• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Rodzaje wygłuszeń i ich zastosowanie

  • Autor wątku Autor wątku Raf
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Nie chcę zaśmiecać, ale nikt nie napisał o tanich matach Boll.
Ogólnie jedyną ich zaletą jest to, że są tanie:)
Ja akurat użyłem takich, bo budżet tylko na takie pozwolił (car audio jest w moim budżecie rodzinnym dopiero na dwudziestym którymś miejscu;) ), więc wiecie:)
Jako, że nie miałem w planach wsadzać nic mocarnego w przednie drzwi stwierdziłem, że wystarczy jedna warstwa wewnątrz (bezpośrednio za wooferem są dwie) i pojedyncza warstwa pod tapicerką, z tym, że usztywniłem otwory montażowe ocynkowanymi płaskownikami stalowymi. Chodziło mi głównie, żeby stworzyć szczelną komorę dla głośnika i przy pomocy tych mat się udało. Bardzo łatwe w montażu, najpierw drzwi dobrze odtłuściłem, maty podgrzałem na elektrycznym piecyku i przykleiłem. Byłem w szoku jak pierwszy pasek krzywo przykleiłem i chciałem oderwać - skończyło się na mozolnym skrobaniu:) Upały wytrzymały, nic się nie odkleiło trzyma jak należy, zobaczymy co będzie po zimie czy mrozy im nie zaszkodzą. Jak na razie jestem bardzo zadowolony, uzyskałem to co chciałem niskim kosztem. Na pewno nie mają porównania do Dynamatów, ale jeżeli ktoś dysponuje ograniczonym budżetem i nie ma zamiaru zakładać bardzo mocnego zestawu w drzwi to są idealne. Na 100% wypadają lepiej niż wszelakie taśmy dekarskie, przynajmniej nie śmierdzą;)
 
stosowałem GMS 06XL
ponieważ tylko ją, nie mam do czego porównywać, ale:
mata ma dość grubą warstwę aluminium, czasem ciężko ją wygiąć, położyć na nierównościach, ale da się przy użyciu drobnej siły. Klej bardzo mocny, praktycznie nie ma opcji odkleić ją od blachy gdy się dobrze/mocno przyciśnie kładąc. Co zauważyłem, że w zimniejsze dni lepiej podgrzać klej suszarką, momentalnie zwiększa sie przyczepność. Dobrze jest kłaść ją w ciepłe dni. Ja swoja wygrzewałem na słońcu 15min i kładłem na blachę. Ogółem jestem zadowolony. Kupił bym ją jeszcze raz.
 
Czy ma ktoś doświadczenia z wytłumianiem nadkoli, podłogi a właściwie częstotliwości wydechu i szelestu opon? Jakie maty/filc?
 
Jeżeli są to wyższe częstotliwości jak np. praca silnika czy szelest opon, to polecam jednak ten filc, na który narzekają, że tak rdzewieje. Gąbka w moim mniemaniu odsłuchowym mało daje. Kanapka mata + filc + gąbka akurat na tłumik w bagażniku dużo podziałała.
 
stosowałem GMS 06XL

mata ma dość grubą warstwę aluminium, czasem ciężko ją wygiąć, położyć na nierównościach, ale da się przy użyciu drobnej siły.
Czy ta mate gms06 mozna stosowac do zatkania otworow technologicznych skoro jest taka twarda? Czy lepiej np najpierw zatkac otwory pleksa 4mm a potem na to zwykla mata stp?
 
Zawsze lepiej czymś sztywnych zatkac ta dziurę ale sama mata wg starej szkoły tez wystacza.
 
nawet twarda app nie jest na tyle twarda zeby zatykac nia otwory

zdecydowanie lepiej wyciac blache, plastik lub cos innego i dopiero to pokryc mata
 
wczoraj skonczylem wygluszac brata samochod tania mata dekarska
mimo ze dalem 2-3 warstwy to efekt nie byl do konca zadowalajacy. test pukaniem w blache wychodzil gorzej niz na drozszych matach.
oczywiscie roznica miedzy wygluszonymi a golymi jest znaczna i wyraznie slyszalna (nawet gluchy brat slyszal roznice) ale osobiscie jednak polecam dolozyc do drozszych mat


tak teraz sobie mysle... skoro mnie nie zadowolily 2-3 warstwy to co dopiero sie dzieje na jednej?
pewnie stad wzielo sie przekonanie poczatkujacych ze te maty niewiele daja...
 
Czy ta mate gms06 mozna stosowac do zatkania otworow technologicznych skoro jest taka twarda? Czy lepiej np najpierw zatkac otwory pleksa 4mm a potem na to zwykla mata stp?
zależy od wielkości otworu technologicznego. Ja stosowałem samą matę i wysterowany zestaw CA nie wprawiał jej w ruch, co mogłoby spowodować jej przedarcie po pewnym czasie.
 
A do czego to ma być użyte?

Masz wymienione kilka mat godnych polecenia po co kombinujesz?

---------- Post dodany o 11:45 ---------- Poprzedni post o 11:44 ----------

Wyglada na strasznie miękkie
Ja bym tego nie ruszal
 
Apama produkuje takie budżetowe maty, choć zaczyna brnąć w dobrym kierunku. Są bardzo elastyczne, ale cieńsze niż konkurencja i prawdziwe maty.

mb.jpg


Zamiast z warstwą włókniny wybrał bym z aluminium, po 15zł - 50x50cm choć metr kosztuje 60zł, GMS wychodzi ok 112zł. Choć nie powiedziane że będziesz musiał położyć dwie warstwy, a dwoi koszty.
W każdym razie, drzwi robi się raz a porządnie, więc nie ma co oszczędzać.

http://www.audiosklep.pl/mata-wytlumiajaca-apama-mb-al50-p-2670.html
 
na razie bagażnik a potem drzwi .Założę nowy temat co by nie zaśmiecać tego.
 
Ja bym tego nie brał.
Lepiej dołożyć i użyć dobrej maty

Gms 04, 06, stp, silent cout
 
uzywal ktos juz GMS 05XL i 07XL?

cena podobna do GMS04 ale tych przynajmniej nie trzeba podgrzewac ;)
czyli wychodzi na to ze w koncu idealna mata za male pieniadze
 
Ja mam gms05. Jest dużo miększa i plastyczniejsza od 04, a także ma mocniejszy klej - porównywałem teraz, bo jeszcze dwa ścinki 04 mi zostały.
No i cena - 100zł za m^2 gms05 jest wg mnie dobra, choć najlepiej jakby wszystkie materiały wygłuszające/wyciszające kosztowały połowę obecnej ceny, bo domyślam się, ze producenci mają niezłe marże na te artykuły.
 
Powrót
Góra