• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

SBA na START - SB26STC-C000-4 + SB13PFCR25-08 - projekt by Tatami Audio & DIY Spot

No, midwoofer doesn't generate so much air flow. At last Audio Video Show in Warsaw that loudspeakers played really loud and there wasn't any problem with noise from BR ports.
 
One more thing. When you change the diameter of the port, remember about the length of it.
 
[Bad English to Polish Google translation]

Czy pudełko ma tylko około 8 litrów?

Dlaczego tak mały?

Czy standardowe wyrównanie wynosi około 21 litrów?


[English]

Is the box only about 8 liters?

Why so small?

Is the standard alignment around 21 liters?

Thank you,

David - Canada
 
The bass from it is OK - as for such a small transducer. So stay with 8l. I would expect 21l for a 16-18cm speaker. Why should you do enslosure so big?
 
Jakim materiałem wygłuszyłeś kolumny wewnątrz ? Nad przegrodą zalecane 50g wełny ? Z tego co zauważyłem wynika, że gęstość wełny jak i rodzaj zastosowanej włókniny ma tutaj znaczenie.
 
W zasadzie najlepiej wytłumienie dobierać doświadczalnie.
W prototypie było to 50 gramów wełny owczej zgrzeblanej z Polinka oraz poroso o grubości ok 15 mm.
 
Ogólnie zakupiłem zestawik z blackdotaudio. W zestawie jest włóknina wygłuszająca, która według mnie niezbyt się sprawdza. Poroso jest jednak trochę innym materiałem. Dodatkowo użycie 50g wełny poliestrowej jaką miałem w domu (nieznane parametry, gęstość) kompletnie "zatyka" kolumny, tracą dynamikę. Stąd moje pytania odnośnie rodzaju użytego wytłumienia. Chciałbym najbardziej zbliżyć się do wersji "oryginalnej", odsłuchanej, pomierzonej. Dopiero kolejnym etapem będą doświadczenia z ilością ;)
 
W zasadzie najlepiej wytłumienie dobierać doświadczalnie.
W prototypie było to 50 gramów wełny owczej zgrzeblanej z Polinka oraz poroso o grubości ok 15 mm.

No i ów poroso sprawdza się tu dużo lepiej niż wspomniana wcześniej włóknina. Zmiana diametralna. Bas bardziej punktowy, zdecydowanie niższy. Kolumny nie są tak krzykliwe i zniknął kompletnie efekt, który od początku mnie frustrował czyli "pudełkowaty" dźwięk.
 
charLeS - może warto wprowadzić do oferty poroso i zmienić kit?
 
Witam
Proszę o podpowiedź, co lepiej wybrać "na start", prezentowane tu SBA, czy może coś na Fountekach FW146? a może jeszcze coś innego?
prioryetem jest jakość dźwięku, deta w całym paśmie, spójność średnicy, zszycie przetworników,
a może trzeba od razu iść "wyżej"?
 
Witam
Proszę o podpowiedź, co lepiej wybrać "na start", prezentowane tu SBA, czy może coś na Fountekach FW146? a może jeszcze coś innego?
prioryetem jest jakość dźwięku, deta w całym paśmie, spójność średnicy, zszycie przetworników,
a może trzeba od razu iść "wyżej"?

Jak na start to masz propozycję w tym wątku. Jak wyżej to celuj wyżej, jest dużo projektów na forum. Musisz się określić czego chcesz i w jakim budżecie.
 
mój start to taki powrót do stacjonarnego audio po kilku latach w nausznikach :-)
już wiem że starsze "tanie zabawki" nie są dla mnie, ( i niektóre droższe też) bo przeszedłem przez kilka tzw audio-porażek :-)
tak jak napisałem, priorytetem jest jakość dźwięku, detal w całym paśmie, spójność średnicy, zszycie przetworników,
kiedyś bardzo podobały mi się Point Source 5.1, i takiej spójności, tempa w dźwięku bym oczekiwał, jednocześnie nie tracąc barwy średnicy.
Nie chcę suchego, analitycznego grania, ale też "buła" mnie nie interesuje

Każdy teraz wychwala, że nowe przetworniki to nie jest to samo co kiedyś, że są dużo lepsze itp Ja już kilka latek nie jestem na bieżąco....
nie chcę też wydać milionów monet
zależy mi na monitorach
 
W kategoriach ceny i jakości ten projekt jest świetny i każdy, kto go słuchał, to potwierdzi. Natomiast Ty raczej potrzebujesz czegoś z wyższej polki. Perfekcyjna spojnosc to tez pojecie dosc ogolne, bo dla jednego to bedzie kolumna z filtrami 4 rzedu, z niskim podzialem i swietnymi charakterystykami katowymi, a dla innego, to bedzie cos z pochylona scianka ( lub stopniowana ) z filtrami 2 rzedu. Mysle, ze i tak czeka Cie przekopanie paru projektow, az znajdziesz cos dla siebie.
 
zazwyczaj łagodniejsze filtrowanie i szersze pasmo przetwarzane przez łączone glosniki to lepsza spojność i mniejsze różnice fazowe
kwestia kierunkowości w przypadku kolumn do słuchania muzyki dla jednego uzytkownika jest drugoplanowa
 
Powrót
Góra