• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Pomysł na dobre 3way

Rejestracja
Cze 7, 2013
Postów
224
Reakcji
0
Lokalizacja
Wrocław
Słuchajcie, wraca do mnie jak bumerang chęć zrobienia fajnego 3way jako projekt docelowy.

Chcę aby kolumny były uniwersalne jeżeli chodzi o odsłuch bo słucham wszystkiego po trochu - wiem jest to poniekąd problem. Na chwilę obecną będą ustawione w pomieszczeniu około 20m2 z układem dość niekorzystnym jeżeli chodzi o słuchanie muzyki. Docelowo (pewnie za jakieś 2-3lata) będą stały w pomieszczeniu 30-40m2 - ale to kiedyś.

Założenia to:
  • Uniwersalność kolumn,
  • W miarę wąska obudowa,
  • Szybki bas z nienachalną górą - tą regułę można nagiąć
Chrapka jest na 3way bo już było i dawało radość. Rozważę również inne propozycje.

Jakiś czas temu po długich debatach był pomysł na:
  • R3004/662000
  • SATORI MW/MR 16P
  • 22W/8851T00
Może macie jakieś spostrzeżenia czy na przykład zamienić szpilkę na SB26ADC + Soma Sonus Waveguide??

Powiem tak. Każda porada milę widziana!!!
 
porada nr:1 :)
nie zamieniamy szpilki na ADC. Żaden cudowny Falowód nie spowoduje że głośnik zacznie grać 4 razy lepiej a w mojej ocenie taka jest przepaść miedzy tymi głośnikami.
 
Jest też opcja na Bliesma T25B ale nie cholery nie wiem jak to się ma do szpilki. Jakieś sugestie?

Mala, berylowa Bliesma w WG to poziom zdecydowanie wyzszy od Scana szpilki, ale musi byc dobrze dopasowana do sredniaka. 16 cm Satori bedzie wymagaja nizszego podzialu, a Bliesma T25B tego nie lubi. Teoretycznie mozna by bylo dac wiekszy WG i zgrac ich charakterystyki offaxis, ale do 16 jednak lepszyb wyborem bylaby duza Bliesma. Natomiast 13 Satori i T25B z nieduzym, owalnym WG moze wyjsc kosa.
 
Ile to jest dla Ciebie niższy podział?

Mowiac o niskim czy wysokim podziale, zawsze mam na mysli konkretny glosnik. Dla Bliesmy T25B wg mnie podzial ponizej 2500Hz to za niski podzial. Dla Satori 16 optymalnym podzialem wydaje sie nie wyzej 2000-2500 Hz, przy czym 2500Hz to raczej do zastosowania z odpowiednim WG. Biale Satori daloby sie podciagnac pod 3000Hz.
 
OK. Dzięki. Bałem się, że niski podział to dla Ciebie w tym przypadku 1,5 - 1,8 kHz.

A patrz, chłopaki z SB w najnowszym kicie Sasandu napisali, że można zamiennie stosować wersję czarną i białą MR16P. Zresztą, w przypadku MW19 też się nie przejmowali kolorem...
SASANDU kits (A5).cdr (sbacoustics.com)

Podział MID/TW dali na 2,8 kHz.
 
Jesli zalozymy, ze projekt ma swietnie kontrolowana dyfrakcje, to mozna zrobic podzial pomiedzy 2-3 bez wiekszych trudnosci. Jedynie zgranie fazowe w osi poziomej bedzie gorsze wraz z ponoszeniem cz. podzialu.
 
Zamysł jest taki żeby było zrobione dobrze. Nie jestem pewny czy chcę robić takie połączenia jak zaproponował Paweł. Jak by nie patrząc trochę $$ trzeba zainwestować a rezultat takiego połączenia raczej nie jest znany - choć znając życie nie było by źle.

Chciałbym aby przetworniki zamknęły się w max 6500zł. Myślę, że 22W powinien zostać a co do reszty jestem otwarty na propozycję:)
 
To IMHO, w tym budżecie ciężko będzie o lepszy zestaw.
Ja bym tylko szpilkę R3004 zamienił na kopułkę D3004. Byłoby trochę taniej.
No ale, jak lubisz szpilkę...
 
Paczki będzie robił Marko. Pomysł na kształt obudowy mam ale ułożenie przetworników na froncie oraz litrażu sekcji jeszcze nie - w sumie to nawet nie mam czym tego symulować.
 
Powrót
Góra