• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Subwoofer do bagażnika Seicento

Rejestracja
Lut 14, 2006
Postów
2,806
Reakcji
4
Lokalizacja
Wieluń/Dendermonde
Chodzi mi po głowie instalacja MDS08 w moim seicento. Bas chce kopiący, bez zbędnego trzęsienia karoserią.
I teraz pytania:
Czy ten MDS nie rozniesie mi auta? :) (wzmacniacz 120W@4ohm)
czy obejdzie się bez wytłumiania elementów karoserii?
Co może być mi potrzebne prócz samego gotowego subwoofera, jakie przeszkody/wydatki mogę napotkać? (np: jak wytłumienie konieczne to wydatki na maty)
jakieś foty co znalazłem w necie, którymi bym się wzorował
http://obrazki.elektroda.net/51_1246491655.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/8448/microsub10.jpg
http://free.of.pl/s/seicento/grafika/sc/10.jpg

---------- Post dodany o 20:11 ---------- Poprzedni post o 19:24 ----------

najbardziej interesuje mnie wytłumienie. Bo maty kosztują, i do tego nie wiem na co należy zwrócić uwagę. Raczej nie chcę aby ludzie z zewnątrz widzieli jak trzęsie się/obija/rezonansuje karoseria.
 
Do sejciaka wystarczał SW17, a co dopiero MDS08. Spokojnie, trząś nie będzie - ale chyba nie będziesz jeździł słuchając na max? Więc nie rozumiem pytań przez Ciebie zadanych ;)

Z tyłu te plastiki pod bokach lubią trzeszczeć - tam można troche matami/gąbkami się zainteresować. Wycieraczka z tyłu na klapie też trochę rezonuje i sama klapa - ale to przy wyższych mocach i większych pompkach. Pułka też podskakuje czasem - czyli to co przy normalnej jeździe praktycznie ;)

Zacząłbym jednak od zrobienia czegoś z tym dywanikiem co jest nad kołem - nakleić go na dopasowany HDF, ew nowy kocyk, ale po co iść w koszta.
 
ale chyba nie będziesz jeździł słuchając na max?
raz na ileś dołożę do pieca :D Tak to to nie.
Zacząłbym jednak od zrobienia czegoś z tym dywanikiem co jest nad kołem - nakleić go na dopasowany HDF, ew nowy kocyk, ale po co iść w koszta.
MDF mam, HDF nie :) No a co do mat - klapy od bagażnika nie wytłumię nie ma jak wyłożyć w środku, wycieraczki nie przykleję. Czyli tutaj to jak się zachowa tak się zachowa i nic chyba nie zmienię
 
Hmm no to z mdfu tez możesz zrobić, jednak hdf nie jest ani drogi, a potrzeba Ci metr na 40cm.

No to właśnie, z tym nie zdziałasz już nic. Mocniejsza sprężyna w ramieniu dała by jakiś plus, i do klapy jest utrudniony dostęp. Poprawisz pewnie też mocowanie zamka - poprawi się to że klapa nie będzie tak rezonować.
 
Nieboisz sie ze przyspieszenie od 0 do 100 wzrosnie ci do ponad minuty po zastosowaniu takiego olbrzyma I pamietaj nie ustawiaj suba membrana wzdluz samochodu bo przy konkretnych zejsciach moze zniesc cie na drugi pas.smiled
 
Some saying zeby wywolac fale wielkosci tsunami w japoni na dachu seichento potrzebna jest monstrualna moc jednego wata wyobrazcie sobie teraz co stanie sie jak wlasciciel tegoz pojazdu doprowadzi 100watt grozi to wypluciem elliero na seiczento metrow.smiles
 
Mocniejsza sprężyna hmmm, nie będę wchodził w żadne dodatkowe modyfikacje (koszta) bo to będzie nieopłacalne przy takiej puszcze na kółkach :D
usztywnię co się da, z tym, że części ruchome zostawi się nietknięte. Mam nadzieje, że nie będą grzechotać
Nieboisz sie ze przyspieszenie od 0 do 100 wzrosnie ci do ponad minuty po zastosowaniu takiego olbrzyma
liczyłem się z tym. Jak co to wezmę silnik na rozwiercenie :D
Ale na poważnie to nie wiem czy nie powinienem zmienić przetwornik elektroakustyczny na inny, który ma mniejszą średnicę i wymaga mniejszej budy. Argumenty:
-mniej zajmie miejsca
-mniejsze natężenie akustyczne = mniejsze amplitudy drgań/rezonansów karoserii
Zastanawiam się po prostu, czy 8 cali nie jest za duży (jeszcze nie kupiony).
I pamietaj nie ustawiaj suba membrana wzdluz samochodu bo przy konkretnych zejsciach moze zniesc cie na drugi pas
Wątpię, nie widziałem nigdy odpychającego się subwoofera :) Elementy ruchome ważą kilkanaście dziesiątek grama.

Mówicie, że może być ciekawie? Jak wysteruję swój aktualny zestaw to w sumie nić nie drga tak mocno aby było wyraźnie słyszalne. No ale jakby dach miał latać to przesada

---------- Post dodany o 19:03 ---------- Poprzedni post o 18:58 ----------

ale zaraz, ja nie będę stosował przetwornika co ma słabą efektywność a wytwarza olbrzymie ciśnienie, żeby dach latał.
 
Poszukaj u-dimention rm 208L
Potrafi zrobi zamieszanie w kombi
W seju sobie spokojnie poradzi
Litraz 8-10L
Ładnie sie z boczku zmieści

---------- Post dodany o 00:33 ---------- Poprzedni post o 00:31 ----------

Szkoda, ze nie masz do mnie bliżej to byśmy go wrzucili i przetestowali.
 
a 208L charakteryzuje się zejściem czy kopniakiem? A może obie cechy?

O w mordę zerknąłem na cene i ten przetwornik kosztuje około półtysiąca, tyle to ja nie dam... A już chciałem się mu bliżej przyjżeć

---------- Post dodany o 16:51 ---------- Poprzedni post o 16:50 ----------

ejanek ten "trzęsienie ziemi" to jakiś plastikowy bubel w koszu wyciskanym z blachy :D (na pierwszy rzut oka)
 
Mam takiego za 300zl ale musiałbys najpierw posluchac.
Można powiedziec, ze stara sie grać dołem :)
Stara sie bo to tylko 8"

---------- Post dodany o 18:04 ---------- Poprzedni post o 17:45 ----------

Chcesz cos fajnego i tanio o weź 8" od stx'a
Aktualnie jest tylko 2x4omy ale dasz rade :)
Zamknij go w 15L
 
[/COLOR]ejanek ten "trzęsienie ziemi" to jakiś plastikowy bubel w koszu wyciskanym z blachy :D (na pierwszy rzut oka)[/QUOTE]


ten bubel całkiem fajnie radzi sobie w beczkach czytaj BMW HAHAHAHA
 
z racji, że bagażnik mały, wybrałem u-Dimension RM 208 SL. (obudowa closed 8-10L) - lukasz zaoferował pomoc w dostawie przetwornika :)
 
8 cali wcale nie będzie dużym głośnikiem, nawet w tak małym autku jak Seicento. Można powiedzieć, że będzie co najwyżej uzupełnieniem dołu dla przedniego systemu. Na pewno budy nie rozniesie. W poprzednim aucie miałem Focala 27V w 30 litrach, zasilałem go z 280W i z biedą blachy się wychylały ;-), ale jakoś super głośno nie lubiłem grać.
W Twoim projekcie możesz pokusić się o zabudowę boczku. Bagażnik w Seicento jest mikroskopijny, szkoda jeszcze tracić miejsce na jakiś klocek.
Ja obecnie jeżdżę Berlingo i mimo sporego bagażnika też zabudowałem boczek, dzięki temu praktycznie nie straciłem nic na przestrzeni. Udało mi się wcisnąć w nadkole i obudowa wystaje niecałe 10 cm do srodka, a ma pojemność netto ok. 15l. Głośnik Focal 21V2
 

Załączniki

  • Berlingo_sub.jpg
    Berlingo_sub.jpg
    127.2 KB · Wyświetleń: 0
A nie tym materiałem obija się skrzynie?
Najgorsze jest to, że nigdy nie obijałem i już widzę jaka kupa powstanie... są gdzieś na forum jakieś wskazówki? Albo Was o nie proszę.
 
Paweł ma fajny materiał
Zapewne ci zaraz podesle
Zreszta był temat o materiałach do suba
 
kupiles juz ten material na suba?
bo opcje masz 2. albo kupujesz najtanszy jaki znajdziesz
albo kupujesz pozadny

my mamy najlepszy na rynku jaki znalazlem. wbrew pozorom nie jest az tak drogi
 
Powrót
Góra