• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Przygasajaca dioda na wzmaku

już problem rozwiazany :mrgreen: jednak tak jak Paweł S mówił wina tkwiła w kablach załozyłem może przesadnie 50mm2 ale przynajmniej bede miał na przyszłosc :smile: po podłaczeniu wszystkiego moge smiało polecic ten wzmacniacz PY A4E76R jest to chyba jeden z lepszych wzmaków oczywiscie nowych w tej cenie!!! oczywiscie trzeba miec odpowiednie okablowanie :wink: aklualnie napedza mi dwa suby pyle PLW10BL i wzmak jest sciszony na minimum to i tak za dużo mocy jak na te dwa suby zobaczymy co bedzie jak podłacze dwa buszmeny :razz:
 
tez zastanawiałem sie nad tym STX ale znajomy robił pomiary i powiedzał tak szału niema lecz wart jest tych pieniedzy ja mojego buszmena musze miec pogłaczonego kazda cewke pod jeden kanał bo wzmak niestety nie stabilny w mostku 2Ohm a mam takie dwa wiec wszystkie kanały obciążone też wolał bym zeby grały w 2Ohm ale mysle jak wszystko juz zmatuje to bedzie to dobrze grało no i kondesator musze kubic tylko zastanawiam sie jaki przegladałem pewna strone i taki wpadł mi w rece
http://www.audiosklep.pl/boss-audio-cap10-10-f-p-2037.html chce taki duży bo mysle ze pójdzie podlaczyc pod niego 3 wzmaki bo taki mam zamiar :wink:
 
nosmaster napisał:
karkas wygiąl się od temperatury i cewka tarła
Wzmak na przesterze, cewka uderzyla o nabiegunnik i tyle :roll:

nosmaster napisał:
światła w samochodzie mocno przygasają gdy gra na max

Kondensator i tak bedzie bral energie z instalacji elektrycznej wiec to nie rozwiazanie jest... aku masz słaby albo alternator moze.
 
nic nie waliło, cewka wygieła się po jednej stronie w kształt brzucha (wyciągneła się w dół) a jakby waliła to raczej by się wgniotła czy coś hehe przesteru słychać nie było. Regulator w samochodzie raczej nie jest aż tak szybki żeby idealnie utrzymać napięcie kiedy pobór prądy skacze 100razy na sekundę z kilku do kilkunastu amper poza tym kondensator wspomorze wzmacniacz bo na kablach też jest na pewno spory spadek napięcia :)
 
nosmaster ale aku gromadzi ta energie ;)

Co do tej cewki - czemu sie z jednej strony mogla wygiac?
przeciez drut jest dookola i jego temp jest zapewne bardzo podobna na calej dlugosci.( pomijam oczywiscie brzegi cewki itp)
 
być może karkas był z jednej strony minimalnie cieńszy. wygięła się an pewno od temperatury bo to doskonale widać gołym okiem nie jest to uszkodzenie typowo mechaniczne. a kondensator "wyrówna pobór prądu przez co zamiast pików naprzykład 50A 100x na sekundę będzie płynął prąd ciągły 25A co z pewnością spowoduje że wzmacniacz będzie "widział" wyższe napięcie w momencie dużego zapotrzebowania na prąd popłynie on też z kondensatora, przy mniejszym akumulator będzie go doładowywał zwykły bufor :P
 
Powrót
Góra