przegląd wzmaków z PRL
przegląd wzmaków z PRL
na początek radek 5100 , mamy tutaj (chyba najlepszy) układ z rezystorem
(15 k ) w źródle prądowym oraz 4,3 K om w driverze (BC 211) zastanawia
jaka jest tu rezystancja R-be wlasnie na driverze bez rez. emitrowego
na pewno jest tutaj maksymalne wzmoc. na tranz o konf. WE
drugi będzie Marantz , gdzie dano 10k om w rezyst. drivera oraz
zastosowano dodatkowy tranz. - wtórnik , dodano też diodę ;
rezystor w źródle (dla wzm. różnicowego ) jest także wiekszy
niż w Radku , ale i napięcie z zenerki także wyższe co daje podo
bny prąd na źródle

teraz weźmy AT 9100, konfiguracja taka sama , tylko rezystancja
(R be dla drivera aż 620 ohm co daje mniejsze wzmocnienie (nap.)
całego układu oraz zmniejsza wpływ Rbe drivera, myślę ze lepiej
byłoby dać rezystor dla emitera tranzystora-drv. 50-100 ohm
można jeszcze dodać, ze zastosowano tylko 47u w SZ co daje
słabiutką częstot. dolną gran.

teraz BlauPunkt ; mamy tutaj -podobnie jak w starym Arcamie- rez.
1.8 k przy driverze (nie ma wtórnika) ; w źródle wzm. różnicowego jest
6.8 kOm - jest tutaj wspólna dioda zenera dla obydwóch kanałach co
może pogarszać stereofonię no i oczyw. podwójny tr. we wzm. różnico
wym - taki smaczek
teraz jeszcze Traviata , 2.7 kOm w źródle pr. co daje prąd ok. 2,8 mA
oraz 470 R przy driverze - ten układ ma także kondensatorki ogranicz.
pasmo - 100p przed tranz. darlingtona , najlepiej jest je wywalić
co o tym sądzicie , czy zastosować zamiast samego rezystora
(jak we wszyst. tych układach ) źr. na tranzystorze z diodą LED
oraz źródło przy darl. (z dwoma zwykłymi diodkami)
czy zastosować wtórnik przy driverze czy tylko ten prosty układ
dwu tranzystorowy, jak w Radku (5100) - w tym ostatnim proponuję
zmniejszyć kon. na bazie tranz. wejsciowego z 1n na 150 p