• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

[2-drożne] Peerless HDS-164 nomex (p830875), SCAN-SPEAK d2604/830000

  • Autor wątku Autor wątku zyr
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia

zyr

Rejestracja
Kwi 23, 2006
Postów
71
Reakcji
36
Lokalizacja
Konstantynów Łódzki
W wątku http://diyaudio.pl/showthread.php/8959-Elektronika-Wzmacniacz-lampowy-integra-6n13s-(6H13C)-2x15 napisałem, że życie zmusiło mnie do zbudowania nowych kolumn do przedstawionego wzmacniacza.
Mój wybór padł na projekt H16 firmy Akustyk. Rozsądna cena i dobre parametry.

Użyte głośniki to :
nisko-średniotonowy: PEERLESS HDS-164 NOMEX (P830875)
wysoko tonowy: SCAN-SPEAk D2604/830000 (zamiast nieprodukowanego Vifa DX25TG-05-04 - takie same głośniki)
Dane techniczne głośników można znaleźć na stronie firmy Austyk.

Skrzynki w stanie surowym wykonał mi zakład stolarski z 25mm płyty MDF z bass refleksem skierowanym do dołu podobnie, jak w moich poprzednich konstrukcjach.
To jest jedyna zmiana w stosunku do projektu H16. Rura 60mm na 160mm.
Wymiary 990mm x 165mm x 240mm (wys x szer x gł ). Pojemność 20l.
Powierzchnia wykończona jest fornirem modyfikowanym HEBAN MILANO na fizelinie. Fornir wyszlifowany drobnym papierem ścierny, a następnie powoskowany trzema warstwami wosku do renowacji mebli SINTILOR.
Wewnątrz kolumny wyklejone są 2mm warstwą maty głuszącej, oraz wyłożone 3cm waty syntetycznej.

Kupując komplet głosików w firmie Akustyk, jako bonus dostałem schemat zwrotnicy. Zobowiązałem się jednak, że nie będę go udostępniał i publikował, dlatego nie umieszczam również zdjęć zwrotnicy.

Koszty:
komplet głośników 640zł
obudowy transakcja wiązana nie rozliczana finansowo
fornir 100zł
zwrotnice, terminale, rury bassreflex, ok. 270zł

A teraz foty:




Pierwsze przymiarki















Proszę o uwagi i opinie.
 
Ostatnia edycja:
W oryginale też są takie wąskie i bez frezu na midbasa?

- - - - - aktualizacja - - - - -

Ok, już widzę.

Kolumny ładne, jak by były 1cm szersze i z frezami to by wyglądały jeszcze lepiej... no ale oryginał to oryginał.
 
Przeciez schemat zwrotnicy jest znany. Tak samo jak znana jest oponia brzmienia tej zwrotnicy ;)
 
Ale przynajmniej membrana Peerlessa się ładnie komponuje z tym fornirem :)
 
Ale przynajmniej membrana Peerlessa się ładnie komponuje z tym fornirem :)

I oto chodzi. Najtańszy zestaw Akustyka, dobrze się prezentuje pośród mebli, gra lepiej niż poprzednie Vify (http://diyaudio.pl/showthread.php/8458-Vifa-XG18WH-XT19TD-w-odudowach-wzorowanych-na-ProAc-D15)
Wiadomo, że nie chodziło o "wymyślanie prochu". W tym budżecie jestem zadowolony z brzmienia tym bardziej, że głośniki jeszcze nie są wygrzane.

Przy wylotach bass refleksu do dołu zdecydowanie poprawia się brzmienie niskiego basu przy ustawieniu kolumn w narożnikach pokoju 30cm od ścian.
 
Ostatnia edycja:
Oczywiście to jest moje zdanie.
Odsłuchiwany był w roznych aplikacjach.
Conajmniej z 4 tweeterami.
Z dx25 na dostępnej zwrotnicy było bardzo słabo.
Lepiej wypadł z vifa d25nc
Aplikacje z sieci jak i własne.
Nawet aplikowany był do samochodu i tam tez ćwiczony

Ogólnie moge powiedziec tak: bas jest, średnica jest słaba
 
To albo nie mam słuchu albo niewiele słyszałem ale mi ten głośnik pasuje. Średnica na tej zwrotce z NE25 jest powiedziałbym poprawna, kolega mający w domu Bijou 170 (czyli ma porównanie z z czymś lepszym) miał więcej zastrzeżeń do tweetera niż midwoofera, mówiąc, że ten drugi jest naturalny. Z DXem mogło grac faktycznie gorzej bo tam były problemy ze zwrotką akustyka ale ja nie wrzuciłbym go do worka przetworników grających słabą, niewyróżniającą się średnicą.

Kiedyś myślałem nad zmianą frontowego 3.0 na projekt NEM1 Akustyka z Vifą NE180W-08. Chyba ty miałeś z nim styczność. Mógłbyś porównać Vifkę z HDSem?
 
Ostatnia edycja:
HDS164 gra słabo? Opinia jest jak dupa każdy ma swoją. Ciekawe w jakiej konfiguracji go słuchałeś i kto zrobił zwrotkę.

Mialem HDS134, ktory w teorii powinien byc lepszy na srednicy i bylo bardzo, ale to bardzo slabo. Na zwrotnicy akustyka byla wielka lipa, a jak sam walczylem to tez nic ciekawego raczej nie bylo. Trzeba bylo forsowac podzial ponizej 2Khz zeby to jakos gralo ale w tym czasie nie mialem odpowiednich glosnikow do tak niskiego ciecia.

NE180W to 3 klasy wyzej niz ten Nomex. Dla uproszczenia, to tak samo jak porownanie DX25 z SS6600
 
NE180W to 3 klasy wyzej niz ten Nomex.
Bardzo śmiałe stwierdzenie bo jeśli tak miałoby być to opłaca się kupić Vifę NE, która kosztuje 440zł. Może jeszcze w tym roku sobie zmienię frontowe 3.0 na NEM1. Ktoś słyszał Scan Speaka R3004/602010 lub D3004/602010? Nie wiem dokładnie który jest w NEM1 bo na zdjęciu jest R, na liście przetworników D a w opisie ani słowa rozstrzygającego, który z powyższych jest faktycznie - http://akustyk.com.pl/projekty/NEM1.html. Muszę napisać do p. Kisiela w tej sprawie.
 
Ostatnia edycja:
Niestety pharoh ma racja.
Średnica tego glosnika jest poprostu bardzo słaba.
Ratuje go tylko kopulka grająca nisko.
Niestety cena takich nie jest mała no i dochodzimy tu do mezaliansu jskosciowego przetwornikow i sensu budowania czegoś takiego
 
fajne paczki .
Jednak można było w tej kasie lepiej .
DX ma już sporą konkurencję oferującą znacznie więcej za niewiele więcej .



Ratuje go tylko kopulka grająca nisko.
Przecież to głośnik do ciecia na 2k :???:

Peerless-830873-HD.gif


I jak to nie ma kopułki do cięcia na 2k :D
A 30mm wavecory ? HDS ? czy cała plejada metalowych cykaczy seasa ?

- - - - - aktualizacja - - - - -

http://www.troelsgravesen.dk/Peerless_HDS830875.htm

all in all these drivers makes me wonder why I ever spend money on "high-end" drivers. These NOMEX drivers have an excellent midrange presentation and if you're seeking a driver that will handle vocals and piano notes with grace, try out these drivers. I was pleasantly surprised.
 
Ostatnia edycja:
A może autor napisze coś o spostrzeżeniach brzmieniowych. Z moich doświadczeń z projektami Pana Kisiela to jak dla mnie trochę za żywe i męczące robi zwrotki, za dużo góry w mojej ocenie daje.
 
Powrót
Góra