• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

pomiary w zap-audio - killer nauczyl sie robic zwrotnice?

"Każdy program tego typu mierzy metodą MLS czy jest to SW, Clio, LSPcad , Holm, Arta"


No właśnie o to chodzi że z tego co wiem Zap-Audio nie używa do pomiarów obarczonego pewnymi błędami algorycznymi sygnału MLS (pseudolosowego szumu) tylko sine sweep (przemiatana sinusoida całego pasma akustycznego ). Firmy które używają system Clio również preferują do pomiarów bramkowaną sinusoidę np.STX, przynajmniej tak są opisane pomiary na ich stronie.
 
to dlaczego Wy tak nie mierzycie ?? przecież to szlachetny dający większe możliwości sygnał bez ograniczeń w odległości pomiaru itd.
 
Bo MLS jest najodpowiedniejszy do domowych warunków. Pozatym wyniki pomiarów tą metodą zgadzają sie zp omiarami producenta. Ba wielu producentów mierzy tą metodą,jest to jasny sygnal iż metoda jest wystarczająco dobra.

Wracamy do punktu wyjścia. To tak jak z moim kolegą co kupił drogi rower i myślał ze będzie od razu kolarzem. Naprostowaliśmy go na pierwszym podjeździe gdzie my na dużo gorszych rowerach robiliśmy sobie rozgrzewke a kolega dyszał ledwo żywy.

Ludzie upatrują jakości brzmienia w audio w dziwnych miejscach, terminalach, kablach , kondensatorach, widac nawet pomiary wykonane "lepszą" metodą dadzą w rezultacie lepsze brzmienie. Gówno prawda są 2 składniki odbrego brzmienia : 1. zastosowane głośniki, 2. wiedza konstruktora.
 
Nie na temat...
Zwłaszcza tych, którzy dokonali u niego zakupu zwrotki, a czytając ten wątek uświadamiają sobie jak zostali przez niego zrobieni w bambuko. Handlowanie - OK, sam u niego kilka razy kupowałem, rozmawiałem z nim telefonicznie - bardzo miły człowiek, z którym można się dogadać. Niemniej jednak cała jego historia związana ze zwrotkowaniem, to po prostu jedna wielka ściema i tyle - może nawet oszustwo, bo to, że jego klienci nie znają się na konstruowaniu zwrotnic i są zadowoleni z jego "projektów" nie znaczy jeszcze, że jest on fair wobec nich. Zdjęcia pokoju pomiarowego (bo ciężko to nazwać komorą bezechową) i kilka wykresów wrzuconych na stronę sklepu nie zmienią faktu, że zwrotki autorstwa Killera nie są poprawne - co zostało kilka razy udowodnione w tym wątku. Marketing marketingiem, ale tutaj też są pewne granice. W przypadku elektroniki kolumnowej nie ma takich regulacji co do tego "co się mówi i co się pisze" jak w przypadku np leków, w związku z czym nazwanie mocno amatorskiej zwrotki "profesjonalną" nie skutkuje żadną odpowiedzialnością z tego tytułu (bo właściwie nie wiadomo do końca co znaczy określenie "zwrotnica profesjonalna" - może wystarczy, aby była zrobiona na cewka powietrznych i niebieskich Jantzenach?). OK, ja nie wydaję na to pieniędzy, więc może i nie powinno mnie to interesować - niemniej jednak uważam to za zwykłe naciąganie nieświadomych klientów i moim zdaniem takie postępowanie powinno być napiętnowane i to z dużą mocą.
 
No właśnie o to chodzi że z tego co wiem Zap-Audio nie używa do pomiarów obarczonego pewnymi błędami algorycznymi sygnału MLS (pseudolosowego szumu) tylko sine sweep (przemiatana sinusoida całego pasma akustycznego ). Firmy które używają system Clio również preferują do pomiarów bramkowaną sinusoidę np.STX, przynajmniej tak są opisane pomiary na ich stronie.

I widzę że Twoja wiedza kończy się na tym co ktoś napisał, a konkretnie Irek w temacie odnośnie kart dźwiękowych do PC.

Jak chcesz udowodnić coś, to sądzę że lepiej na początku lepiej widzieć przynajmniej o czym się mówi.

Tyle czasu już minęło, zawiozłeś te kolumny, masz już te pomiary? Bo wszyscy czekają ;) Weź też aparat ze sobą, zrób zdjęcie sprzętu i komory, bo ta z renderingu nie wygląda ciekawie.
 
Błędy algoryczne :lol:

Nie na temat...

Jak tak patrzę z perspektywy ponad 10 letniego doświadczenia w diyaudio trochę śmiesznym wydaje mi sie fakt dotyczący początkujacych w tym temacie.

Przywiązują oni nadmierną, wręcz pedantyczną wagę do szczegółów, zwyle zupełnie nieistotnych.
Taki początkujący atept będzie doszlifował rurke bas reflexu co do mm , tak jak mu wyliczył program nie mając nawet pojęcia o tym czy jeżeli bedzie ona o o,5cm głuższa czy krótsza w góle nie ma znaczenia bo liczy się rząd wielkości. I tak na prawde to co wyliczył program moze czasem grubo mijać sie z prawdą i najlepiej jest to zmierzyć. Ale cóż, on bedzie szlifował.

Bedzie godzinami siedział i sie zastanwiał nad wzmoceniami, matrixami, jakimiś matami i ich zbawiennym wpływie na dźwięk, nie wiedząc, że te jego przemyślenia zupełnie do niczego nie prowadzą bo wzmocnienia po prostu sie daje.
Tak smo wytłumienie. Bez zastnawiania sie czy jest to 2 cz 3 mm masy bitumicznej. Wełne do srodka pakuje się na oko i doświadczenie, nie ma na to "przepisu" którego szuka. Bo tego tak na prawde nikt nie jest w stanie oszacować.

Będzie sie zasnawawiał czy zrobienie 1cm ściecia krawędzi kolumny w znaczacym stopniu wplynie na całość i czy przypadkiem ta zwrotnica już nie bedzie pasować. No bo jest inna obudowa, nie wiedząc, że po raz kolejny liczy się rząd wielkości a różnice wprowadzone przez odrobine inną obudowę są mniejze niz rozrzut produkcyjny głośników.

Bedzie sie zasntanawiał nad kablami, terminalami itd bo sie naczytał ze to przecież daje taaaaaką porpawe brzmienia :D

Będzie z góry zakładał jakie rzędy filtracji i jaką częstotliwość podziału zastosuje nie robiąc ani jednego pomiaru swoich głosników. Gdy takie rzeczy sa tak na prawde jasne dopiero po zakończeniu prac nad zwrotnicą (ale on juz wie to wcześniej).

I jak wyżej bedzie sie zastanawiał nad błędami algorytmów pomiarowych które są pewnie 10krotnie mniejsze niz rozrzut produkcyjny głośników. Gdzie po raz kolejny liczy sie tak na prawdę rząd wielkości, równowaga tonalna w całym paśmie. A błędy pomiary nawet gdyby sięgały 0,5-1dB niczego nie zmieniają. Bo o brzmieniu decyduje całe pasmo od poczatku do końca a nie 1dB górka na 4782Hz.

A na koniec przedłoży wygląd kolumny ponad racjonalny dobór głośników oraz parametry akustyczne :lol:

 
@Yoshi_80 "szapo ba",ja właśnie przed chwilą przycinałem BR do moich kolumienek.Miało być 120mm a przycięło się na 120,5mm.Więc te 0,5mm .......siedział i szlifował:)no ale teraz grają znacznie lepiej:thumbsup:
 
Jeśli ktoś chce uchodzić za poważne laboratorium pomiarowe, a zap-audio zdaje się chce, powinien (moim zdaniem) podać wykaz sprzętu pomiarowego i najlepiej certyfikaty producentów ze szkoleń z używania tychże, a także pomiary samej komory. Ja w firmie używam do pomiarów sprzętu NTI, gdzie cały zestaw kosztował grubo ponad 15 tyś. Mogę zrobić pomiar z rozdzielczością 0,7Hz w pięć minut i co z tego. Używam go kilka ładnych lat, obmierzyłem setki pomieszczeń z nagłośnieniem w różnych konfiguracjach i daleki jestem od stwierdzenia, że jestem jakiś audio-guru, a zetknąłem się z ludźmi, którzy robią "pomiary" od lat, a nie potrafią toru pomiarowego poprawnie zestawić, także "po owocach go poznacie" :lol:
 
Witam,

Infinity, to może po sąsiedzku zrobiłbyś mi plik kalibracyjny do wkładki Panasonic-a ?

Pozdrawiam,
Jacek Zieliński
 
@raven1985:doszlifowałem idealnie na 120mm:)za to Ty doklej to co odciąłeś z mojego nicka:biggrin:
 
Etony pokażę jak tylko ładne fotki się zrobią:)To dzięki Tobie one tak grają......

PS. Fotki na dniu będą... dolphin123
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
Powrót
Góra