• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

UniAMP by Irek - pierwsze testy i odsłuchy :)

irek napisał:
No wlasnie zainteresowanie jest ale tylko w stylu daj schemat, daj plytke. Ale zeby ktos cos pomierzyl, potestowal i wniosl poprawki to nie ma chetnych. Dlatego uniamp lezy juz bardzo dlugo i nawet jak go dopracuje to nie bede go udostepnial raczej zrobie serie (rozne moce) koncowek estradowych.
No może by się i chętni do testowania znaleźli ale najpierw trzeba mieć na czym i czym testować takie moce :)
Praktycznie taka funkcjonalnosc ma uniamp300 ktorego niedlugo bede z kolega z forum puszczal na ok 1,5kw.
:shock: w AB ? toż to potwór. Przydała by się jakaś klasa H ale w tedy trafa są niestandardowe z od czepami to podnosi koszty. Przetworka załatwiła by sprawę ale żaden amator tego nie złoży.
irek napisał:
Z projektow forumowych to mysle o Holtono-symie czyli uniwersalnym druku pod oba te uklady bo sa praktycznie takie same. Plytka na dwoch parach tranzystrow mocy z mozliwoscia rozszerzen do wiekszej ilosci. Zasilanie +-24-100V plus zabezpieczenia czyli 100-1000W
A może wystarczyło by zrobić wersję obecnego UNI na 2 pary z możliwością mostkowania. Moc 2*300W albo 1*600W powinna wystarczyć każdemu.
 
raven1985 napisał:
:shock: w AB ? toż to potwór. Przydała by się jakaś klasa H ale w tedy trafa są niestandardowe z od czepami to podnosi koszty. Przetworka załatwiła by sprawę ale żaden amator tego nie złoży.

Akurat ja daje tylko sterownik a kolega chce sam przykrecic caly kupe zdobytych z probek tranow. Co z tego wyjdzie to sie okaze ja odradzalem.

raven1985 napisał:
A może wystarczyło by zrobić wersję obecnego UNI na 2 pary z możliwością mostkowania. Moc 2*300W albo 1*600W powinna wystarczyć każdemu.

To juz jest zrobione i zwie sie uniamp300 ale trzeba wykonac szereg testow i dopiescic uklad na co nie mam czasu. A chetnych na takie konstrukcje jest malo. Co z tego ze sie pytaja o wzmacniacze na estrade jak i tak nie zrobie niczego tanszego od dap-ow i palladiumow z allegro.
 
To fakt ciężko zrobić coś tańszego. Ale chyba każdy zdaję sobie sprawę że duża moc to duże koszty.
 
Mam takie pytanie co może być przyczyną że w Uniampie jest mało basu?? Miałem stary wzmak Unitry i nawet bez podbicia było go więcej. Zaznaczam że wina nie leży po winie źródła lub kolumn. Nie chcę robić regulatora barwy, gdyż reszta pasma jest rewelacyjna. Może to wina tego że na wejściu dałem 2x2uF ?? :grin:
 
Jak najbardziej tak :) do uniampa dedykowalbym kolumny z duza iloscia basu np Seas er18 rnx i podobne przy takim rozwiazaniu zadna barwa bylaby juz nie potrzebna :)
 
Irku, co by trzeba było tam pomierzyć ? Przykładam się do budowy Uniamp'a, zaciekawił mnie, ale nie wiem czy dałbym radę pomierzyć, chyba, że w szkole z elektronikami.
 
Pomierzyc trzeba duzo i to takich rzeczy o ktorych nawet nauczyciele nie slyszeli :)

Podobno jak sie wstawi za 2,2u 4,7u albo dolutuje drugi rownolegle to basu jest wiecej. Teoretycznie daje to zmiane dolnej czestotliwosci granicznej z 4 do chyba 3hz :)
 
Jest jakiś starszy elektryk w szkole, może by coś wiedział, z tych normalnych nauczycieli jest kilku co się interesują elektroniką, ale raczej nie audio.
Ja nawet nie mam sprzętu w domu do pomiarów.
 
1. Panowie, kupiłem tranzystory 2SC5200 w cenie 6zł za sztukę, czy możliwe żeby były to oryginały Toshiby?

2. Czy to bardzo źle, jeśli tranzystory MJE350 i MJE340 są z innej serii produkcyjnej? Czy w ogóle MJE350 = KSE350 ??
 
IW4N napisał:
1. Panowie, kupiłem tranzystory 2SC5200 w cenie 6zł za sztukę, czy możliwe żeby były to oryginały Toshiby?
To drogo ja płaciłem trochę ponad 8PLN za parę.
IW4N napisał:
2. Czy to bardzo źle, jeśli tranzystory MJE350 i MJE340 są z innej serii produkcyjnej? Czy w ogóle MJE350 = KSE350 ??
Nie ma to większego znaczenia. Tak.
 
ad1 po cenie tranzystorow nie stwierdzisz czy to oryginal czy nie
ad2 kse350 to to samo co mje350 raczej nie ma to za duzego znaczenia ze sa z innej serii nie przejmuj sie tym
 
irek, nie oczekuj, że większość ludzi zajmujących się diy to konstruktorzy czy laboranci.
Celem większości jest wykonanie maksymalnie dobrej i pewnej konstrukcji.
Dokładnie jak z gotowaniem, większość posługuje się książką kucharską, a nie wymyśla nowe potrawy. Lepiej dobrze gotować z książki niż wymyślać kulinarne knoty.
Podstawa to PCB można dodać koszt praw autorskich. W jakim numerze EDW jest opis Uniami-a ?
 
Dołączam się do pytania, też chętnie przeczytam zamieszczony artykuł w EDW!

Ktoś wcześniej napisał, że Uniamp ma "mało basu" i tak już po prostu ma ten wzmacniacz. Jeszcze nie ukończyłem budowy i nie uruchomiłem wzmacniacza ale obawiam się, że mogę być zawiedziony, dla mnie dolne rejestry powinny być wyraźne i powinna być ich odpowiednia ilość... Czy naprawdę tak źle jest w tej kwestii?:)

pozdrawiam i dzięki za wcześniejsze odpowiedzi i rady!
 
A co wstawic w miejsce R21 i R67 ?? Tam jest 0R wiec nie wiem :roll:
Gdzie przylutować rezystory R17,R36,R64,R82 :?:
Jak przylutować tranzystory np T3 :?: Patrząc na PCB tam gdzie jest grubsza "ścianka" ma iść "Tyl" tranzystora :?:
 
IW4N, niektórzy przesadzają pisząc, że uniamp nie ma basu. Bas jest, ale zupełnie inny niż we wzmacniaczach np. Yamahy. W Uniampie jest bardzo szczegółowy, nierozlazły i może dlatego niektórzy twierdzą, że jest go mało. Ja początkowo testowałem Uniampa z kolumnami na XW-165 od TVM i przy, aż się pozytywnie zdziwiłem jak mocno te kolumny potrafiły zagrać w dolnych rejestrach. Także nie ma co tragizować i rozpaczać. W końcu to tylko końcówka mocy bez preampa.
 
Dokładnie, zapewne gra raczej płasko, poprawnie, stąd niektórzy porównując fabryczne konstrukcje gdzie pełno filtrów, kontur itd., twierdzą, że Uniamp ma mało basu. No nic, przekonam się sam jak usłyszę:) a początkowo wzmacniacz zagra też z przetwornikami TVM, konkretnie ARN6618 + ARV... Pozdrawiam!

[ Dodano: 2010-04-21, 14:12 ]
maxxx222 napisał:
A co wstawic w miejsce R21 i R67 ?? Tam jest 0R wiec nie wiem :roll:
Gdzie przylutować rezystory R17,R36,R64,R82 :?:
Jak przylutować tranzystory np T3 :?: Patrząc na PCB tam gdzie jest grubsza "ścianka" ma iść "Tyl" tranzystora :?:

- R21, R67 - wlutuj zworę.
- R17, R36, R64, R82 lutujesz od strony ścieżek PCB, zwróć uwagę na te punkty lutownicze http://images28.fotosik.pl/309/92c9b157ce36aa2bm.jpg
- T3, tak jak patrzysz na płytkę od strony mostka, tranzystor, w ten sposób, że widzisz jego oznaczenie na obudowie :)
 
Powrót
Góra