• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Pomocy! :( Volumer AVT-5185 problem...

ogolnie soft do silnika juz mam gotowy, do zalaczania przekaznika innym przyciskiem musze dopisac (miejsca powinno starczyc, zobacze podczas pisania)

tylko, ze jak Ci zrobie wyjscie na tranzystor to zniknie led (bo braknie nozek procka)
tak wiec sie zastanow jakbys to chcial bo w sumie wlasnie maluje plytke
 
bedziesz miec wyjscie w postaci nozki procka, poza plytka podpinasz np BC546b i sterujesz nim przekaznikiem,
wtedy gdy na nozce pojawi Ci sie 5V przekaznik sie zalaczy
 
Również proponuję rozwiązanie z potencjometrem i silnikiem + sterowanie do tego i po sprawie. Rzuć okiem na TEN artykuł i niech Cię nie przerazi, że to też jest projekt z AVT :wink: Sam mam zamiar wykorzystać ten układ z tym, że zamiast at90s2343 wsadziłbym tam Attiny13.
 
maryush Ten układ z AVT po podłączeniu do sieci załącza przekaźnik. Tak więc jak włącza Ci w nocy prąd to cały wzmacniacz się włączy ;)
 
MariuszElektro napisał:
maryush Ten układ z AVT po podłączeniu do sieci załącza przekaźnik. Tak więc jak włącza Ci w nocy prąd to cały wzmacniacz się włączy

Mały szczegół. Wprowadzi się poprawkę pisząc program na nowo, bo wątpię, żeby udało się zdobyć wsad do tego projektu.
 
ja wlasnie napisalem program dla attiny13, juz na GG dogadalem sie z csbiczkiem
mini-stand-by & vol control trafi do niego byc moze w tym tygodniu (zobacze jak szybko czesci przyjda)

csibiczek chce miec tam jeden przekaznik on/off na pilota badz switch, no i lewo/prawo do silnika i tak bedzie ;p
 
jak skoncze to nie widze problemu,
btw. obecnie zbudowalem cosik bardziej rozbudowanego (filmik w mojej sygnaturze)

/edit
nie bede zakladac nowego watku, wszystko bedzie tutaj jak cos
 
tom3kk napisał:
csibiczek chce miec tam jeden przekaznik on/off na pilota badz switch, no i lewo/prawo do silnika i tak bedzie ;p

Nie warto robic takich prostych ukladow bo zaraz ludzie beda chcieli selektor wejsci itd. No i co z tego ze procek jest tani jak glowne koszta to potek z silnikiem i zasilacz z przekaznikiem. Zreszta taki uklad jest od dawna w ofercie AVT.
 
Csibiczek zapytal na GG czy mu nie zrobie, napisalem ze np. robie to dla sportu
Wykonam mu to za free, zaplaci tylko ze ~14zl za czesci 8 za przesylke.
To ze trzeba kupic potek to jest swiadom tego.

Tak jak pisalem, opis bedzie tutaj nie bede zakladac specjalnego topicu dla tego 'czegos'.
Jak ktos bedzie chciec to sobie wezmie jak nie to nie.
I napewno nie bede robic selektora do tego :P
Z selektorem to mam juz cos innego (I ha! dostalem w koncu te gniazdka RCA ;))

Btw. jak masz gdzie w bookmarkach moze link do tego ukladu z AVT, chcialbym ogladnac poniewaz doszukac sie nie moge

[ Dodano: 2009-10-05, 10:39 ]
/edit
;>
http://sklep.avt.pl/p/pl/481403/uni...niacza+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html
 
fajno,
ten AVT .. cena kosmiczna



plytka 40x65mm

csibiczek rowniez bedzie miec wersje bez wlasnego zasilania, ledow,
tylko sterowanie silnikiem plus przekaznik, ktory znajduje sie na plytce (hongfa na 5v, 10A/230AC), bezpiecznik u niego bedzie znajdowac sie w tylnej czesci obudowy (z tego co rozmawialismy)

koszt tego to jakies ~14zl nie liczac laminatu z wytrawianiem (w sensie czesci)

[ Dodano: 2009-10-06, 19:12 ]


 
tom3kk napisał:
koszt tego to jakies ~14zl nie liczac laminatu z wytrawianiem (w sensie czesci)

A zasilacz i potencjometr z silnikiem?
Sam kupowalem w Trimpocie potek za ktory dalem 36,60 plus wysylka.

Jak robisz na plytce polaczenia sieci 230V to odstep miedzy sciezkami napiecia 230V powinien wynosic min 3mm a odstep miedzy siecia a czescia niskonapieciowa min 6mm.
Na tej plytce widze ze dozysz do porazenia kogos pradem!

A tak to wyglada u mnie:
Zasilacz jest na plytce, kable sieciowe sa mocowane dla bezpieczenstwa do plytki paskami, na dodatkowych plytkach jest podswietlany wylacznik (switch) on/off, odbiornik IR i wskaznik/przelacznik wejsc.
 

Załączniki

  • remote_up_fragment_138.gif
    remote_up_fragment_138.gif
    15.5 KB · Wyświetleń: 0
irek napisał:
tom3kk napisał:
koszt tego to jakies ~14zl nie liczac laminatu z wytrawianiem (w sensie czesci)

A zasilacz i potencjometr z silnikiem?
Sam kupowalem w Trimpocie potek za ktory dalem 36,60 plus wysylka.

Jak robisz na plytce polaczenia sieci 230V to odstep miedzy sciezkami napiecia 230V powinien wynosic min 3mm a odstep miedzy siecia a czescia niskonapieciowa min 6mm.
Na tej plytce widze ze dozysz do porazenia kogos pradem!

A tak to wyglada u mnie:
Zasilacz jest na plytce, kable sieciowe sa mocowane dla bezpieczenstwa do plytki paskami, na dodatkowych plytkach jest podswietlany wylacznik (switch) on/off, odbiornik IR i wskaznik/przelacznik wejsc.

Potka i trafa nie licze, bo w sumie takie bylo zalozenie (ze uklad jest jakis jest), csibiczek chcial to ma, nie wiem czym on tam to bedzie zasilac i z czego.

Nie no, oczywiscie ze nie chce nikogo porazic.
Fakt, dostep zwiekszylem na tyle na ile moglem - tak lepiej/bezpieczniej.

W tym moim mini projekcie (ten co w podpisie jest jako 'w budowie') przekaznik jest po drugiej stronie, zdala od 'palcow' i elektroniki.
Jesli chodzi o kable sieciowe to ja w sumie zostawiam ARK2 na to, raster 5mm, nic nie stoi na przeszkodzie aby sobie taki kabelek przylutowac jakby ktos chcial.
Dziurke na kabel (w sensie opaska) laminacie tez mozna zrobic, jest miejsce.

Ogolnie, tez jak patrze.
Ty stosujesz wygodniejsze przekazniki, w sensie piny cewki sa oddalone od pinow 'sieciowych'.
Bede musial kiedys zakupic pare takich.

Dzieki za dobra rade, bede pamietac coby ludziom odstepy wieksze robic, bo fakt jak sie samemu robi dla siebie to co innego.

mysle ze teraz lepiej:


P.S
po co sie robi w koncu prototypy :)
 
Na tej plytce wyglada to duzo lepiej, mozna jeszcze pomniejszyc pady, odsunalbym sie jeszcze od tego pustego pada bo tam tez wystepuje napiecie.

tom3kk napisał:
Ty stosujesz wygodniejsze przekazniki, w sensie piny cewki sa oddalone od pinow 'sieciowych'.

Wlasnie dlatego stosuje takie przekazniki i nie tylko jak bo kazde urzadzenie jakie bym ogladal ma wlasnie takie ''podlozne'' przekazniki.
 
okej, poprawie to jeszcze troche,
co do tych przekaznikow (w sensie tych moich malych) to juz mnie sie skonczyly,
jeszcze poprawiam plytke z 'driverem' tam byl podobny problem,

Powiedz mi, jakie to sa przekazniki? Konkretny model.
Kupilbym sobie przy okazji i pozniej, kazdy nastepny uklad bylby juz z nimi.

Co do tego pustego pada, powiedz mi, a jakbym go usunal?
W sensie trzeba by bylo zagiac nozke przekaznika do wewnatrz, tak zeby byla pomiedzy przekaznikiem i laminatem od gory, albo w ogole ja urwac bo i tak jest nie uzywana, a przeciez przekaznik nie odpadnie.

[ Dodano: 2009-10-07, 16:26 ]
poprawiona, na plytke trafil dodatkowo mostek +kondek,
csbiczek stwierdzil ze tak bedzie dla niego lepiej
d5bb365b12208b226c4164f4dda99417_1487625029.jpg
b82c671b4343d552ebc2b633db640e95_1487625030.jpg
3f74ddfa3c5d8ce247a894152dec4e34_1487625031.jpg
 
Ostatnia edycja:
Teraz plytka jest ok. Przekaznik lepiej jak sie trzyma na wszystkich nozkach.
Zasilacz na plytce to wygodna sprawa bo podlaczasz juz tylko samo trafo. Ja wstawilem je na druk bo tego typu trafa w wiekszosci sa montowane do druku. Jak trafo bedzie na zewnatrz to komplikuje to podlaczenia sieciowe.

Przekaznik to np RM85 z Relpola ale tez duzo innych (np HF115) bo to standard wyprowadzen, mozna je kupic na napiecia 5-24V ze stykami pojedynczymi (16A) lub podwojnymi (2x8A), jako zwierne lub przelaczne.
 
Powrót
Góra