• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

pytanie o kondensator

Rejestracja
Wrz 30, 2008
Postów
37
Reakcji
0
Lokalizacja
obecnie Wawa
Witam
Obejrzyjcie ten film i powiedzcie czy potrzebny jest mi kondensator?
obroty na wrzuta
Dodam ze alternator ma 90A kable 35kwadrat zasilaja dwa wzmacniacze jeden to sony xm6020 z glosnikami helix dark blue drugi wzmacniacz to impact napedza suba powerbassa s10 jak wchodzi bas to jak widac na filmiku obroty zaczynaja falowac.
Jesli mam kupic to jaki?
pozdrawiam
 
myślę, że tak przydałby się kondzio :) a podczas jazdy światła nie mrygają w rytm basu? A na postoju lampka w podsufitce nie mryga? przyjmuje się, że powinien być kondzio 1F na każde 500W. Nie podałeś mocy, ale często producenci zwłaszcza tacy jak sony lubią sobie zawyżyć parametry. Myślę, że 2F powinno starczyć w zupełności
 
No no nieźle Ci falują obroty zapewne to jest beznzyna... Lepiej podaj jaką masz moc tego swojego sprzętu to będzie mozna bardziej określić...
 
Ewidentnie altek nie wyrabia, na bas brakuje mocy. Kondzio powinien pomóc, sprawdź też napięcie ładowania bo może jest w słabej kondycji i przy sprawnym by tego nie było.
 
Panowie i Panie
alternator sprawny na 100%
aku jest jeszcze oryginal <nigdy nnie nie zawiodl> sprzet mam od 2 lat
moc hmm myslalem ze wiecie: przod 120rms sub 275rms ale na suba podaje jakies 350 tylko pod kontrola
ladowanie ponad 14.8V czyli nie ma problemu <chyba>
powiem tak ostatnio mialem impreze u mnie nad stawem i nie bylo grania podjechalem z wielkim trudem <niski zawias> i sprzet gral 3h bez odpalania na 80% ale czy wtedy prad byl odpowiedni?
pomozcie mi bo juz glupi jestem
pozdro

p.s. swiatla nie mrygaja <przekazniki prosto z aku> lampka lekko

[ Dodano: 2010-09-11, 00:40 ]
hmm tak benzyna 1.8 ABS VW golf 3 GT
 
Nic nowego. Na jałowych alternator nie ma swojej pełnej wydajności, wyciągasz z niego maks co może dać i obciąża on silnik, a to są tego efekty.

Zrób to samo przy 2tys. obrotów, jeśli wskazówka nie będzie pływać, to wszystko jest ok.

Inna opcja to zmiana aku, np. na większy i zmiana przewodów z altka do akumulatora.
 
Z większą pojemnością aku nie ma co szaleć, bo będzie non stop niedoładowany i aku szybko padnie
 
sprawdzilem przy 2tys i jest ok
kabel do alternatora juz dawno mam podpiety drugi bezposrednio 20kwadrat tak samo do masy tylko ze tam dalem dwa kable jeden na silnik a drugi do budy tez 20kwadrat
pozdrawiam
 
kremien napisał:
ale często producenci zwłaszcza tacy jak sony
czy ty wogóle widziałeś tego wzmaka na własne oczy?
cursor napisał:
Zrób to samo przy 2tys. obrotów, jeśli wskazówka nie będzie pływać, to wszystko jest ok.
tu masz rację
cursor napisał:
zmiana aku, np. na większy
tu się z kolegą niezgodze, większy aku nie załatwi sprawy, ale za to
cursor napisał:
zmiana przewodów z altka
napewno może poprawić sytuację prądową na pokładzie. najlepiej puść taki sam kabel jak masz do CA
ewentualnie moża pomyśleć nad aku w technologii AGM, al na początek zmień kabel.
 
co to za teorie z kosmosu? obroty falują bo alternator obciążony stawia większy opór, nic w tym dziwnego a samochód nie ma stabilizacji obrotów biegu jałowego gdyby opór alternatora był stały i niezależny od obciążenia to prawie jak perpetum mobile :) każdy generator pod obciązeniem stawia dużo większy opór i jest to normalne.
 
malutkiz,

jak juz pisalem kable mam zmienione w momencie robienia calej instalacji ca
nosmaster,
dokladnie wiedzialem ze jest obciazony ale dziwne bylo ze az tak faluja
jak mialem na chwile suba jakiegos jbl 500rms to raz auto zgaslo tylko wtedy nie mialem dolozonych kabli z aku do alternatora
pozdro
 
Wydaje mi się że możesz mieć ten silnik na wtrysku jedno punktowym i można wyregulować bieg jałowy..

[ Dodano: 2010-09-11, 11:57 ]
Poszukaj w google może coś znajdziesz coś na ten temat. Bo ja w swoim cc też tak miałem że mi falował jak włączyłem sprzęt światła itd. Ale ustawiłem sobie obroty bo to zwykły gaźnikowiec;p :razz:
 
nie da się tego wyeliminować bez stabilizacji obrotów biegu jałowego. mam diesela który akurat taką stabilizację ma (jak z resztą chyba wszystkie cywilizowane) obroty nie falują tak jak u Ciebie ale na basie wyraźnie czuć że opór alternatora jest spory można to poznać po wibrachach samochodu.
 
Powrót
Góra