• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

stx czy celestion kolumny

marian napisał:
Którego? tego TF 1225? a w którym miejscu "użytecznym" charakterystyki ma więcej niż jakikolwiek driver?

Prawdziwy driver kazdy bedzie glosniejszy ale tania chinszczyzna niestety kazda bedzie cichsza. Duzo zalezy od skutecznosci tuby i samej filtracji.

D800 dostalem na pomiary kilka lat temu niestety jeszcze nie bylo do nich dedykowanej tuby wiec nie mialem okazji zmierzenia ich rzeczywistej efektywnosci. Nie wiele bylo glosnikow ktore mozna bylo ozenic z TR1525, glownie stosowany byl GDWT9/100 czyli Eminence APT50. Jak na razie zaden inny glosnik nie doscignal mu parametrami. Duzych driverow nie daje sie do tak budzetowego glosnika.

marian napisał:
Irek,odnoszę wrażenie że masz słabą wiedzę na temat estrady i głośników estradowych.

4lata jako konstruktor w najwiekszej polskiej firmie produkujacej sprzet estradowy a Ty w ktorej pracujesz?
 
Czyli twierdzisz że d800 to kaszana? bo skoro Celestion to budżetowy głośnik (jak piszesz) to STX jaki jest skoro jest za cienki nawet do Celestiona? Ludzie łączą je z celestionami,eminensami (na mierzonych zwrotnicach) i są zadowoleni...

irek napisał:
4lata jako konstruktor w najwiekszej polskiej firmie produkujacej sprzet estradowy a Ty w ktorej pracujesz?

W swojej własnej.
 
mozecie sie nie klocic w moim temacie ??prosze o wypowiadanie sie tylko na zadawane pytania
 
Nikt sie nie kluci. Kolega marian za pewne podesle Ci projekty zmierzonych zwrotnic z celestionami i eminensami wiec bedziemy mogli cos dla Ciebie dobrac.

Masz marian te projekty?
 
A jakies pomiary?

Zeby stlumic o 6dB driwer o mocy 50W to trzeba uzyc opornikow o mocy rozniez 50W :)
Dlatego driwerow sie nie tlumi tylko kupuje ''akurat'' i wtedy czesto sa to wersje 16omowe.

No i gdzie ta zwrotka ma zarowke? Estrada bez zarowki, zycze powodzenia.

Widze kolego ze to Ty nie masz pojecia o estradzie.

To juz lepiej kupic gotowa zwrotke u STX-a.
 
irek napisał:
No i gdzie ta zwrotka ma zarowke? Estrada bez zarowki, zycze powodzenia.

Widze kolego ze to Ty nie masz pojecia o estradzie.

Człowieku,to że jej nie ma na tym schemacie nie znaczy że nie ma jej w założeniach i fizycznie po złożeniu zwrotnicy do kupy.

Tak,masz rację,jestem kompletnie zielonym laikiem...który po kilku sekundach odsłuchu twojej zwrotnicy... Z resztą co Ja tam będę pisał...

A te rezystory 50W sobie daruj,dobrze wiesz że w większości paczek firmowych siedzą 20 watowe.
 
irek napisał:
No i gdzie ta zwrotka ma zarowke? Estrada bez zarowki, zycze powodzenia.

Nie chcę się wtrącać ale w prawdziwie profesjonalnych kolumnach estradowych żarówki nie uświadczysz, baa ostatnio czytałem recenzje małego systemu HK Audio i przejechali się po nadstawkach właśnie za to "archaiczne" (takie słowo było dokładnie użyte) rozwiązanie. Nie chcę Ci ubliżać, ale świat na Ldm'ie się nie kończy...
 
marian napisał:
A te rezystory 50W sobie daruj,dobrze wiesz że w większości paczek firmowych siedzą 20 watowe.

Juz Ci napisalem ze to zalezy od stosunku tlumienia i mocy calej kolumny ale chyba tego nie ogarniasz.

Shiver napisał:
w prawdziwie profesjonalnych kolumnach estradowych żarówki nie uświadczysz,

To czym jest zabezpieczona wysokotonowka? Czasami spotyka sie elementy PTC ale zarowka jest najlepsza.

Zaprojektuj zabezpieczenie bez zarowki a ja sprawdze mikrofonem robiaz sprzezenie czy jest skuteczne. Zgadzasz sie czy wymiekasz? Bo teoretyzowac to kazdy potrafi a praktycznie nigdy nic nie zrobil.

Shiver napisał:
baa ostatnio czytałem recenzje małego systemu HK Audio i przejechali się po nadstawkach

Jesli mowa o lucasie to jest to calkiem inna historia bo to nie zestaw naglosnieniowy tylko brzeczydelko do malych lokali. No i to ma wsponego z tematem? Ze niby zarowka zle brzmi?

Shiver napisał:
Nie chcę Ci ubliżać, ale świat na Ldm'ie się nie kończy...

Ale na tym sie zaczyna wiec jak ktos nie rozumie podstaw to daleko nie zajdzie.

Na razie duzo gadacie a zeden z was kompletnie nic nie pomogl w temacie??

Zaraz to wszystko wywalam bo kolega zainteresowany jeszcze niczego sie od was nie dowiedzial!
Wiec prosze konkrety zwrotka i pomiary ktore ktos tu obiecal a nie dyrdymaly ze ktos gdzie cos powiedzial.

Kto chce projekt zwrotki niech do mnie wysle kolumne to mus zrobie.
 
Irek, budować mi się nie chce, jak chcesz możesz podjechać do międzyrzecza i zapewnię Ci kilka lub jak wolisz nawet kilkanaście sztuk kolumny Jbl Srx725 do testowania mikrofonem, uwierz mi że nie upalisz drivera w tych kolumnach a żadnej żarówki tam nie ma, tak jak i w każdej poważnej kolumnie estradowej.
 
irek napisał:
Na razie duzo gadacie a zeden z was kompletnie nic nie pomogl w temacie??

Zaraz to wszystko wywalam bo kolega zainteresowany jeszcze niczego sie od was nie dowiedzial!

Ja propozycję dałem jeśli miała by to być kolumna z gotową zwrotnicą (GDN-38-1000 + d800)

irek napisał:
Wiec prosze konkrety zwrotka i pomiary ktore ktos tu obiecal

Kto? Ja? przecież wkleiłem...i w cale nie napisałem ze to będą pomiary do celestiona i d800 z tego tematu. Chciałeś pomiary celestiona lub eminensa z d800 to pokazałem.

irek napisał:
Kto chce projekt zwrotki niech do mnie wysle kolumne to mus zrobie.

To Ja już wolę te od STX-a.
 
Kiepski pomysł, lepiej zrób chociaż prosty korektor impedancji i filtr 2-go rzędu na midbas. Jeżeli puścisz go pełnym pasmem będziesz miał dużo śmieci na wysokiej średnicy oraz zniekształceń, dźwięk przez to będzie krzykliwy i raczej mało przyjemny.
 
Powrót
Góra