• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

SB17CAC35-8 + SB26CDC-C000-4 lub CRC NAC NRX MFC STC ADC 2,5 drożny - projekt by Branża

Rejestracja
Kwi 1, 2014
Postów
763
Reakcji
167
Lokalizacja
Polska
Rozpoczynamy Projekt otwarty filtracji wielu konfiguracji w jednej dobrze przygotowanej aplikacji.
Wykorzystujemy fakt bliźniaczej konstrukcji wielu modeli SB - różnice polegają głównie na zastosowanej membranie i idącym za tym charakterem brzmienia oraz zmianą niektórych parametrów. Fakt fali popularności spotęgowanej niskimi cenami i dobrą dostępnością oraz jakością samych głośników dodatkowo przekonuje przydatność takiego kroku


Aplikacja została doskonale przygotowana przez wpół-pomysłodawce projektu "Marian-a"

Sama inicjatywa i projekty za nią idące publikujemy teraz w grudniu nie przypadkowo. Jest to taki symboliczny Prezent "Mikołajkowo - Aniołkowy" dla forumowiczów.

Projekty bez wątpienia będą bardzo uniwersalne i ciekawe przez co budowane przez dużą liczbę osób, głównie początkujących amatorów co powinno przyczynić się do szybszego ożywienia rynku DIY.
Same kolumny jednak nie będą już takie amatorskie - dobrze zbudowane będą solidną konkurencją dla droższych konstrukcji komercyjnych.

Mało tego każda kolejna konfiguracja z założenia ma być udziałem w.w. społeczności tj. Chętni na konfiguracje której jeszcze nie ma zgłaszają się a My tworzymy kolejny projekt. Liczymy że będzie ich na tyle dużo na początku aby zrealizować wszystkie założone zestawy głośników.

W skrócie !! Komuś nie podoba się ceramika , nie ma problemu robimy polipropylen :) Polipropylen za ciepły bez stresu robimy węglowe :).
Ktoś nie lubi twardych kopułek no problem jest "szmata"

Zaskoczeni !!! to nie wszystko. Planowane jest też rozgraniczenie możliwości wykonania jednej konfiguracji w dwóch wariantach z pochyleniem frontu oraz ścianką prostą. Bez obaw pochylenie nie musi wymagać dużych umiejętności stolarskich można wykonać je także poprzez specjalną podstawkę lub rozróżnienie wysokości kolców.

Wada zawsze musi jakaś być - obawiam się czy tak złożony wątek będzie czytelny. :)


*** Konstrukcja obudowy BR:
d54f4d4c0f499af3732b23b644d27c7d_1542490231.jpg
a0a12266de0efa3db4c5a954db819115_1542490232.jpg


Druga po lewej . Marian a także właściciele pierwszych par wrzucą więcej fajnych zdjęć


*** Wymiary obudowy, rozmieszczenie głośników, wytłumienie, okablowanie :

973e1c58ef04dd2d8a5e551c3779039f_1547485162.jpg



RURKA PORT BASS-REFLEX 68 / 120 ( 900027 ) - Strojenie wstępne na około 35Hz. Przy każdej konfiguracji będzie podana informacja jaką długość rurki sugerujemy.


Wytłumienie wstępne razem na parę kolumn - jeśli zajdą jakieś zmiany zostanie to opisane w każdej konfiguracji
2 x ARKUSZ MATA FILCOWA AKUSTYCZNA 10PMK
1 x ARKUSZ MATA AKUSTYCZNA POLYESTER MEMBRANA PRO
opcjonalnie 2 x MATA BITUMICZNA STANDARD

Mata filcowa 10mm z membraną na boczne ścianki pomiędzy przegrodami oraz na górną ściankę
Mata poliestrowa dzielimy na 4 kawałki. 2 kawałki do jednej kolumny umieszczone luźno za górnym SB17 oraz na dnie. Przez umocowaniem maty składamy ją na 2/3 razy tak aby czarną membrana była na zewnątrz na poliester wewnątrz.
Opcjonalne maty bitumiczne kleimy na gorąco pod maty filcowe w miejscach powstałych rezonansów. Marian tak solidnie wykonał obudowy testowe że w czasie prac nie występowały dlatego podaje jako opcje.

Tłumienie i strojenie wstępne standardowo wykonujemy przed filtracją.

Sugerowane okablowanie kolumny to:
- JANTZEN AUDIO SOLID CORE OFC 20 AWG - Wysoki
- JANTZEN AUDIO SOLID CORE OFC 17 AWG - Basy

*** Uwagi końcowe:

W kolejnych postach będą się ukazywały kompletnie opisane kolejne konfiguracje wraz z filtracją i uwagami.
Macie uwagi proszę pisać - projekt jest otwarty i rozwojowy więc wasza opinia i wspólna dyskusja się liczy.
Jedyne co nie podlega dyskusji to aplikacja :) Taka jest dobra i pozostaje bez zmian do końca. 100 pytań o inne ułożenie głośników piszemy w "tagu off topic" i chętni odpowiadają też w "off topic" :)

Niech się dzieje !!! Inicjatywę czas zacząć :thumbsup:


*** Właściciel projektu zastrzega sobie wszelkie prawa do czerpania korzyści materialnych z powyższego opracowania.
Projekt udostępniono do prywatnego użytku bywalców forum DiyAudio ***
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
*** KONFIGURACJA 1 - POCHYLENIE FRONTU 5 STOPNI:

SB26CDC-C000-4
SB17CAC35-8
SB17CAC35-8


Punkt wyjścia. Wszystkie głośniki zmierzone przed filtracją w wytłumionej obudowie. Nie bramkowane, wygładzanie 1/24
8a084bbb7401b392e626d4c113741dcc_1544311457.jpg


Głównym założeniem przy projekcie filtracji jest wykorzystanie prawie maksymalnej sprawności górnego SB17. Dolny płynnie uzupełni pasmo w miejscu opadania charakterystyk. Co się poniżej okaże udało się o wiele więcej.

*** Klucz do zrobienia schematu zwrotnic
f8c33f7496c8cb571e6909c3351d8b08_1544314425.jpg


*** Lista zakupów - zwrotnice
C1 - MKP 400V 8,20uF CROSS CAP
C2 - MKP 400V 10,00uF CROSS CAP
L1 - 000-1125 Air Core 0,220mH 0,370Ω dr.0,70mm

L2 - 000-1288 Air Core 0,820mH 0,480Ω dr.1,00mm
C3 - MKP 400V 8,20uF CROSS CAP
CP2 - MKP 400V 0,47uF CROSS CAP

L3 - 000-5477 P-Core 4,700mH 0,405Ω dr.1,00mm
C4 - MKP 400V 27uF CROSS CAP
CP3 - MKP 400V 0,15uF CROSS CAP

Jak już widać po spisie elementów i załączonym schemacie udało się nie użyć żadnego opornika. Same filtry są także nad wyraz mało skomplikowane. Wspominałem już że Marian wykonał dobrą Aplikacje ? są efekty :o

*** Pomiary gotowej konstrukcji
bramkowane, wygładzanie 1/48 - 1/96

6ff6af17846f8e2d10cfbd0e88ccd756_1544312945.jpg

Na załączonym obrazku widać sposób filtracji obydwu wooferów w odniesieniu do ich charakterystyk.. Nie widzimy jeszcze charakterystyki łączonej a jedynie jej mały wyrywek na Basie.

Całość filtracji nie łączone BR
69caec002d7d94847933495d7e64f213_1544314003.jpg

605424fe3d639e700e0606eef0b68bea_1544314061.jpg
724705ff9b610b163e7295ddae915dc8_1544314062.jpg


Pasmo przetwarzania nie łączone BR zaprezentowane zgodnie z normą IEC
190a337594464a0e97b67884a95be93f_1544314159.jpg


CSD , TES , Harmoniczne 2 i 3, Impedancja
95435137edd336e555173fbdcfbcf829_1544314263.jpg
ed0256bfdb76d3ea928028cec45d5148_1544314263.jpg
c0c2d9fd08872528b19ac8af06050a97_1544314263.jpg
5a9be39c5eb97e5eb69e05d3fd407c1c_1544314264.jpg
0fd217a706730af548799dcd36003670_1544314264.jpg


***Kilka dodatkowych słów
Brak kompensacji górnego SB17 pozwolił uzyskać wysoką sprawność zestawu. Basu absolutnie nie brakuje. Świetnie uzupełnia bezpośrednio prowadzone partie Środka i Góry.
Bardzo niski poziom harmonicznych nie przekraczający przy ludzkich poziomach głośności 0,2% i co ważne bardzo równo rozłożony w całym pasmie. Opóźnienia także powyżej normy i oczekiwań.
Dla Mnie w tym budżecie Rewelacja. Wytłumienie wstępne było wykonywane własnie do tej konfiguracji więc jest optymalnie. Rurkę BR sugeruje trochę skrócić ale bez przesady.


*** Właściciel projektu zastrzega sobie wszelkie prawa do czerpania korzyści materialnych z powyższego opracowania.
Projekt udostępniono do prywatnego użytku bywalców forum DiyAudio ***
 
Ostatnia edycja:
Mam pytanie o pochylenie frontu.
Obudowa jest dość wysoka. Robiłem sobie wcześniej wyliczenia dla obudowy MTM, gdzie głośnik jest niżej i właśnie ściankę pochylałem o 5 stopni, żeby z odległości 260cm mieć źródło dźwięku na wysokości uszu (90cm).
Tutaj głośnik jest na wysokości 96,5 cm, a pochylenie frontu jeszcze bardziej podniesie linię dźwięku.
Więc pytanie - jakie są założenia co do warunków odsłuchu?
 
Ostatnia edycja:
Branża - super. Dzięki za udostępnienie projektu.

Cezarc MTM i pochylenie ? Chyba błędne założenia. Obadaj jeszcze raz na stronie Troelsa co to jest offset i dla czego pochyla się kolumnę.
 
Nie na temat...
Cezarc MTM i pochylenie ? Chyba błędne założenia.

Założenie miał dobre, tak się robi gdy pomiar był robiony na wprost wysokotonówki, ale z racji pozycji siedzenia głośnik wysokotonowy znajduje się poniżej linii uszu.

Tutaj głośnik jest na wysokości 96,5 cm, a pochylenie frontu jeszcze bardziej podniesie linię dźwięku.
Więc pytanie - jakie są założenia co do warunków odsłuchu?

Cezarc, Twoje pochylenie to nie to samo co pochylenie w tym projekcie.
Ta kolumna jest pochylona aby głośniki lepiej się zgrały w fazie.
Odsłuch może być prowadzony na wysokości głośnika wysokotonowego, który to nie musi być w pozycji na wprost ucha, ponieważ charakterystyka całej kolumny jest "formowana na płasko", już pod głośniki pochylone.

 
Ostatnia edycja:
Nie na temat...


Założenie miał dobre, tak się robi gdy pomiar był robiony na wprost wysokotonówki, ale z racji pozycji siedzenia głośnik wysokotonowy znajduje się poniżej linii uszu.
Natomiast jego pochylenie to nie to samo co pochylenie w tym projekcie.
Marian MTM i pochylenie?
Przecież jeden woofer masz bliżej siebie a drugi dalej jak pochylisz.
MTM się daje bez pochylenia. A tweeter się ewentualnie zagłębia, żeby wyrównać centra akustyczne.
A jak pochylasz MTM to ci różne filtry na woofery wychodzą i raczej robisz z tego 2.5way.
 
Nie na temat...
Marian MTM i pochylenie?
Przecież jeden woofer masz bliżej siebie a drugi dalej jak pochylisz.

Nie.
Tak by się działo gdyby słuchający miał głowę na wprost głośnika wysokotonowego i pochylał kolumnę.
Ale gdy jest tak jak pisze Cezarc:

Robiłem sobie wcześniej wyliczenia dla obudowy MTM, gdzie głośnik jest niżej i właśnie ściankę pochylałem o 5 stopni, żeby z odległości 260cm mieć źródło dźwięku na wysokości uszu (90cm).

...czyli głowę miał wyżej niż głośnik wysokotonowy, to pochylenie kolumny do tyłu, robi tak samo jak by słuchający usiadł niżej.
Nie ma różnicy czy On usiądzie niżej, czy pochyli kolumnę, efekt jest ten sam.

 
Ostatnia edycja:
I marian i kondrax ma racje zależy co się chce osiągnąć. MTM przy klasycznym podejściu powinno skupiać rozpraszanie więc pełna symetria i wyśrodkowana Oś - ale można też temat ugryźć inaczej - najważniejsze aby konstruktor wiedział co robi.

Odnośnie pochylenia frontu i magicznej cyfry 90 to nie należy trzymać się kurczowo reguł :) Ponownie Oś wysokiego może być na 90 a różnie dobrze może być na 110 zależy co się chce osiągnąć. A już napewno nikogo kto więcej razy niż 1 zaprojektował filtracje nie zdziwi fakt ze oś osłuchu kolumny wcale nie jest na linii wysokiego.

Wstęgi tragicznie rozpraszają w pionie i tam dobrze jest kiedy grają na wprost. Ale kopułki doskonale rozpraszają - Ba !! Mało tego na wprost wcale nie grają najlepiej sam czubek kopułki gra z reguły "najsłabiej" w bardzo szerokim tego słowa znaczeniu. Własnie dlatego Seas nakleja pod siatki folie, własnie dlatego powstał taki twór jak głośniki pierścieniowe z unieruchomionym centrum itd.

W tym projekcie mamy twarde membrany zarówno na dole jak i górze a co za tym idzie z mocno zaznaczonymi rezonansami - pułapki pozbywają się problemu ale nie w 100% - nie da się usunąć rezonansu a jedynie go ściszyć. słuchanie takich głośników nie w osi łagodzi odbiór i sprawia ze słucha się ich jakby były miękko membranowe :) Tak w wielkim uproszczeniu - nie do końca trafnie ale dla większości dobitnie wytłumaczone.

luknijcie 3 pomiary na lekko zmienionych osiach - pasmo które używamy prawie niezmienne a pasmo którego nie chcemy jak się ładnie zmienia.
06c5b58ef5d6363c51e6ec554ff98018_1544485472.jpg


PS. Zanim oddam głośniki ceramiczne dokończę jeszcze filtracje dla prostego frontu- będzie nieco inaczej w elementach i też w odbiorze "brzmienia". A później już mogę zdradzić. Jest "Sponsor" na głośniki celulozowe z szmatą :) NRX + STAC - już przetworniki wyjęte z pudełek się grzeją :). Więc ta konfiguracja zaklepana - do skopiowania w przyszłości.
Czekamy na "sponsorów" pozostałych konfiguracji ...
 
Ostatnia edycja:
Idzie zima to i biale w modzie :D Bardzo fajnie.

Jak dozyje do stycznia i znajde czas to wkleje MTMy na 2x ceramiczna 15stka i satori/26cdc. Nie mam porownania sb15cdc do 17cdc niestety. Mniejsza wersja moim zdaniem jest bardzo fajna.
 
W tym projekcie mamy twarde membrany zarówno na dole jak i górze a co za tym idzie z mocno zaznaczonymi rezonansami - pułapki pozbywają się problemu ale nie w 100% - nie da się usunąć rezonansu a jedynie go ściszyć. słuchanie takich głośników nie w osi łagodzi odbiór i sprawia ze słucha się ich jakby były miękko membranowe Tak w wielkim uproszczeniu - nie do końca trafnie ale dla większości dobitnie wytłumaczone.

Wlasnie problem polega na tym, ze nie do konca tak jest. To prawda, ze pochylajac czy odchylajac glosniki, dostaniemy na osi odsluchu ladniejsze pasmo bez rezonansow, ale w rzeczywistosci te rezonanse i tak są wypromieniowane do pomieszczenia, a nastepnie na po pierwszych odbiciach wracaja do sluchacza. Jedyna metoda realnego pozbycia sie tych rezonansow jest uzycie stromej filtracji oraz bardzo dobrze aplikowanych pulapek.
Generalnie troche przypomina mi to patenty Harpi, ktora stosuje filtry 1 rzedu, oraz pochylenia glosnikow, czasami nawet dosc znaczne. Brzmienie jest bardzo dobre o ile gramy raczej niezbyt glosno i to w dobrze zaadaptowanym pomieszczeniu. Przy duzych poziomach glosnosci dzwiek traci na jakosci, nie tylko z uwagi na same rezonanse glosnikow ale rowniez uzycie filtrow o lagodnym nachyleniu.

Niestety zawsze jest cos za cos w tej materii...
 
Wlasnie problem polega na tym, ze nie do konca tak jest. To prawda, ze pochylajac czy odchylajac glosniki, dostaniemy na osi odsluchu ladniejsze pasmo bez rezonansow, ale w rzeczywistosci te rezonanse i tak są wypromieniowane do pomieszczenia, a nastepnie na po pierwszych odbiciach wracaja do sluchacza. Jedyna metoda realnego pozbycia sie tych rezonansow jest uzycie stromej filtracji oraz bardzo dobrze aplikowanych pulapek.
Generalnie troche przypomina mi to patenty Harpi, ktora stosuje filtry 1 rzedu, oraz pochylenia glosnikow, czasami nawet dosc znaczne. Brzmienie jest bardzo dobre o ile gramy raczej niezbyt glosno i to w dobrze zaadaptowanym pomieszczeniu. Przy duzych poziomach glosnosci dzwiek traci na jakosci, nie tylko z uwagi na same rezonanse glosnikow ale rowniez uzycie filtrow o lagodnym nachyleniu.

Niestety zawsze jest cos za cos w tej materii...

Dokładnie, to mocne pochylanie to takie udawanie, że nie ma problemu.
 
Niestety zawsze jest cos za cos w tej materii...
Dokładnie, to mocne pochylanie to takie udawanie, że nie ma problemu.

Spokojnie chłopaki wszystko pod kontrolą ... :) Ale tak macie racje trzeba na to zwrócić uwagę osobom które zbyt dosłownie odebraliby moje rady i zaczęli temat od D strony.

pochylenie wcale nie jest takie duże to tylko 5 stopni :)

Zbocza są strome a pułapki zmierzone i dobrane w Osi ...:) doskonale to widać jak się luknie na szybko zbiegające się charakterystyki w fazie i przeciw fazie.
Jak poleci projekt dla prostej ścianki zapewne pułapki będą bez zmian ... i dojdzie tylko korekta filtracji wysokich z tłumikiem

jak nie zapomnę zrobię pomiar na tej zwrotce na wyższej osi aby można było zobaczyć co się "rozjaśni" - stojąc ( coś jak by dla prostej ścianki bez zmian w zwrotnicy )

Absolutnie nie zostało to zrobione tak że najpierw zamaskowane wady a później - Hop jak super się filtruje :) Wiem co robię i zapewniam że kolumny grają nad wyraz poprawnie i bez zniekształceń :)
Chyba po prostu w zbyt prosty sposób starałem się wytłumaczyć jakie zmiany w brzmieniu niesie pochylenie ścianki poza aspektami technicznymi. I chodziło tu bardziej o odniesienie się do zapytania: cezarc Że nie należy się Bać ucieczki od osi głośnika w odsłuchu

Tak w wielkim uproszczeniu - nie do końca trafnie ale dla większości dobitnie wytłumaczone.
- dodałem w opisie, ale jak widać nawet starzy wyjadacze zbyt dosłownie zrozumieli - sorki

dzięki za czujność :)

Nie na temat...
Generalnie troche przypomina mi to patenty Harpi
- Mocno mijamy się z podejściem do tworzenia kolumn z wspomnianym Panem :) Niestety to co Producent na H uważa za zalety ja bym nigdy nie zrobił, więc nie chciałbym być do niego porównywany. Ale nie o tym temat.
 
Ostatnia edycja:
Nie na temat...
Te Harpie, które słuchałem potrafiły się obronić, chociaż tez nie do końca zgadzam się z koncepcją projektowania proponowaną przez Harpie. Nie było by w tym nic złego, gdyby nie przekonanie firmy, że ich podejście jest jedynie słusznym i najlepszym :)
 
Panowie, dzięki za rzeczowe wyjaśnienia. Myślę, że nie tylko ja skorzystałem. Faktycznie, do tej pory pochylenie ścianki było dla mnie po to, by zapewnić odpowiednie zgranie fazowe,ale też, by skierować oś głośnika w stronę ucha.
 
*** KONFIGURACJA 1 - FRONT PROSTY:

SB26CDC-C000-4
SB17CAC35-8
SB17CAC35-8

Druga wersja filtracji dla konfiguracji I naszego projektu.
Najniższe rejestry w tym filtracja dolnego głośnika nie uległy żadnej zmianie dlatego też aby nie powielać informacji pominiemy ten temat i wykresy ( patrz powyżej :) ).


6fb2d97bd9e3b274966d897c0eae3008_1544565588.jpg


*** Sprawdźmy jak zadziała zwrotnica dla pochylonego frontu:

Porównanie pasma front pochylony czerwony vs front prosty czarny.
49b64adc99ffb65abdaae8eb31401876_1544565724.jpg


Chyba nie jest źle. Spodziewana zmiana czyli rozjaśnienie brzmienia na wyższych rejestrach i niższym środku. To usłyszą osoby słuchające pochylonej konfiguracji stojąc.
Mniej wymagający mogą więc śmiało słuchać kolumny siedząc, stojąc a może nawet leżąc :)

Sprawdzenie zgrania i zboczy zwrotnicy dla pochylonego frontu przy kolumnie wyprostowanej
fb2e63a976205638cad158496abc43ca_1544565724.jpg


Tak poza zmianą balansu tonalnego nic się poważnego nie dzieje. Nie musicie gości na siłę sadzać na fotelach. Niech Sobie stoją jak Lubią :)

*** Klucz do zrobienia schematu zwrotnic

0fc4b7e8c562a738c8c63a01e698800b_1544566407.jpg



*** Lista zakupów - zwrotnice

R1 - OPORNIK JANTZEN AUDIO SUPERES 1,60 OHM 10W 1% KNP
C1 - MKP 400V 8,20uF CROSS CAP
C2 - MKP 400V 10,00uF CROSS CAP
L1 - 000-1072 Air Core 0,180mH 0,330Ω dr.0,70mm


Co - MKP 400V 4,70uF CROSS CAP ( opcjonalnie )

L2 - 000-1057 Air Core 1,000mH 0,550Ω dr.1,00mm
C3 - MKP 400V 6,80uF CROSS CAP
CP2 - MKP 400V 0,33uF CROSS CAP

L3 - 000-5477 P-Core 4,700mH 0,405Ω dr.1,00mm
C4 - MKP 400V 27uF CROSS CAP
CP3 - MKP 400V 0,15uF CROSS CAP

Kilka zmian w zwrotnicy. Dodano tłumik na wysokim i opcjonalny Co - kondensator podnosi charakterystykę w najwyższej oktawie rozjaśniając tło.

*** Pomiary gotowej konstrukcji
bramkowane, wygładzanie 1/48 - 1/96

41af4df7e262ee42605a643fcafb8ed2_1544566955.jpg


Filtracja

Pasmo przetwarzania nie łączone BR zaprezentowane zgodnie z normą IEC


ed26d90abb33fbc9340ccff2262945c9_1544568036.jpg




CSD , TES , Harmoniczne 2 i 3, Impedancja

618fae9c9b64cd4462fc078ecc557377_1544567281.jpg

d0713007041294b84d1dbf8985d0e145_1544567281.jpg


dodatkowe Harmoniczne przy wysterowaniu na granicy możliwości kolumn
6ff8537108cd124ba78794a30e92e5de_1544567281.jpg

b7f26d3983efe4c00089abcf5305cbe3_1544567282.jpg

64a4ce0abceba79951a25a432a1b702b_1544567282.jpg

af13d6aba5bb91215e4c215e47b5e68d_1544568475.jpg



***Kilka dodatkowych słów
Kopia jak wyżej - brak kompensacji górnego SB17 pozwolił uzyskać wysoką sprawność zestawu. Basu absolutnie nie brakuje. Świetnie uzupełnia bezpośrednio prowadzone partie Środka i Góry.
Bardzo niski poziom harmonicznych nie przekraczający przy ludzkich poziomach głośności 0,2% i co ważne bardzo równo rozłożony w całym pasmie. Opóźnienia także powyżej normy i oczekiwań.
Dla Mnie w tym budżecie Rewelacja. Wytłumienie wstępne było wykonywane własnie do tej konfiguracji więc jest optymalnie. Rurkę BR sugeruje trochę skrócić ale bez przesady.


*** Właściciel projektu zastrzega sobie wszelkie prawa do czerpania korzyści materialnych z powyższego opracowania.
Projekt udostępniono do prywatnego użytku bywalców forum DiyAudio ***
 
Ostatnia edycja:
Zapowiedziana Konfiguracja II:
SB26STAC-C000-4
SB17NRXC35-8
SB17NRXC35-8
Już czeka w kolejce. Ceramiki spakowane jadą do właściciela pierwszej pary kolumn. Może niedługo będzie kilka obiektywnych zdań na temat odbioru konfiguracji I i jakieś ciekawe fotki - U Mnie standardowo tylko warsztatowe.
476c668ce78fbb0bb7c9df702ae0fd38_1544571368.jpg

0f6e1d627cd64f012c4825433bcaacae_1544571368.jpg
 
Ostatnia edycja:
*** KONFIGURACJA 1 - FRONT PROSTY:

*** Klucz do zrobienia schematu zwrotnic

0fc4b7e8c562a738c8c63a01e698800b_1544566407.jpg



*** Lista zakupów - zwrotnice

R1 - OPORNIK JANTZEN AUDIO SUPERES 1,60 OHM 10W 1% KNP
C1 - MKP 400V 8,20uF CROSS CAP
C2 - MKP 400V 10,00uF CROSS CAP
L1 - 000-1072 Air Core 0,180mH 0,330Ω dr.0,70mm


Co - MKP 400V 4,70uF CROSS CAP ( opcjonalnie )

L2 - 000-1057 Air Core 1,000mH 0,550Ω dr.1,00mm
C3 - MKP 400V 6,80uF CROSS CAP
CP2 - MKP 400V 0,33uF CROSS CAP

L3 - 000-5477 P-Core 4,700mH 0,405Ω dr.1,00mm
C4 - MKP 400V 27uF CROSS CAP
CP3 - MKP 400V 0,15uF CROSS CAP

Kilka zmian w zwrotnicy. Dodano tłumik na wysokim i opcjonalny Co - kondensator podnosi charakterystykę w najwyższej oktawie rozjaśniając tło.



Fajnie widać jakie są zmiany w zwrotnicy pomiędzy wersją z frontem prostym i pochylonym.
Widać, że zmiany w filtracji dotyczą górnego woofera i tweetera. Dolny woofer bez zmian.
 
Nie na temat...

Palisander Santos już się nie może doczekać klejenia :)



 
Powrót
Góra