• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

TDA7294 w subie -prosto i tanio dla kazdego.

  • Autor wątku Autor wątku irek
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
dalem na zasilanie 2x6800uf wiec powinno byc ok, co do kabla to najwyzej zrobie jakis ekran z folii aluminiowej albo jakiejs siateczki i podlacze do masy, wogole narazie wszystko testowo podlacze do masy (zrobilem prowizoryczny panel) i poskracam wszystkie kable moze to cos pomoze :)
pozdrawiam i jak cos bede pisal co i jak

---------- Post dodany o 13:49 ---------- Poprzedni post o 11:09 ----------

kurcze niby buczenie sie zmniejszylo, ale ewidentnie kabelki od potencjometrow sa tego powodem. Ilekroc poruszam kablami od potencjometru glosnosci to albo buczenie sie nasila albo slysze takie trzaski ze az wylaczam wzmacniacz, natomiast poruszanie kabelkami od potenjcometru czestotliwosci powoduje tylko lekkie zmiany w buczeniu.
Czy uzycie kabli ekranowanych zalatwilo by ten problem? ekrany mialy by byc podlaczone do masy?
A moze macie jakis inny sposob na wyprowadzenie tych potencjometrow z plytki?
Pozdrawiam!
 
Jeśli potencjometr jest wylutowany z płytki to kable łączące go z płytką muszą być ekranowane.

Nie masz jakiegoś zwarcia może? Wszystkie elementy sprawne? Polutowane dobrze? Brak zimnych lutów?
 
no sprawne bo w sumie gra jak muzyka leci, tylko buczy glosniej lub ciszej zalezy jak sie uloza kable od potencjometow, fakt faktem dla proby wlutowalem potencjometr glosnosci na plytke a ten od czestotliwosci byl dalej na kabelkach i buczenie bylo duzo cichsze, podejrzewam ze jak bym potencjometr od czestotliwosci tez wlutowal to by moglo buczenia nie byc.
musze to sprawdzic.
zimnych lutow nie ma.
 
Panowie szybka piłka co do 2x TDA 7294, Przy spisie elementów na dole jest coś takiego
-2 LED LED2
-2 LED opcja LED1 (dwukolorwa bipolarna)
-FOT1 opcja fotorezystor
O co chodzi z tą "opcją"
 
Do niskopoziomowego, jak będzie za słabo to trzeba zmienić jeden rezystor na płytce od wzmocnienia.
 
ja bym podlaczyl do wzmaczniacza i dopiero ze wzmacniacza do wejscia wyskopoziomowego...
sluchanie samego suba jest bez sensu
 
Na razie chcę sprawdzić czy wszystko działa, niestety coś ze wzmakiem jest nie tak, nie ma zadnego sygnalu na wyjsciu . Moze ktos juz mial ten problem to podpowie brat sadzi ze cos z funkcja Mute to moze miec wspolnego. Acha i co zamiast foto rezystora wlutować skoro tam nic nie mam ;)
 
Ostatnia edycja:
nie musisz tego montowac
jak nie montujesz elementow OPCJA to poprostu ich nie montujesz i juz :p

podczas wlaczania zasiania slychac jakis puk czy cos?
lub jakis szum?
 
Na razie chcę sprawdzić czy wszystko działa, niestety coś ze wzmakiem jest nie tak, nie ma zadnego sygnalu na wyjsciu . Moze ktos juz mial ten problem to podpowie brat sadzi ze cos z funkcja Mute to moze miec wspolnego. Acha i co zamiast foto rezystora wlutować skoro tam nic nie mam ;)
Ja miałem identycznie z moim wzmacniaczem. Po kilku dniach zorientowałem się, że zapomniałem o zasilaniu +12V pomiędzy R8 i R9 :( Straszna wpadka, ale przy okazji się czegoś nauczyłem...
 
Zamontowałem nowe Tda i pojawił się dźwięk z tym że z ogromnymi zniekształceniami. Może ktoś ma jakieś pomysły od czego zacząć, jeśli nie to pewnie zrobie tak że cały układ rozłożę na poszczególne moduły bo pomysłów mi już brakuje.
 
bezposrednio czyli miedzy C18, R1 i C10

jezeli wtedy dzwiek jest znieksztalcony to masz skopana sama koncowke mocy
 
Powrót
Góra