• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

po wlaczeniu silnika wzmacniacz wylacza sie

Rejestracja
Lip 25, 2007
Postów
33
Reakcji
0
Lokalizacja
czestochowa
witam mam wzmacniacz soling sl 210 , i jak wlacze silnik to jak podglosze bardziej to sie wylacza pali sie czerwona kontrolka, a jak podglosze z niepracujacym silnikiem to mozna podglosic i nic sie nie dzieje, prosze was o pomoc z czym to wylaczenie moze byc zwiazane??????? :cry:
 
jesli to nie kwestia niskiego napięcia to
wygląda na to że wzmak wzbudza sie po odpaleniu silnika.
Wzbudza sie na czestotliwościach ponad akustycznych których nie słyszysz ale na które reaguje zabezpieczenie.
Oczywiście to teoria :)
pozdrawiam
PS
a post powinien sie znależć w innym dziale
 
Z kąd masz podpięte zasilanie :?:
Możliwe ze masz za słabe aku... U mnie jak włączam zapłon to też się wyłącza ale po odpaleniu i podładowaniu jest ok
 
no z akumulatora, ale mialem poprzedni wzmacniacz to chodzil pieknie tylko ze slabszy mialem, a teraz tego kupilem i pod te same kable podpialem i podlaczylem dodatkowy glosnik a napiecie na wylaczonym silniku 12.2 a na wlaczonym 14.4
 
spróbuj odłączyć ten dodatkowy głośnik i zobacz co zrobi. Może to nie wina zbyt słabego napięcia a mocy wzmaka
 
Może za niska imp. głośnika i włącza się protect ?
Przy wyłączonym silniku napięcie w instalacji jest niskie , zatem moc oddawana i straty też są niskie - na tyle że nie włączają się zabezpieczenia.
Wg mnie to byłoby dość rozsądne wyjaśnienie :)
 
a czy to przypadkiem nie bedzie zabezpieczenie nadnapieciowe?? cos takieo opisywal irek w swojej przetwornicy CA - moze to bedzie to?
 
14.4 to poprawne napięcie przy włączonym silniku (ładowanie aku), więc nie ma prawa się włączyć zabezpieczenie o którym Pawle piszesz. Obstawiam tak jak Takero, zbyt niska imp głośnika i włącza się zabezpieczenie przeciążeniowe.
 
na wyłączonym silniku masz 12v z aku, a na włączonym 14.4v. Przetwornica ma przekładnie zwykle 2:1 w takich wzmakach więc z różnicy 2.4v masz już różnice po ~5v na każdej gałęzi.
 
esh0, ale przeciez to zabezpieczenie moze byc wadliwe...
mariusz1911, a jakie masz tam glosniki podlaczone i jak??
 
Powrót
Góra