• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Sub na Carpower Sp-382

Rejestracja
Kwi 3, 2008
Postów
39
Reakcji
0
Lokalizacja
Radom
Witam!
Wpadł mi w ręce za 30zł głośnik jak w temacie i myślę nad zrobieniem suba do auta. W winisd sugeruje mi obudowę zamkniętą tylko nie wiem czy słusznie. Auto to hatchback, muzyka to różnie ale ma dobrze grać w czarnych rytmach, dobrze grać czyli ma się autko zatrzęść :)
jaką obudowę mu dać? BR czy closed? No i jak wielką i na ile stroić żeby tem głośnik w miarę zagrał głośno i nie buczał.
parametry TS

SPL (1W/1m): 94dB
Wymiary: O 382mm
Moc znamionowa: 220WRMS
Częstotliwość podziału (12dB/okt.) (fmax): 1 500Hz
Częstotliwość rezonansowa (fs): 20Hz
Dobroć całkowita (Qts): 0.44
Dobroć elektryczna (Qes): 0.5
Dobroć mechaniczna (Qms): 3.53
Impedancja (Z): 4?
Indukcyjność cewki: 0.6mH
Objętość ekwiwalentna (Vas): 590 l
Pasmo przenoszenia: 30-4 000Hz
Podatność mech. zawieszeń (Cms): 0.58mm/N
Pow. czynna mem. (Sd): 855cm2
Prąd szczytowy: 500W
Rezystancja cewki (Re): 3.5
Współczynnik BL: 9.99Tm
Całkowita masa drgająca (Mms): 113g

pozdrawiam
 
jak znam monacora to ten głośnik qts ma bliżej 1.
Jak tak na niego patrzę to tylko closed widzę ;]
 
Magnat Rock 6000
http://www.audiosklep.pl/?zobacz=630
# Tryby pracy 4/3/2 kanały
# Moc RMS: 4 x 65W/2 x 170W 4 Ohm; 4 x 85W 2 Ohm
# Moc MAX: 4 x 160W/2 x 400W 4 Ohm; 4 x 200W 2 Ohm
# Stabilny przy 2 Ohm
# Pasmo przenoszenia 5 Hz - 50 kHz
# THD 0,05% (1kHz)
# Stosunek szum/sygnał >100 dB
# Czułość wejściowa(RCA) 250mV-4V
# Rezystancja wejść 20k Ohm
# Filtr high pass 40 - 300 Hz
# Filtr low pass 40 - 300 Hz
# Bass boost (podbicie basu) 0-12 dB

miejsca sporo, buda tak do 100l.

wzmak ten działał wcześniej z subem Mivoc 310 i przodem Helix, ale miałem stłuczkę i kawal blachy wylądował centralnie w membranie. Wiem że nie mam się czego spodziewać po tym carpowerze jakości podobnej chociaż do mivoca bo jest do czego innego stworzony.
 
malutko coś jak na 15 cali, mało jak na 12, a nawet jak na 10 to nie za dużo...
 
no niestety, wcześniej grało pod czym innym i dawało radę a teraz n ie mam kasy na drugiego mivoca. A trafił się ten za 3 dychy więc mam nadzieję że coś da się z tym zrobić. Jak się z kasą odkuję to może wzmak się zmieni :/
 
dałbym z 70l closed (nie mniej napewno) i pobawił się wytłumieniem, a pewnie trzeba będzie.
 
ok, dzięki.

aha, a czym wytłumiać? Wełna, gąbka z tapczanu, pianka jakaś?
 
Powrót
Góra