• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

problem z wzmakiem

Karol22m napisał:
kondensatory rozładowałem i mają zwarcie.
A czy wiesz, że przykładając ohmomierz do nóżek kondensatora jednoczenie ładujesz ten kondensator? Na elektrolicie zawsze będzie zwarcie.
 
No ręce opadają… :/
Pytam się jak (mierzyłeś) a Ty odpowiadasz, czym...
To, co jest u podstawy niektórych kondensatorów to klej przyklejane są one do płytki, aby się nie urwały od drgań i wstrząsów...

Obejrzałeś filmik do którego podałem link? Przeprowadź testy analogicznie jak w tym filmiku, zamiast generatora CD a zamiast oscyloskopu głośnik, bądź głośnik plus jakaś końcówka...


Karol22m napisał:
joy_pl napisał:
Ps.Założyłeś ten temat by ktoś Ci pomógł czy po prostu chciałeś się pochwalić co wymieniasz i co wydaje Ci się niesprawne?
to normalne, że założylem żebyście mi pomogli :wink:
No chyba jednak nie skora sam wiesz lepiej co trzeba zrobić...
 
joy_pl napisał:
Pytam się jak (mierzyłeś) a Ty odpowiadasz, czym...
normalnie :razz: wziąłem miernik, ustawiłem na funkcję, która pokazuje przy zetknięciu plusa i minusa zwarcie, i przyłożyłem do obu nóżek miernik i wykazało mi na co poniektórych zwarcie..-już chyba prościej nie da się wytłumaczyć
joy_pl napisał:
Obejrzałeś filmik do którego podałem link? Przeprowadź testy analogicznie jak w tym filmiku, zamiast generatora CD a zamiast oscyloskopu głośnik, bądź głośnik plus jakaś końcówka...
obejrzałem filmik, ale jeszcze niestety nie zrobiłem tego tak jak na filmiku
 
Karol22m napisał:
normalnie wziąłem miernik, ustawiłem na funkcję, która pokazuje przy zetknięciu plusa i minusa zwarcie, i przyłożyłem do obu nóżek miernik i wykazało mi na co poniektórych zwarcie..-już chyba prościej nie da się wytłumaczyć
No to, one nie mają zwarcia :!: Bardzo rzadko się zdarza żeby kondensatory przebijały się tworząc zwarcie...
 
bart210 napisał:
No dobra, może nie zawsze :razz: A można o wyjaśnienie kiedy nie pokazuje zwarcia?
Zwarcie jest na początku jak kondensator jest pusty, jak się naładuję to jest przerwa.
Zacznij od początku.
- Wlutuj STK-i
- Sprawdź zasilacz (koniecznie sprawdź mostek, zmierz napięcie)
jak zasilacz będzie kopnięty to upalisz każdego nowego STK
- spr. omomierzem rezystory emiterowe (te duże białe)
- ustaw miernik na test diody i weź STK i :
podłącz miernik między nóżki (wszystko jedno gdzie +,-)
14-17, 14-13, 12-18, 12-16
miernik powinien wskazać przerwę, jak jest zwarcie
STK do kosza
 
Witam
Sory, że przez tyle nie odpisywałem, ale nie miałem za bardzo kiedy tego pomierzyć

czyli tak:
Pomierzyłem wszystkie cztery STK, 2 nowe, i 2 stare. Co się okazało stare są chyba dobre, poniżej parametry które zmierzyłem:
Stare STK:
-Dobra-tzn. mają przerwę, nie ma zwarcia, ani żadne cyfry się nie wyświetliły:

Stary STK

14-17 dobra
14-13 dobra
12-18 dobra
12-16 dobra

drugi stary STK

14-17 - dobra
14-13 - 497
12-18 - 500
12-16 - 500

Nowy STK

Był on na lewej końcówce:

14-17 dobra
14-13 - 513
12-18 - 515
12-16 - 514

Drugi Nowy STK

Prawa końcówka ( jak wspomniałem co "dymek" poleciał)

14-17 dobra
14-13 dobra
12-18 zła ( zwarcie)
12-16 zła (zwarcie)

sprawdziłem też rezystory emitowe w każdym wykazało mi 0.00
W sumie sami zobaczcie, czy dobre pomierzyłem:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba395e25225d9cba.html

raven1985 napisał:
- Sprawdź zasilacz (koniecznie sprawdź mostek, zmierz napięcie)
jak zasilacz będzie kopnięty to upalisz każdego nowego STK

Możesz mi dokładnie powiedzieć, jak sprawdzić w nim napięcie? mógł byś na tym zdjęciu co jest powyżej mi go wskazać ? :razz:
 
jeżeli dobrze widzę to mostki masz za kondensatorami są to kostki których nóżki są teoretycznie opisane ( AC,+, AC, -) bądź będziesz miał 2 symbole napięcia zmiennego i 2 stałego.Sondy woltomierza przykładasz równolegle do nóżek opisanych + , - .Miernik ustawiasz na napięcie DC (stałe) zakres na początek z 200V i mierzysz :D wątpię aby mostek padł.A te rezystory mają małą wartość coś mi się tak zdaje ,rezystancje też mierzysz równolegle. Po lewej stronie płytki obok kondensatora (małego niebieskiego) masz chyba spalony rezystor..
 
Aha czyli wiem, gdzie i które są te mostki :smile: One mają po cztery nóżk, jest napisane gdzie ( + a gdzie - ) ale to na bocznych nóżkach, a w środku nie jest napisane gdzie +, a gdzie - ale to już chyba można się domyśleć ... Może trochę głupie pytanie, ale mam je mierzyć jak nie będzie w nich napięcia, tzn. przy Wyłączonym wzmacniaczu ?

majlos.1990 napisał:
masz chyba spalony rezystor..
masz na myśli te rezystory emitowe, które mierzyłem?
 
Przerywać ścieżki????
lepiej chyba wylutować :smile:
zaraz się do tego zabiorę, i może uda mi się jeszcze dziś to pomierzyć..
Zepsute będą jak nie będzie na nich napięcia, czy jak ? :lol:
 
Karol22m napisał:
Zepsute będą jak nie będzie na nich napięcia, czy jak ? :lol:
jeżeli będą sprawne to będą napiecia symetryne,stałe o ok.10-12V wyzsze niz napiecia zmienne na trafie.zrobić przerwe w ścieżce to nic strasznego i przebiega znacznie szybciej niż wylutowywanie stk
 
tylko scieżki zasilajace czyli doprowadzające do STK plus i minus .Jeśli masz problem z ich identyfikacją to lepiej wylutuj
 
bart210 napisał:
El_liero napisał:
bart210 napisał:
Na elektrolicie zawsze będzie zwarcie.

nie wprowadzaj w błąd ludzi, bo to nie prawda.
No dobra, może nie zawsze :razz: A można o wyjaśnienie kiedy nie pokazuje zwarcia?

tam juz ktoś odpowiedział na to pytanie, ale tylko potwierdze, że nienaładowany kondensator potrafi przewodzić, zwarcie. Po naładowaniu filtruje prąd, rozwarcie.
 
Karol22m, wylutuj stk, bo nic nie zostanie z tej plytki.

Napiecie za mostkiem po odfiltrowaniu (jesli sa wlutowane kondy) bedzie *1.41 napiecia z trafa (zmiennego zatem)
 
Powrót
Góra