• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Regeneracja głośników D-644 i D-643 Wharfedale

Rejestracja
Lip 14, 2015
Postów
5
Reakcji
0
Lokalizacja
WB
Witam, Przede wszystkim chciałem się przywitać.
Problem dotyczy głośników jak w temacie, głośniki pracują w paczkach estradowych.
Po ostatniej imprezie niestety spaliliśmy cewki po prostu było ostre granie a teraz trzeba to naprawić.
Membrana, zawieszenie górne i dolne ok cewka nie ociera lecz przerwa na uzwojeniu.
Mam niewielkie doświadczenie w regeneracji udało mi się zregenerować głośniki unitry lecz to nie ta klasa więc z Waszą pomocą mógłbym się za to wziąć.
Lecz nie ukrywam jeżeli ktoś z doświadczeniem podjął by się tego to było by fajnie.
Do zrobienia są 2szt większe i 4 mniejsze. Problem jedynie z budżetem ponieważ impreza była organizowana przez ochotniczą straż pożarną której notabene jestem członkiem i powiedzmy nie chcielibyśmy zbyt uszczuplić budżetu po imprezie ;). Ale trudno stało się naprawić musimy.

Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie ew. propozycje.
 
Z tym raczej nie ma problemu, zaplecze techniczne też jest gorzej z czasem i nie do końca wiem z kąt mogę wziąć cewki czy nowe czy da się przewinąć?
 
znajdz 2 godzinki czasu

rozklej glosniki i albo mierzysz cewki... albo wysylasz zdemontowane cewki do umifonu ;)
tam pan Henryk odtworzy te cewki ;)

do rozklejenia glosnika potrzebujesz podgrzac kosz
albo opalarka z waska dysza, albo np mikropalnik
opalarka musi byc z dysza, bo nie mozna podgrzac ani resora, ani zawieszenia!
trzeba precyzyjnie grzac tylko kosz. wtedy zmiekczy nam sie klej i mozna delikatnie podwazyc skraj resoru. jak go juz zlapiemy to reszta pojdzie latwo ;)
 
Do dyspozycji mam lutownicę na gorące powietrze jaką mniej więcej ustawić temperaturę?
Czym odkleić cewkę od membrany tak samo temperatura czy rozpuszczalnik?
Jescze jedno czym skleić.
 
Ostatnia edycja:
ustaw temp na max i reguluj czasem podgrzewania

sam poczatek bardzo latwo zobaczyc - klej zacznie sie "gotowac" (pojawia sie pecherze i podejdzie do gory)
wtedy lapiesz np peseta i delikatnie odciagasz reszte zawieszenia ;)
powinno samo praktycznie odchodzic

cewka wklejona jest juz innym klejem. trzeba oddzielic to mechanicznie. zazwyczaj odginam karkas do srodka. rozrywa sie papier, ktorym oklejona jest czesto cewka
druty obetnij cazkami

jak cewka jest spalona, ale trzyma sie w calosci to jest dobrze
jak sie rozsypala to bedzie nieco trudniej :/

klejenie najczesciej u mnie wyglada tak
cewka-membrana - klej epoksydowy, 2 skladnikowy szybkoschnacy! koniecznie szybkoschnacy bo te sa bardziej elastyczne
zawieszenia to juz klasyczny butapren ;) (byle nie dragon!)
 
Super dzięki za dokładne informacje dzisiaj popołudniu wezmę pierwszy na warsztat i zobaczymy jak pójdzie.
 
Witam ponownie po "krótkiej" przerwie.
Temat głośników troszkę ucichł ;) lecz teraz już muszę się za nie zabrać i tak:
zgodnie z poleceniami rozgrzałem kosz klej puścił udało mi się odkleić całkowicie membranę, dolne zawieszenie i kopułkę, nic nie popsułem :).
Cewka spalona całkowicie lecz karkas co prawda ciemny lecz w jednym kawału więc nie odklejałem.
Membrana jest bardzo sztywna na pewno uda się ją przykleić butaprenem do metalowego kosza?
Ma ktoś nr telefonu lub inny namiar do Pana Henryka?
Narodził się jeszcze inny pomysł jakie głośniki można by wstawić w ich miejsce ponieważ nie będę ukrywał, że czasowo to trochę z tym schodzi.
Ma ktoś może namiar gdzie najlepiej takie głośniki kupić?
Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasową pomoc.
 
Powrót
Góra