Shiver napisał:
Ale duży xmax da tutaj wiekszy spl przy takim samym SD
wręcz przeciwnie.
Duży xmax = dużo cewki znajduje się poza szczeliną magnetyczną = niższa efektywność.
Samochodowce przeznaczone są do gry w małych budach = sztywniaki z dużym mms-em co daje niski fs i niski vas, przez co w większych budach mulą jak cholera, nie wspominając już o odgrodzie do której się nie nadają , chyba że na testy.
W zeszłe wakacje zdaje sie bawiłem się w ten sposób - wymieniałem okna na działce, więc w rame wkręciłem plyę wiórową z przykręconym głośnikiem, wkłądałem tam co mialem pod ręką - od stxa 22 120 8 sc, 27 150 8 sc, hertza es250, jakiegoś tonsila 20cm i nie pamietam co jeszcze.
Grało to beznadziejnie w porównaniu z klasycznymi obudowami, choć przy okazji nieco inaczej, tak jak można było się spodziewać brzmienie było podobne jak w za dużej budzie - zmulone, takie nieco bez wyrazu, jedyne w czym się ów głośniki sprawdzały to niskie buczenie w niektórych piosenkach i filmach, ale trzeba było uważać bo wytrzymałość mocowa blisko zerowa zwykle (nie licząć hertza, który za to grał tak że krew zalewała...).
Shiver napisał:
Ogólnie tak jak powiedziałe�, nie każdy gło�nik sie tutaj nada-chod� sš spore szanse że uda sie uzyskać brzmienie lepsze niż w konwencjonalnych rozwišzaniach-trzeba po prostu próbować
Próbować można,a nawet trzeba, ale nie na pałe, trzeba umieć wyciągać wnioski ze swojego postępowania.
Ale jeśli by uogólniać to tak jak powiedziałęm wyżej - duży rozmiar, niski mms, qts raczej wysoki ,a do tego wzmak z niezłą kontrolą i można się bawić
