• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

najlepsze hasełka\wypowiedzi na forum

Nie mogłem się powstrzymać:
"okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN z serii „F” są pokryte naturalną okleiną. Okleiny są dobierane pod względem akustycznym i jakościowym. W ten sposób można wpłynąć na jakość dźwięku, zredukować przebarwienia i dudnienia obudowy. Dźwięk staje się klarowny i czysty."

Źródło:
http://www.bmn.com.pl/bmn.opis.serii.f.html
 
Jesli dobrze rozumiem, to plyty sa obustronnie fornirowane, a nastepnie ciete i klejone. Jesli tak to wyglada, to faktycznie taka plyta bedzie miala wplyw na dzwiek, ale zeby az taki jak producent zapewnia, to watpie :)
 
Po prostu zamawia cięcie płyt już fornirowanych i składa na 45". Wg tego "producenta" 0,6mm forniru ma wpływ na brzmienie! :) Większy równie ciekawy fragment:

" okleina naturalna, kolumny głośnikowe BMN z serii „F” są pokryte naturalną okleiną. Okleiny są dobierane pod względem akustycznym i jakościowym. W ten sposób można wpłynąć na jakość dźwięku, zredukować przebarwienia i dudnienia obudowy. Dźwięk staje się klarowny i czysty. Następnie okleina jest przyklejana pod potężną prasą do płyty MDF. Po sklejeniu okleiny z płytą MDF, klejone są ze sobą ściany obudowy, a następnie są starannie szlifowane. Tak przygotowane obudowy trafiają do lakierni. Specjalnie dobrany lakier jest drugim pod względem twardości i jakości po lakierze fortepianowym. Jest odporny na zarysowania, alkohol, wodę i zwykłe środki chemii gospodarczej. Zastosowano lakier bezbarwny, aby uwydatnić naturalną barwę i strukturę drewna, daje jedwabistą gładkość i uszlachetnia okleinę. Firma BMN starała się, aby obudowa była wykonana z najlepszej jakości materiałów, co w efekcie daje bardzo dobrą akustykę obudowy oraz niepowtarzalny wygląd.

ściany obudowy, wykonane są z 19mm MDF, łącznie z tunelem bas refleksu. Użycie MDF, a nie płyty wiórowej ma kluczowe znaczenie. Dzięki temu dźwięk jest bardziej selektywny łącznie z basem, który staje się sprężysty, głęboki i z szerszym zakresem barwy. Nie dudni oraz nie przebarwia średnich tonów. "

Z tego co czytałem, testy, badania to 18mm płyty wiórowej + 3mm HDF ma lepsze właściwości tłumiące niż sam MDF. Generalnie szkoda, że DIYowcy (manufaktura BMN) zaczynają pieprzyć tym samym marketingowym bełkotem co "renomowani" producenci.

Proponuję wziąć przykład z firmy Pana Bogusławskiego (zwrotnice Janbo). Jak widać można uczciwie, rzetelnie i z szacunkiem traktować swoich klientów:
Kilka rzeczy, dotyczących kontaktu z klientem, budzi w naszej firmie organiczne obrzydzenie i psychofizyczny wstręt. Nie poniżamy się do nieetycznych i niemoralnych metod sprzedaży uważanych w niektórych krajach za „triki marketingowe”…
Należą do nich:
- traktowanie klienta jak zdobyczy,
- traktowanie klienta jak ofiary,
- traktowanie klienta jak półgłówka,
- namawianie klienta do zakupu,
- stosowanie prostych technik neurolingwistycznych,
- stosowanie zaawansowanych technik NLP,
- szantaż emocjonalny i uczuciowy,
- stosowanie zasad „półprawdy” i manipulacji prawdą,
- stosowanie „trików marketingowych”, które wg nas są zwykłymi metodami naciągactwa, wyłudzania i często wręcz oszustwa!
- wykorzystywanie indywidualnych słabości i fobii klienta
- wykorzystywanie nastroju klienta (związanego np. z pogodą itp).
Źródło:
http://www.ufoled.pl/ufoled/?a=11
 
Nie wiem gdzie to wkleić więc wklejam tu (jeśli moderatorzy uważają że nadaje się to tylko do spam postu to proszę o przeniesienie):

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2737233.html

"Proszę wstawić obrazki zgodnie z regulaminem forum."

Jako jedyny od wczoraj odpowiedziałem na pytanie, i w sumie to co napisałem to jedyna dobra opcja, a moderator mi zablokował konto za to, że zamiast wkleić "poprawnie" schemat zwrotnicy (którego nie mam na komputerze) dałem po prostu linka.

Może mam jeszcze tego GDM-a wkleić jako zdjęcie? :mellow:
 
Ostatnia edycja:
Nie dawajcie psom świętego, ani miećcie pereł waszych przed wieprze, by ich snadź nie podeptali nogami swemi, i obróciwszy się, aby was nie roztargali.
(Ewangelia wg św. Mateusza 7,6)
 
Amen.
A tak przy okazji, choć uważam, że o konkurencji albo dobrze, albo wcale - no taki mały "michałek" dla rozluźnienia atmosfery:

Miszcz:

 
"Posiadam stx f-200 n i (co prawda po kilku eksperymentach z kablami głośnikowymi) twierdzę, że za cenę jaką trzeba zapłacić, są to kolumny wybitne."

Nie wiem jak to skomentować :glare:
 
marian, bo za ta cene to przynajmniej graja ;)
dla nasa to nadal taniocha i tandeta, ale konkuencja jest jeszcze gorsza :p
 
a np, po by żeby delikatnie zmienić charakterystykę, tak kabel 0,75mm kw jak i np 4mm przeniesie, tylko z delikatnie inną charakterystyką, wytłumaczę Ci to łopatologicznie, jeśli np woofer ciągnie mułem, możesz wtedy zastosować mniejszy przekrój kabla po to a żeby nie szedł w niższe częstotliwości aż tak bardzo,(chociaż więcej może zrobić po prostu inny przewód) jęsli np woofer gra mocno średnim basem można delikatnie naciągnąć charakterystykę wrzucając przewód o większym przekroju, często ten sam kabel rodzaj miedzi ten sam typ skrętki inaczej zagra w przekroju 2x2,5mm a inaczej w przekroju 2x5mm

Nauczcie sie czegoś o kablach :)
 
Uff... trzeba pamiętać, że prąd płynie z plusa do minusa (a w zasadzie odwrotnie :P) więc patrzcie na polaryzację, żeby nie obrócić przewodu niezgodnie z oznaczeniami :lol:
 
Ostatnia edycja:
Na pytanie:

"Czego ci brakowało/czego szukałeś że eksperymentowałeś się kablami?"

odpowiedział:

"Na zwykłym kablu OFC ze szpuli (Hermann) brzmiały bardzo ostro na górze, sucha średnica, bas bardzo szczupły. Na Kimber Cable 4PR (niekonfekcjonowany) brzmiały co prawda aksamitnie, z bogatym basem i niezłą średnicą dobrze opartą na basie, ale wysokie były wyraźnie wycofane - stanowiły tylko jakby uzupełnienie całości. Na Chordach Carnival Silverscreen (niekonfekcjonowany) wszystko uległo wyrównaniu - żaden zakres nie jest faforyzowany, wysokie dobrze obecne, z delikatnym akcentowaniem świszczących głosek, ale jednak wysokie bardziej dźwięczą niż cykają - pozytyw (zwłaszcza jeżeli chodzi o brzmienie talerzy perkusyjnych). Wokale wyraźne i charakterystyczne dla danego wykonawcy. Bas nie zapuszcza się bardzo daleko w dół, ale jest motoryczny, czas wybrzmienia jest niezwykle akuratny - to dotyczy także tzw. "dolnej średnicy" - wybrzmienia bębnów są zaskakująco wiarygodne. Kolumny grają z Chordami bardzo przestrzennie - jest wyraźna głębia i można pokusić się o lokalizowanie w trójwymiarze źródeł dźwięków"

Ja wymiękam :rolleyes:
 
Powrót
Góra