• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Tonsil wraca do gry :)

Paweł dalej warto zaplacic za nie 3 ty? ;p
nie wierze ze az takiego bubla odwalili! :p


3 tyś za jedną sztukę.
pisalem wyzej ze ten dzwiek wart jest polowe tego


Dajcie mi komplet glosnikow do Altusa, to zrobie projekt jak nalezy :P
mam GDMa oryginalneo. GDN 30/100/7 po wymianie resoru gornego, co podobno jest odpowiednikiem obecnego GDN 30/100/11
tylko na gore trzeba cos dobrac. chyba stx PCX bedzie dobry bo tani, ladny i "cyka" :p

glosniki maja potencjal! przerabialem je w konstrukcji dla pteterycza i jakby poswiecic im wiecej czasu to moga zaskoczyc ;)
 
a kiedy ostatni raz slyszales GDWT tonsila? nawet brat szybko zmienil zdanie :p
te najdrozsze da sie sluchac, ale to juz nie oryginal

a co siedzi w A380 to pewnie nigdy sie nie dowiemy
 
a kiedy ostatni raz slyszales GDWT tonsila?

Dawno i nigdy nie uważałem Tonsili za głośniki "grające" (no jedynie GDS w porównaniu ze starszym GDS-em STX-a miał "łagodniejsze" brzmienie).
Ale mi chodzi o to że jak już coś robić, to zostawić oryginał.

Co to za kolumny Altus z innymi głosnikami?
Równie dobrze mozna wymienić inne głosniki.
Jak będą w oryginale, tylko zwrotka poprawiona, to pasjonaci mogli by chociaż słuchać na czymś co choć torchę gra.
 
Ja mam pomysl na altusy z glosnikami jak w oryginale, ale zamiast malej tubki, dac te duza jak w zeusach. Jest po prostu lepsza i ogolny zamysl kolumn zostaje jak w pierwowzorze.
 
A ja dodam od Siebie że 30/100/11 - fajny głośnik

A380 - na AS jak słuchałem - porażka ! ot tyle w tym temacie.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Ja mam pomysl na altusy z glosnikami jak w oryginale, ale zamiast malej tubki, dac te duza jak w zeusach. Jest po prostu lepsza i ogolny zamysl kolumn zostaje jak w pierwowzorze.

Zamiast GDWT dać GDWK i GDN'a wpakować w około 66-70 L no i zaprojektować w końcu konkretną zwrotnicę. Chyba kupię oryginał A300 i zrobię moda.
 
Zamiast GDWT dać GDWK i GDN'a wpakować w około 66-70 L no i zaprojektować w końcu konkretną zwrotnicę. Chyba kupię oryginał A300 i zrobię moda.

gdwk 10/80/26 podejdzie technicznie, ale wg mnie jakosc wysokich tonow bedzie gorsza. Ten glosnik ma spore znieksztalcenia, dlatego z Tonsilow wolalbym wybrac duza tubke.
 
Jest też GDWT 9/100 FP z korektorem fazy i ferrofluidem. Maiłem go w Altusach 110 i był zdecydowanie lepszy niż 9/70. Oczywiście jeśli porównujemy właśnie te dwa głośniki. Altusy nie doczekały się nowej zwrotnicy którą miałem w planach i sprzedałem je za całkiem przyzwoite pieniądze bo były w prawie idealnym stanie.
 
gdwk 10/80/26 podejdzie technicznie, ale wg mnie jakosc wysokich tonow bedzie gorsza. Ten glosnik ma spore znieksztalcenia, dlatego z Tonsilow wolalbym wybrac duza tubke.

Duża tubka spoko na kartach, szkoda że za każdym razem jak wezmę parę to ją odsyłam, po 3 próbach odpuściłem, po prostu charki były diametralnie różne, za każdym razem, zero powtarzalności, pisałem o tym na forum kiedyś i rzuciłem wykresy.

mam w Mietkach 10/80/7 mimo wszystkich opini, to jakoś gra.... nie głupio i ogólnie mietki z dobrą resztą systemu potrafią zaskoczyć, chociaż to nie szczyt techniki :)
 
Duża tubka spoko na kartach, szkoda że za każdym razem jak wezmę parę to ją odsyłam, po 3 próbach odpuściłem, po prostu charki były diametralnie różne, za każdym razem, zero powtarzalności, pisałem o tym na forum kiedyś i rzuciłem wykresy.
Rozumiem, to jest dobry powod, zeby sobie odpuscic te tubki. Gorzej jak cala produkcja obecnego Tonsila ma taka powtarzalnosc...


mam w Mietkach 10/80/7 mimo wszystkich opini, to jakoś gra.... nie głupio i ogólnie mietki z dobrą resztą systemu potrafią zaskoczyć, chociaż to nie szczyt techniki

Akurat ten model byl nawet niezly, a jeszcze lepszy stary model z membrana z pianki.
 
Rozumiem, to jest dobry powod, zeby sobie odpuscic te tubki. Gorzej jak cala produkcja obecnego Tonsila ma taka powtarzalnosc...




Akurat ten model byl nawet niezly, a jeszcze lepszy stary model z membrana z pianki.

Taki mam, ze starych zamówień z AudioStereo parowane :)

- - - - - aktualizacja - - - - -

30/100/11 - bardzo dobry głośnik, szkoda że w pewnym momencie Tonsil nawet oszczędzał na kleju i nie doklejał górnego zawieszenia w całym przetłoczeniu z membraną tylko kleił samą płaszczyznę od dołu. Na moje emaile odpisali że tak też jest dobrze co dla mnie jest chore bo podczasu dużych wychyleń widać było jak powstaje szpara miedzy zawieszeniem a krawędzią przetłoczenia membrany. Jak jest teraz? nie mam pojęcia ale chętnie bym teraz wziął na pomiary takiego 30/100/11 i zrobił z niego 3-way.
Chociaż ostatnio jestem maniakiem 12" + duża tuba, szczególnie jak to 12" to stare "dobre" i efektywne przetworniki :) Ostatnio u mnie zawitało sporo sprzętu Vintage :)

30/60 Kobalt lub 30/120 Kobalt też mnie ciekawi ...
 
- mam taką parę na pracowni jeszcze z starej produkcji. Nie wiem co to warte jeszcze nie mierzyłem. Ale będą Altusy z scanem na górze :)
Totalnie nie rozumiem zachwytu Fanów nad Altusami i Altonami wszystkie jakie miałem u Siebie a były to najróżniejsze wersje z różnych lat produkcji Nie dało się słuchać a jak mierzyłem to zastanawiałem się czy czasem mikrofon się nie popsuł :)
Największy paradoks to to że o ile GDM 10 i 12 to raczej średnie produkty o mizernej wytrzymałosci ( w prawie każdej konstrukcji zamiast regenerować zamieniałem na zamienniki od STX )
To z 18/80 można wykreować już bardzo fajne brzmienie - 12 calówki też nie są takie złe - ciekawą konstrukcją był np 30/80/2 może nie był potężny na basie ale dawał się wysoko filtrować.

10/80/7 piankowy to chyba jedyny Tonsil GDWK którego dało się słuchać w pomiarach też był poprawny.
Nowe 10/80/7 maja membrane z laminatu.
- czyli co skończyły się kopułki po pro-tonsilu i musieli czymś zastąpić ? I kolejny w miarę grający produkt popsuli ?
No chyba że stworzyli jakiś nowy dobry materiał ? Bo jak jest to coś pokroju mylaru z innych głośników to ja dziękuje")

Czasami zastanawiam się kto projektował te wszystkie sławne Altusy bo małym nakładem pracy zmieniając kopułkę i filtracje kolumny nagle zaczynają Grać :)
 
ciekawą konstrukcją był np 30/80/2 może nie był potężny na basie ale dawał się wysoko filtrować.
Ten glosnik umozliwial zbudowanie zestawu dwudroznego oversize, prawdziwy ewenement.


- czyli co skończyły się kopułki po pro-tonsilu i musieli czymś zastąpić ? I kolejny w miarę grający produkt popsuli ?
No chyba że stworzyli jakiś nowy dobry materiał ? Bo jak jest to coś pokroju mylaru z innych głośników to ja dziękuje")

Trudno powiedziec. Po latach przemian tej marki, na rynek trafialy naprawde rozne cuda, sklejane ze wszystkie co zostalo i co sie dalo skleic. To co najbardziej zniecheca do zakupu glosnikow tej firmy, to wlasnie slaba powtarzalnosc, rozbieznosci w kartach katalogowych.
Niestety nadal nie widac powiewu swiezosci u Tonsila, jakis nowoczesnych przetwornikow, poprawnie zaprojektowanych zestawow glosnikowych. Kij wie, czy robia to specjalnie, czy faktycznie nie maja innych mozliwosci, jak klepac to co jest, wspomagajac sie gotowcami z Chin, wypelniajacymi oferte firmy.
Szkoda...
 
Jest zal, ale co zrobic. Od siebie moge polecic nowego GDN 17/100. Jesli tylko trzymaja parametry to te glosniki sa napawde warte uwagi. Bedziesz mial chwile nudy i wolne srodki, to zakup do testu, a moze nawet do jakiegos projektu? ;]
 
GDM 18/80 - masz rację, dobry głośnik, łatwy do ogarnięcia przy projektowaniu zwrotnicy, lecz znowu powtarzalność kiepska, ale tu chociaż parami z jednej partii było ok, natomiast para z innej partii już inna charka ale nadal para się pokrywała.
 
Powrót
Góra