Wektor: - Jeśli chcesz się brać za konstrukcję w obudowie otwartej, najpierw dokładnie przestudiuj parametry takich konstrukcji - osiągi i wymiary głośników w nich zastosowanych i sposób filtrowania.
Tego Visatona 20cm jeśli chcesz wbudować w pojedynczą deskę to proponuję w sedesową.
Przykładowe obudowy otwarte to np. Gradient REVOLUTION (w cenie kilkunastu tys. złotych), albo głośniki panelowe magnetostatyczne - najmniejszy Magnepan MMG.
Dla przykładu wątpliwości Twojej optymistycznej wizji osiągnięcia 50Hz w otwartej odgrodzie z małego Visatona weź pod uwagę, że MMG ma wymiary ok. 120 na 40 cm i przy bardzo rygorystycznym ustawieniu w pokoju udaje się z niego uzyskać 50 Hz przy spadku -6db. Powierzchnia promieniowania panelu jest kilkadziesiąt razy większa od typowego głośnika dynamicznego o średnicy 20cm. Głośnik wymaga kilkudziesięciu metrów kwadratowych pokoju, a i tak jego osiągi na basie są na poziomie podstawkowych minimonitorów.
[ Dodano: 2006-01-22, 09:43 ]
Zajarany: - sens obudowy otwartej jest w tym, że nie ma obudowy

Nie ma wielu efektów związanych z obudową, jak np. rezonanse własne, kompresja czy rozmycie basu przy większych poziomach głośności, podbarwienia b-r. Oczywiście jest inna specyfika odtwarzania dźwięku.
Można iść w podobnym kierunku budując monitory w obudowie zamkniętej, które grają inaczej ale są wielokrotnie mniejsze, mogą osiągnąć lepszą jakość basu niż b-r i dodatkowo lepiej zbliżają się do punktowego źródła dźwięku niż wielkie obudowy otwarte. Dzięki temu można z nich uzyskać poprawny obraz stereofoniczny nawet w małych pomieszczeniach przy odsłuchu z niewielkiej odległości.
A tak przy okazji zauważyłem że wszyscy fani "dobrego" basu rozumieją przez to jego ilość gdyż po wstawieniu 3-drożnych podłogowców do pokoju o szerokości 2,5 m. zaraz dostawiają suba. W takim razie nie zrobi im różnicy, dla jakości basu, rodzaj obudowy. Przydudnią jeszcze subem żeby poczuć kompresję na klacie i ten charakterystyczny ucisk w uszach płetwonurka
