• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

OPONY

Rejestracja
Cze 24, 2004
Postów
1,102
Reakcji
0
Lokalizacja
Toruń
troche odbiega od tematyki ale szukam opini o oponkach

BFGoodrich Touring G 195/60R14 86H
Michelin ENERGY E3A 195/65R14 89H


mial ktos z nimi doczynienia??
jak sprawdzaj sie w zakretach ? jak trzymaja samochod i ogolnie opinie o nich

[ Dodano: 2005-07-14, 18:19 ]
ps moze macie jakies doswiadczenai z oponkami michelina pilot??
 
Jak dla mnie Michelin ENERGY (185/65/14 82T MXT) są za dwarde!!!! Na suchy asfalt to jeszcze ujdzie, naprawde ładnie sie "wcina" w zakręty. Ale jak jest troche mokro to poprostu masakra. ZA TWARDE!!!! I dlatego zaliczyłem dzwona w cordobe, w dupe. Nagłe hamowanie na asfalcie po deszczu, a że nie miałem ABS-u to zblokowało koła i ...BUM. Sprawdzałem je póżniej, nawet lekkie wcisniecie stopu powodowało blokowanie. Zwłaszcza jak droga jest łatana, są łaty i odcinki ze smoły, na tym to juz jak mokre szkło na mokrym szle....

Podsumowując, ODRADZAM. na sucha droge owszem, ale przeciez u nas czesto pada. Już nasze DĘBICE wg mnie lepiej sie sprawowały na mokrych nawierzchniach

Tyle ode mnie :)

[ Dodano: 2005-07-14, 19:26 ]
A, jak coś to mam na zbyciu 2 sztuki :)
 
zastanawialem sie kiedys nad tymi Michelinami ale jednak wzielem Pirelli P5000 i jestem calkiem zadowolony i tylko 220zl za sztuke sobie zalatwilem 205x40x15" oczywiscie nowki, sprzedalem juz je razem z autem, jedyne co zauwazylem po zmianie z continental sports to to ze nie piszcza w zakretach ;]
 
ruthi dzieki o to mi chodzilo
za twoja oferte ziki opony to sie kupuje nowe pozatym i tak na dlugo mi nie stykna

wisnia przyjze sie tym pirelli pozatym cena 220 zł jest naprawde bardzo atrakcyjna
 
hehehe mialem te bf'y w matizie :D
w sprawowaly sie ok ale nie mam co sie rozwodzic bo to byla opona o szerkosci podobnej w taczce
micheliny tez przerobilem ale tak naprawde to jedna jak i druga to na kant sie nadaja
zobacz to:
http://opony.autko.pl/x_C_I__P_115516359__PZTA_2.html
teraz w nowym aucie wlasnie jezdze na tych oponach:)
do 170km/h mozna nie bac sie mokrego ;)
 
wiesz mi chodzi bardziej o rpzyczpnosc bo autko ma do przeniesienia kolo 140 km a wazy niecale 700 kg nazwyklych kapciach nei da sie wogole tego wykorzystac
 
na codzien mam C5 2,0 HDI a
to do czego te oponki to fiacik uno obecnie przerabiany silniczek 1,4 + turbo + reszta przerobek moc ktora chce uzyskac to kolo 150 km moze nawet ze 160
 
ho ho ho:) gratuluje autka, juz sie balem ze piszecie tutaj o oponach takich do zwykluch samochodow :), a tu mile zaskoczenie :).
i co chcesz z tym robic? na wyscigi ? (www.sss.org.pl ?) ile to ma do setki? 700 kg i 140 KM? hm.... calkiem niezly wynik, ja mam 146KM przy 1060 i mam ponad 8 to u ciebie bedize ok 6-7 sec. pewnie :) eh...
a jaka jest vmax?
 
ja mam piloty.. 205/60 r15 w saabie... sa dosyc twarde...swietna trzymaja w zakretach... idealne zarowno na mokrym jak i twartdym...chyba jedne z lepszych opon jakie mielismy...
 
autko jest jako zabaweczka fajnei sie tym jezdzi jak gokartem jest sztywny a do czgo hmmmmmm sam nei wiem dla przyjemnosci moze czasami na tor

do setki rozpedzi sie w granicach
7-7,5jak opony dobrze zlapia licze ponizej 7
v max niesty nie bedzie za duzo z ta skrzynia gdzies w granicach 180 km ale za to elastycznosc i dynamika bedzie marzenie docelowo autko ma schodzic do jakichs 6 s ale tu trzeba bedzie zaingerowac w polosie przeguby i troche pogrzebac przy zawieszeniu i sztywnosci prawdopodobnie od punto HGT trafi jeszcze troche czesci ale wyobrazcie sobie ze widzicie najzwyklejszego uniacza w starej budzie bez zadnych oznak tjuninku z ciuchutkim silniczkiem najnormalnijsza seria ktory spod swiatel wyrywa jak boxter i zostawia w tyle wsztstkie tjuninkowanegolfy kadety z napisami tjunink i diabelkami to bedzie cos

ps prawdopodobnie wybiore piloty
 
cichociemny uniak :) tak nazywa "gt" samochody ktore nie zdradzaja wygladem swojej mocy. to autko napewno daje wiele radosci z jazdy
 
Matt.3, oj daje daje uklad kierowniczy mogl by byc troche bardziej czuly ale mniejsza sportowa kierownica powina w przyszlosci zalatic sprawe
 
U nas koleś miał takie Uno,tyle że 1,4 T.Nie wiem ile to koni miało ale ledwo mu kupetą uciekałem.Licze że przy tej masie mógł miec w okolicy 140KM,kupeta miała ponad 190 a ledwo,ledwo ze świateł mu dawałem rade.Ale sie długo nie nacieszył,wał strzelił i po radości.Ja sie też ze swojego nabytku długo nie nacieszyłem :/
 
umberto, swietny woz, pomimo wieku te bm-ki nadal sa atrakcyjne! a co sie przytrafilo Twojej kupejce? he troszke off topic nam powstal:)
 
Powrót
Góra