• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Subwoofer For Poor People ;)

marian
Proszę
eiay2fb33cz4m5lfhkk4_1414176440.jpg

pjg688oaag4bz5npntrk_1414176443.jpg
 
Wersja 2x4 ohm ma już zmienione zdjęcie, ale parametry obu modeli są bardzo różne.
Wersja 2x4 ma Fs 35Hz, a 2x2 ma 26Hz.
 
Cytat Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
1. Ten glosnik sie nie nadaje do kina
w tych 30 litrach moze sie sprawdzic

tylko raz go mialem w tak duzej obudowie

Cytat Zamieszczone przez marian Zobacz posta
Dlaczego?
Paweł pisał że gra nawet fajnie.
bo jest za szybki

A od kiedy szybki głośnik w kinie jest niedobry ?
 
To jest dobrze zadane pytanie:) Z jednej strony nie można napisać, że jest niedobry, bo musi nadążać. Z drugiej strony preferuje się, aby był ciut mułem, schodził nisko i grzmiał... Nie robiłem nigdy sobie typowego suba pod kino, ale gdybym miał taką potrzebę to byłaby to zagadka.. :)
 
Osobiście preferuje szybki głośnik z jednego prostego założenia, oddaje najbardziej naturalnie efekty w ściezce dzwiękowej. Przecież jak jest efekt w filmie np. wybuch który się przeciaga i muli to i tak przez szybki głośnik tez zostanie w ten sposób odtworzony.
 
Nie na temat...
Szybki czy muł?
To oczywiste że szybki.
Sub z założenia ma nisko schodzić, to jest jego priorytetem.
A że ludzi nie stać na głośnik który nisko schodzi i przy tym jest szybki, bo nie ukrywajmy, takie głośniki kosztują, to się utarło że fajnie jest jak sub lekko muli.
Otóż nie, nie fajnie.

Osobiście preferuje szybki głośnik z jednego prostego założenia, oddaje najbardziej naturalnie efekty w ściezce dzwiękowej. Przecież jak jest efekt w filmie np. wybuch który się przeciaga i muli to i tak przez szybki głośnik tez zostanie w ten sposób odtworzony.

Dokładnie.
Szybki będzie schodził nisko i przeciągnie kiedy będzie musiał.
A muł? muł będzie "mulił" cały czas.
 
Osobiście preferuje szybki głośnik z jednego prostego założenia, oddaje najbardziej naturalnie efekty w ściezce dzwiękowej. Przecież jak jest efekt w filmie np. wybuch który się przeciaga i muli to i tak przez szybki głośnik tez zostanie w ten sposób odtworzony.
To który glosnik wg ciebie bedzie lepiej się spisywal jako sub do kina?
xls perelka czy alu seas?
 
sub ktory dobrze gra w muzyce kompletnie znika w kinie
w filmach jest tak malo muzyki ze sciezka dzwiekowa ogranicza sie do jednostajnego buczenia lub wybuchow
czyli sub w kinie powinien byc "efekciarski" a nie muzykalny

oczywiscie dobry sub zagra i tu i tu
ale jak lukasz zauwazyl np taki XXLS musi byc ciety bardzo nisko w muzyce
 
Osobiście preferuje szybki głośnik z jednego prostego założenia, oddaje najbardziej naturalnie efekty w ściezce dzwiękowej. Przecież jak jest efekt w filmie np. wybuch który się przeciaga i muli to i tak przez szybki głośnik tez zostanie w ten sposób odtworzony.

No nie do konca bo bedzie brakowalo mu miecha...
Lukasz zadal dobre pytanie co do glosnika:)
 
No nie do konca bo bedzie brakowalo mu miecha...

Też się z tym borykałem. Temat u mnie zamknął 18" ravemaster. Czy to 20m2 czy 60m2, bez różnicy, robi konkretną robote. Z resztą podobnie działał inny 18" od rcf. Wiem że to nie ta półka bo w domu raczej mało kto pozwoli sobie na 18".
 
Powrót
Góra