i spore koszty
maty kup gms04 sa do tego bardzo dobre, stp tylko na zewnetrzna czesc drzwi

czekam na foty z budowy...
Powodzenia

sam kompletuje sprzet do mojego drugiego auta. Mam stara alpinke 44, missiony, u-dimention rm 208 i potrzebuje wzmaka i czegos w drzwi

i zbieram sprzet do brata do auta ale tu kwestia w pelni otwarta
napewno system na 16, maly sub w bagazniku i wzmak 4 lub 6 kanalow, radio albo wyprowadze rca z fabryki albo dosc tania alpinka lub kenio z usb
 
Jednak będzie tylko APP boll, bo akurat znajomy ma zniżkę 10% a pozatym dużo taniej wychodzi jednak APP w stosunku do GMSa lub STP

Metr kwadratowy maty miękkiej:
APP to koszt 52zł
GMS - 110zł
STP - 160zł.

I będę wszystko brał u jednego sprzedawcy, więc na przesyłce oszczędzę, bo trochę maty także ważą. Podłogę wygłoszę mata z filcem - zawsze to inaczej. Dach, bagażnik i kokpit twardą mata.

Koszt samego wytłumienia szykuje na ok 300-400zł. Mam nadzieje że bardziej mi się to zrekompensuje niż gdybym te pieniądze dołożył do lepszego zestawu przedniego ;)
 
No maty będą tyle ważyć, że ci auto będzie wolniej przyspieszać :D a w zimę albo się pokruszą albo w lato odparzą :D A tak poważnie powodzenia życzę :D
 
LightSound wygłuszałem ostatnio drzwi w swoim W201 i efekt jest bardzo dobry na matach STP, co do kruszenia się mat APP i odchodzenia od powierzchni, dawałbym je tylko i wyłącznie na podłoge, na dach i drzwi w środku dawałbym STP lub Dynamat, na powierzchnie wierzchnią w drzwiach, czyli tą pod tapicerką od razu warto zaoszczędzić i dać APP miekkie. Koszty wygłuszenia są przedziwne, jak ja kiedyś liczyłem sobie na dynamacie do autka to wyszło prawie 2tys zł...suma bardzo duża która wystarczy na wyłożenie auta APP az 3 razy. Najlepszy jest dzwięk "głuchej" blachy :D
Co do bagażników, zawsze z tym jest problem, ja mam wywaloną u siebie apteczke i wycięte otwoty pod głosniki i założone same maskownice żeby bas przechodził do środka, ale jest go niewiele, ja mam ten ból że mam zbiornik paliwa, jakby go nie było to blacha za siedzeniem była by cała dziurawa już ;)
 
Na podłodze filc może chłonąć wilgoć i może być problem z pasowaniem wykładziny. Najlepiej dać zwykłe twarde maty. Filc na ścianę grodziową, może nadkola i ewentualnie dach, chociaż podobno dach niewiele daje, różne są opinie, no i dach to ryzyko, że w słoneczny dzień grawitacja zrobi psikusa.
 
amdr, trzeba zabespieczyć wtedy jakimiś prętami dach, jest mnóstwo sposobów :) No i vectra ma chyba sztywną podsufitke o ile się nie myle ;) Jeżeli na dach położyłby ktoś dynamat to wytrzyma, gwarancja do 60stopni ale i 80 wytrzymuje ;) Skoro z komory silnika nie spływa to i tu nie spłynie ;)
 
Licząc że potrzeba mi ok 100mat, to ich waga będzie ok 60-70kg czyli jedna osoba. Racjonalne że auto będzie gorzej przyspieszać, ale pomyślę nad pominięciem katalizatora i wstawieniem przelotówki, przez co autko nie będzie takie zamulone do tych 2k obr ;)

Mam wygłuszone drzwi niestety Twardym APP od dwóch lat, i żadnego kruszenia, odparzania, odklejania nie zaobserwowałem, mimo iż auto nie ma łatwych warunków. W ubiegłym roku małem -42' na minusie pod domem (obok same góry kamienne) i matą nic nie jest, często też zostawiałem samochód nad wodą, na wolnej przestrzeni, gdzie blacha nagrzewała się do pieknych temperatur i też nic im nie jest :) To jakieś mity, po to żeby ktoś kupował te droższe maty :P

Przed położeniem mat z filcem na podłodze, będzie ona odpowiednio zakonserwowana, tez środkiem bolla.

Właśnie co do dachu - chyba wstawię tylko dwa pasy mat wzdłuż, a nie cały dach wygłuszę, co by to nie fiknął ;P Będzie to zabieg jedynie mający usztywnienie blachy, bo przy 1,5kW niestety ale falowała lekko :???:

Jeszcze tylko zostaną szyby, macie jakieś maty bitumiczne na szyby? :lol:

To idę spisać co ile czego potrzeba, a także zabrać się za drzwi - wstępne oględziny.
 
Czekałem aż ktoś odświeży.

Kupiłem już 13 mat twardych od adamabb, więc zawsze to coś.

Pomierzyłem, obliczyłem, i potrzeba mi będzie: (wymiar 50x25)

24 maty miękkie na drzwi przód i tył = 156zł

14 mat z filcem na podłogę = 91zł

54 maty twardych na dach, wykończenie podłogi i bagażnik, nadkola oraz kokpit, panel środkowy. = 237.60zł

Łącznie 484zł z wysyłką 500zł :???:

Już mi się to zaczyna nie podobać :P
 
LightSound, nie kupuj mat z filcem. Wciagnie wode i dopiero zaczniesz sie witac z ruda.
A tych mat to kup mniej. Nie musisz tak mega dokladnie tego obkejac. Oczywiscie nie mowie o drzwiach.

dan124, a moze polecic mu koege seweryna :wink:
 
Hmm przecież to idzie na podłogę, która będzie zabezpieczona bollem. Nie wiem skąd tam ma sie wilgoć pojawić? Mam nawiew na całą podłoge, przód i tył, więc jest tam i tak ciepło.
Wezmę z filcem, i tak będzie nierdzewka wstawiona na podłogę.

Właśnie myślę gdzie zredukować koszta - nie będę wygłuszał pod siedzeniami tylnymi, dam dwa pasy mat na dach, no ale reszta powinna zostać.
 
nawiew w zime jak wejdziesz ze sniegiem do samochodu nienadarzy suszyc podlogi
a poza tym moze tez zaczac smierdziec
juz lepiej polozyl bym zwykla mate a na to ta gabke pod panele
co znaczy pokryta bollem i podloga z nierdzewki?
 
To teraz jest wykładzina oprócz wycieraczki i jest to samo. Wykładzina chłonie śnieg, napoje, i nie powiem, bo śmierdzi, jak się z bliska powącha - ale to się nie zdarza w normalnej jeździe ;)
Filc z matą da lepszą izolacje termiczną i dźwiękową, przemyślę to jeszcze, niby by wtedy taniej wyszło.
Też o tym myślałem - ale w temacie o wygłuszeniach taką gąbkę mi także odradzili i nie wiem czy to nie byłeś Ty :P

Substancją do konserwacji nadwozi BOLL a podłoga będzie "łatana" blachą nierdzewną.
 
Może zrobić się gnój na podłodze.

Wejdź na audiocar tam był temat poruszany.

Ale chyba raczej na bogato.

Może coś ciekawego skopiujesz.
 
Powrót
Góra