chciałbym prosto przedstawiony proces technologiczny, tak na chłopski rozum
1. Matowienie papierem sciernym 360.
2. Odtłuszczenie.
3. Szpachlowanie ubytków,(szpachlę połóż dużo szerzej niż masz ubytek), szlifowanie papierem na równym klocku.
4. Odtłuszczanie.
5. Podkład 2x mokro na mokro (malujesz raz, kończysz malować kolumnę lecisz jeszcze raz od początku).
6. Podkład szlifujesz papierem sciernym 1200-1500 na mokro. Wykonujesz to bardzo staranie ma być gładki jak dupcia niemowlęcia, jak lustro. Niezbędna jest tutaj wycieraczka z samochodu, zgarniasz nią wodę i wtedy widać dokładnie czy trzeba jeszcze przytrzeć.
7. Odtłuszczasz.
8. Baza (kolor), kładź kilka cieniutkich warstw, dzięki temu jako początkujący unikniesz ewentualnych zlewek.
9. Po wyschnięciu bazy ok 20-30min, powierzchnie możesz przetrzeć ściereczką antystatyczną.
10. Lakier bezbarwny (nie wiem czy w tym przypadku stosuje się bezbarwny skoro malujesz matem, ja nigdy matem nie malowałem także nie wiem).
Po kilku dniach aż lakier dobrze stwardnieje ewentualne jego poprawki,(najlepiej żeby było ich jak najmniej) np. jeśli się coś przykleiło, szlifujesz to papierem 2500 na mokro i polerujesz pastą np. G3 lub G10, polerką z czarną gąbką ewentualnie szlifierka z regulacją obrotów na ok 1600obr/min. Uwaga na krawędziach i nie poleruj zbyt długo w jednym miejscu bo możesz przypalić lakier.
To jest tylko mój sposób, najlepiej podjedz do jakiegoś sklepu gdzie sprzedają takie lakiery i popytaj, jeśli trafisz na spoko gościa on ci wszystko wytłumaczy. Możesz wziąć ze sobą kawałek MDF lub HDF będzie się wam łatwiej dogadać.
W przyszłości planuję zrobić podobne monitorki jak ma lklukasz tylko z niskotonowym AWX i u mnie będą w czarnej perle, może wezmę się za budowę pod koniec wakacji także porobię fotki z prac i wrzucę na forum.
