• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Pomoc merytoryczna przy renowacji.

Rejestracja
Gru 14, 2006
Postów
1,303
Reakcji
65
Lokalizacja
kraina DIY
Witajcie po dłuższej nieobecności :D

Postanowiłem odnowić zabytkowy niemalże motocykl. Rocznik 1967 ale potrzebuje trochę ciekawych pomysłów na zrobienie tego z głową. Więc kto będzie zainteresowany to śmiało może wyrazić opinię :D

Obiekt zainteresowania.
SHL M11 z 1967r.

Do zrobienia wszystko czyli kto coś ma wspólnego z lakierowaniem itp mechaniką lub lubi grzebać to niech dopisuje się.

Piaskowanie chciałbym samodzielnie zrobić. Dlatego kupiłem piaskarkę kabinową i teraz co dalej...
Podkład epoksydowy lepiej z puszki czy kupować i na mrozie samemu malować...
Jeśli temat się nie przyjmie to do wywalenia.

Aa no i galeria :D



 
Ostatnia edycja:
Flip90.. nie dostaniesz starej farby.. :)
Renowacja w takiej postaci się poprostu należy bo ogniska korozji przez ząb czasu takie a nie inne więc lepiej wypiaskować i położyć porządny podkład epoksydowy niż łatać dziury nie wiadomo czym jak pod spodem i tak jest ruda.
 
Ostatnia edycja:
Malowanie na mrozie moim zdaniem nie jest warte wysiłku.
Co prawda nie motocykl a felgi odnawiałem. Przy braku warunków u siebie oddałem znajomemu który wypiaskował i i potraktował twardym lakierem piecowym. Wyszło idealnie a każdy myśli że to lakier z pistoletu.
 
Rafki będę piaskował i malował proszkowo :D ale zawsze chciałbym zrobić wszystko sam... a nie oddawać do zakładu... bo nigdy nie wiem jak mi zrobią...

Dziś pytałem o wypiaskowanie i lakier proszkowy na ramę... - 350zł

Piaskowanie mi odpada bo mam piaskarkę... ale pieca i pistolety do proszku już nie :D chociaż ... kto wie....
 
Zanim wypiaskujesz całość, spróbuj dobrać oba kolory, a właściwie 3. Inaczej może być z tym problem, po modelu roczniku.
 
Kolory RAL zamienników znalazłem na forum SHL

Rafki ( RAL 9006)
Rama Błotniki, osłony boczne, lampa przednia, zbiornik paliwa (RAL 9005)
Boki zbiornika Półka kierownicy RAL 7035

Lecimy dalej z piaskowaniem kompresorem 50L jednocylindrowym :D (we środę powinna przyjechać pompa 3 x 90mm 900l/min :D )

 
Rafki ( RAL 9006)
Rama Błotniki, osłony boczne, lampa przednia, zbiornik paliwa (RAL 9005)
Boki zbiornika Półka kierownicy RAL 7035

Jeśli takie jest oryginalne malowanie to nie będzie problemu. Jeśli chodzi o 9006, lakieruj w systemie 2 warstwowym (baza+bezbarwny). Ten kolor funkcjonuje też w opcji 1 warstwowej, ale będzie ci trudniej to wykonać. Jeśli chodzi o technologie, w twoim przypadku poszedłbym w grunt reaktywny + podkład akrylowy i następnie uzupełnianie ubytków szpachlą. Powodzenia.
 
Malowaniem będzie się jednak zajmował malarz :D na co dzień malujący samochody :D mam mu wypiaskowane blachy przywieźć on już zapoda podkład epoksydowy szpachle, wyrównanie, baza, i klar :D\
A ja lecę dalej z przygotowaniami :D jak tylko będzie ciut lepsza pogoda :D

647cf8466ed49105a5da62417dc7e09c_1610652958.jpg
 
Ostatnia edycja:
Dziś usprawniałem przepływ powietrza w piaskarce kabinowej. Nie robiłem przez ostatni tydzień nic bo było -15*C a w blaszaku nie uśmiechało się bez ogrzewania. Poza tym mój mały kompresorek 50L nawet nie drgnął z mrozu.

Jak tylko coś się ociepli to ruszę i fotki porobię :D
 
Powrót
Góra