• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Projekt i-AMP

Hehhe
Chlopaki robie obudowe z nierdzewki, jedna czesc jest wypolerowana takze tworzy sie lustrzane odbicie i sa 4 koncowki, jak sciagne folie z dolnej czesci to bedzie 6 koncowek :D. Taki maly lustrzany trik.
A tak na powaznie to siedzi to juz u mnie z 7-8 miechow i trzeba w koncu poskladac stereo.

Pozdr
 
Na pewno nie mało w porównaniu do alu, ale do stalowej obudowy to już wielkiej różnicy nie ma, mam parę klamotów z nierdzewki i swoje waży.
Chyba że tam są blachy po 3-4mm, to co innego.
 
Panowie mam pytanie. Dzisiaj wziąłem się za uruchomienie i200, po włączeniu świeci się dioda DC/TMP. Bias jest równy 0 mV na obu kanałach, zamiast wejściówek są rezystory 10kR oraz na bezpiecznikach są rezystory 250R. Stąd moje pytanie, czy ta dioda powinna się świecić?

Zauważyłem jeszcze, że jak stuknę np. w radiator to włącza się dioda PRO
 
Ostatnia edycja:
Powyższy problem udało mi się rozwiązać, teraz narodził się inny :/ . Zabierałem się za regulację biasu z płytkami IPS, na początku wszystko wydaję się byś ok, a tu nagle z dymem poszedł jeden z elementów tylko z prawego kanału ... ,jest to jeden z nich: C4,D2,R8 lub R7.

Teraz pytanie, czy któryś z kolegów jest w stanie mi pomóc z w/w problemem?
 
Wklej zdjecie w duzej rozdzialce jak mozesz i zaznacz to miejsce bedzie wiecej informacji. Dioda DC/Temp swieci sie naprzemian z SPK, jak wlanczasz wzmacniacz to najpierw zabezpieczenie DC jest aktywne i jak wszystko jest OK to puszcza i zapala sie SPK.
 
Dodaje zdjęcia, robione telefonem, więc jakość nie powala ale powinno być wszystko widać.



Wejściówki IPS to Cliffjumper MK2 z ZZ, na jednym ze zdjęć zaznaczone jest kilka elementów, są to elementy z okolicy których poleciał dym. Te elementy sprawdziłem i o dziwo nic się nie spaliło i wszystkie są sprawne.
 
Dodaje zdjęcia, robione telefonem, więc jakość nie powala ale powinno być wszystko widać.



Wejściówki IPS to Cliffjumper MK2 z ZZ, na jednym ze zdjęć zaznaczone jest kilka elementów, są to elementy z okolicy których poleciał dym. Te elementy sprawdziłem i o dziwo nic się nie spaliło i wszystkie są sprawne.

A gdzie są kondensatory C10,C11,C15,C16 ?
 
i-AMP 200 przed odpaleniem.. Stresik

1bf1ba2699189fb245a2f0ce963be5cc_1507980957.jpg

c1fbee99ae33a356dc1d6378b9eb9436_1507980948.jpg


Dodaje zdjęcia, robione telefonem, więc jakość nie powala ale powinno być wszystko widać.

Wejściówki IPS to Cliffjumper MK2 z ZZ, na jednym ze zdjęć zaznaczone jest kilka elementów, są to elementy z okolicy których poleciał dym. Te elementy sprawdziłem i o dziwo nic się nie spaliło i wszystkie są sprawne.

A gdzie masz diody przy IPS DZ8, D13, D14, DZ9 itd. Jakieś wybrakowane te Twoje elementy, poza tym płytki się myje bo kalafonia przewodzi.
 
Ostatnia edycja:
Adam, a gdzie masz termistor na środku radiatora? Kalafonia nie przewodzi prądu.

- - - - - aktualizacja - - - - -

A za R15 w ips nie powinna być zworka?

Termistora nie miałem, zamowie przy kolejnych zakupach.

Kalafonia może nie, ale wiele osób radziło myć płytki po lutowaniu bo cuda się dzialy przy pomiarach. Miałem takie sygnały i moim zdaniem płytki powinno się dokładnie myć. Sam miałem okazję się przekonać niemyta plytka vs myta nawet bez mierzenia było słychać więc.. :)

R15 w bomie ma normalnie wpisana wartość, wiec tak zalutowalem, za to R10 to zworka.
 
Ostatnia edycja:
Nie na temat...
Płytkę powinno się myć. Jedno że estetyka, ale cyna/kalafonia lubi się gotować i nie raz pryska kuleczkami cyny. Nie raz spotkałem się że w środku "kalafoni" miałem małą kuleczkę cyny, podobnie na powierzchni PCB. Łatwo o zwarcie jeszcze w SMD.
 
A gdzie masz diody przy IPS DZ8, D13, D14, DZ9 itd. Jakieś wybrakowane te Twoje elementy, poza tym płytki się myje bo kalafonia przewodzi.

Według BOM'u: "Diody klampujące napięcie Vgs montujemy tylko w wersji MOSFET.W wersji z tranzystorami bipolarnymi nie lutujemy tych elementów.
Zalutowanie diód w wersji BJT nie spowoduje niczego złego."

Płytka była mytą szczoteczką i środkiem IPA

R15 ma jako wartość 0R lub w przypadku brumu 10R. To 0R potraktowałem jako brak tego rezystora



Mój błąd, po sprawdzeniu okazało się, że powinna być tam zworka...
 
Ostatnia edycja:
Podjąłem się kolejnej próby uruchomienia, tym razem ze zworkami w R15. Efekt podobny jak poprzednio. Tym razem co dziwne spalił się tylko prawy rezystor na bezpieczniku.
Oprócz tego zauważyłem, że w prawym IPS'ie świeci się zarówno LED3 i LED4, a w lewym tylko LED4. LED1 i LED2 w ogóle się nie zapaliły ani w jednym ani w drugim
 
witam.
Wy tu już i200 składacie, a ja na OPS3 się zatrzymałem. Mam bardzo dziwny problem. Otóż każda końcówka tzn. OPS3 + ISP A9 z osobna działa bdb. Złożyłem wszystko do ku...y (zasilacz Taz-a, preamp, obudowa itd.) i wzmacniacz ma "czkawkę i to tylko jeden kanał bo drugi milczy. Sprawdzając układ po układzie podłączyłem sygnał bezpośrednio do ISP lewego kanału i głośniki bezpośrednio do OPS-ów.efekt:
muzyka leci z lewego kanału czysto z lekkim cykaniem. Teraz zamiana i sygnał na prawy kanał a muzyka leci dalej w lewym kanale...
Masy głośników podłączyłem w jednym punkcie przy transformatorze.
O co chodzi gdzie jest błąd?
 
TheMeiMen
Sprawdz prosze czy T6 i T5 sa poprawnie wlutowan (to znaczy czy sie nie pomylil NPN z PNP), ledy LED1 i LED2 musza sie swiecic, sa one czescia zrodla pradowego, ktore biasuje stopien wejsciowy.
O ile orjetacja (pin nr1) tranzystorow T1 T2 T3 i T4 nie ma znaczenia to juz T7 i T8 ma znaczenie bo sa to tranzystory PNP/NPN, upewnij sie ze pin nr 1 jest tam gdzie kropeczka na plytce. Dla ulatwienia tranzystory na plytce sa narysowane tak zeby wszystkie byly w takiej samej pozycji --> kropka=pin1. Jak mozesz to popraw luty, pamietaj ze musisz nagrzac cyne, element i sciezke takze trzeba przytrzymac lutownice troche duzej dopoki topnik jest aktywny.

regan3000
Bardzo prosze wklej zdjecie jak mozesz bedzie latwiej cos powiedziec. Pisz bardziej konkretnie jak mozesz, im wiecej informacji tym latwiej bedzie ci pomoc (z czkawki i cykania nie potrafie nic wywnioskowac).
Projekty zingtegrowane z serji i100x i200 sa wlasnie po to zeby nie bylo klopotow z polaczeniami i brumem. Do podlaczenia jest trafo, sygnal i glosniki.


Pozdr
 
Sprawdz prosze czy T6 i T5 sa poprawnie wlutowan (to znaczy czy sie nie pomylil NPN z PNP), ledy LED1 i LED2 musza sie swiecic, sa one czescia zrodla pradowego, ktore biasuje stopien wejsciowy.
O ile orjetacja (pin nr1) tranzystorow T1 T2 T3 i T4 nie ma znaczenia to juz T7 i T8 ma znaczenie bo sa to tranzystory PNP/NPN, upewnij sie ze pin nr 1 jest tam gdzie kropeczka na plytce. Dla ulatwienia tranzystory na plytce sa narysowane tak zeby wszystkie byly w takiej samej pozycji --> kropka=pin1. Jak mozesz to popraw luty, pamietaj ze musisz nagrzac cyne, element i sciezke takze trzeba przytrzymac lutownice troche duzej dopoki topnik jest aktywny.
Tranzystory poprawnie wlutowane były tj. T5 NPN i T6 PNP
 
Powrót
Góra