• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Przekroj przewodow do przetwornicy 2000w 12v

Rejestracja
Mar 22, 2014
Postów
134
Reakcji
1
Lokalizacja
Warszawa
Cześć
Jakiś czas temu zakupilem na ali przetwornice easun power 12v 4000w w peak 2000w continous. https://pl.aliexpress.com/item/4000472757961.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.e07044537GRrBW

Przetestowałem i np z ekspresem do kawy 1500w radzi sobie bardzo dobrze.
Chcialbym zamontowac ja na stale w w aucie. DO aku mam jakies 4m przewodu
1. 95mm2 powinien byc ok ? (wystarczy plusowy a masa z nadwozia ?)
2. chcialbym wlaczac ja ryglem bezposrednio przy aku (troche dla bezpieczenstwa - uzytkowana raczej okazjonalnie a raz ze nie widze bezpiecznika na niej a dwa ze przewod zasilajacy bedzie pod autem )
Takie cos powinno dac rade ?
https://allegro.pl/oferta/wylacznik-odlacznik-hebel-akumulatora-300a-1000a-9406204288
 
ad 1. w car audio taki przewod to az nadto. ale tutaj pobor pradu jest ciagly i jednostajny, wiec moze wcale nie przesadzasz
co do masy z nadwozia. mozesz, ale musisz wzmocnic mase z aku do budy. 0,5-1m pod maska, 1m przy urzadzeniu. ja bym chyba juz odpuscil te oszczedzone 2-2,5m zwlaszcza ze konektorow idzie wiecej :D

ad 2. obawiam sie ze moze dluzej nie wytrzymac
w car audio przekazniki na 250A czesto zawodzily :(

dlaczego przewod pod autem?
dodatkowy drogi peszel :/
 
ad 1. w car audio taki przewod to az nadto. ale tutaj pobor pradu jest ciagly i jednostajny, wiec moze wcale nie przesadzasz
co do masy z nadwozia. mozesz, ale musisz wzmocnic mase z aku do budy. 0,5-1m pod maska, 1m przy urzadzeniu. ja bym chyba juz odpuscil te oszczedzone 2-2,5m zwlaszcza ze konektorow idzie wiecej :D

ad 2. obawiam sie ze moze dluzej nie wytrzymac
w car audio przekazniki na 250A czesto zawodzily :(

dlaczego przewod pod autem?
dodatkowy drogi peszel :/

Dzieki :)
Mam nowy plan - pomierzyłem i pod siedzenie w MLu wejdzie i przetwornica i wzmak(20-30A). zasile je tymi samymi przewodami z aku - beda krotsze bo jakies 2-2.5m.. Dam bezpiecznik jakies 40A przy akumulatorze a do tego taki hebel zwierajacy bezpiecznik. W normalnym uzytkowaniu bede mial bezpieczny obwod a jak bede chcial uzyc przetwornicy powyzej np 300w to bede zwieral hebel
 
to chciales dac hebel zamiast bezpiecznika?! :o

ANL kupisz i 300A!
nigdy nie ryzykuj bez bezpiecznika!
nie raz juz widzialem jak auto plonie przez takie glupoty :/

jak kabel duzo krotszy to ogranicz sie do 2x50mm2 i masz spokoj na ciagla prace przy takiej mocy
jak ma byc chwilowa to mozesz dac 25-35mm2 (latwiej o akcesoria)
 
Ostatnia edycja:
to chciales dac hebel zamiast bezpiecznika?! :o

ANL kupisz i 300A!
nigdy nie ryzykuj bez bezpiecznika!
nie raz juz widzialem jak auto plonie przez takie glupoty :/

jak kabel duzo krotszy to ogranicz sie do 2x50mm2 i masz spokoj na ciagla prace przy takiej mocy
jak ma byc chwilowa to mozesz dac 25-35mm2 (latwiej o akcesoria)

OK masz racje :) - Glupio sie przyznac chcialem hebelem wlaczac ja tylko w trakcie uzywania (wiec pewnie raz na miesiac) majac na uwadze ze w srodku jednak jakies zabezpieczenie pewnei ma.
Nie wytrzymalem i rozkrecilem ja :) - w srodku sa rownolegle polaczone 6 bezpiecznikow 40A co daje 240A :)
Dam wiec moze 2x50mm2 i bezpiecznik przy aku 240A i podlacze do przetwornicy i wzmaka. Mam nadzieje ze przetwornica po wylaczeniu nie bedzie brala zadnego pradu ale chyba nie powinna
 
majac na uwadze ze w srodku jednak jakies zabezpieczenie pewnei ma.
bezpiecznik nie zabezpiecza urządzenia a same kable!
jak przypadkiem bys zwarl koncowki kabli to albo kable sie zapala albo wybuchnie akumulator (bo grube kable)
 
Powrót
Góra