• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Pomoc w zrobieniu zwrotnicy do 2-Way

Rejestracja
Paź 16, 2005
Postów
13
Reakcji
0
Lokalizacja
Otwock
Witam,

Potrzebuję pomocy w konstrukcji zwrotnicy do zestawu 2-way, tzw. "kundel" :
-woofery z zestawu Alpine SCS1756 ( w oryginale nie miały żadnej zwrotki, tylko tweeter był odcięty zwrotką I rzędu)
-tweetery Philipsa ( z allegro, przeznaczone do aut z grupy VW, takie jak w linku :http://allegro.pl/item1065864001_tweeter_wysokotonowy_philips_volkswagen_seat_skoda.html)

Wiem że niezbędne są pomiary, ale może chociaż pomożecie mi z doborem elementów na start? Może ktoś dłubał już jakiś zestaw z tymi tweeterami i ma jakieś przemyślenia ?

Czy np 4,7uF + 0,15mH do wysokotonówki będzie ok? Jak ewentualnie odciąć woofer?


Głosniki będą zamontowane w Octavii I kombi, woofery na panelach MDF + wytłumienie drzwi a tweetery w osłonach lusterek. Zwrotki zamierzam umieścić gdzieś pod kokpitem tak że w każdej chwili będzie możliwość modyfikacji bez konieczności rozbiórki drzwi.

Poniżej reszta komponentów :
-deck Clarion DRX960RZ
-wzmacniacz przód Alpine MRVT407
-wzmacniacz subwoofer Rockford Punch 360.2
-kondensator 1uF
-subwoofer Phase Linear Thriller 12"

Zdaję sobie sprawę że teoretycznie głośniki będą w tym momencie najsłabszym ogniwem, niemniej chciałbym spróbować coś z nimi podziałać zamiast kupować gotowy zestaw. Całość chcę potraktować jako dobrą zabawę i ciekawe spędzenie wolnego czasu.

Pozdrawiam
 
No to dużo czasu musisz przeznaczyć, żeby coś dobrego wydłubać.
Nie miałem tego tweetera w łapach, ale wartości które podałeś na start mogą być.
Woofer to zależy jak gra. Jak nie "drze" się na końcu swojego pasma średnicą to można go ciąć I rzędem, na początek cewka jakieś 0,33mH. Korektor w aucie raczej mało potrzebny (naturalne szybsze opadanie charakterystyki z powodu dużego kąta odsłuchu), chyba, że głośnik ma dużą indukcyjność cewki.
Jak będzie krzyczał średnimi to trzeba go stromo 2 rzędem uciąć. Gdzie to już musisz eksperymentować.
 
Powrót
Góra