• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

UniAMP by Irek - pierwsze testy i odsłuchy :)

A po kiego grzyba sprzedawać dobry wzmacniacz i kolumny?
Zwłaszcza że kina domowe z niższej półki grają gorzej niż tragicznie (przynajmniej te które ja słuchałem).

Masz tu DAC, gotowe: (mam nadzieję że link na allegro nie jest tu zakazany).
http://allegro.pl/konwerter-dac-toslink-spfid-coaxial-cinch-rca-kd4-i4848283241.html
http://allegro.pl/fiio-d3-d03-d03k-tashian-konwerter-dac-salon-24h-i4878055318.html

Podłączasz do SPDIF kablem RCA-RCA nie za długim, bo SPDIF na długich zwykłych kablach audio, potrafi się wygłupiać.
A uniampa wpinasz w DAC, ma działać, wiedzy tajemnej w tym nie ma.
 
wyjścia audio są 3: digital out, HDMI i słuchawki, z przejściówki SCART-RCA nie da się wyprowadzić dźwięku.
Zmieniałem rodzaj dźwięku wyjściowego wielokanałowy/stereo, oraz głośniki TV/Easylink/Auto Easylink.

Czy są do kupienia gotowe moduły automatycznego załączania wzmacniacza oraz selektor wejść aby można je było zamontować w Uniampie?

Próbowałem w zeszłym roku składać dedykowane projekty Irka, ale popełniłem jakieś błędy i nie działają mi prawidłowo.
 
selektor wejść jest dostępny od Irka, razem z modułem sterowania na pilota i jeśli chcesz możliwością zrobienia sub out, pisz do niego na maila
może będzie w stanie przerobić układ żeby działał na wykrycie sygnału ze źródła
 
Czy istnieje możliwość podłączenia Uni pod +-55V ?? Wiem że Irek podał max. zasilanie 35 VAC, jednak jestem na etapie przerabiania amplitunera i niestety transformator ma tam właśnie 55V stałego, nie chce dawać innej końcówki jak Uni..., da się go jakoś lekko zmodyfikować ??
 
Szukałem już dosyć długo, i wiem że były już wpisy podobne, ale akurat tego czy jest możliwość zwiększenia napięcia do 40VAC nie widziałem dlatego też pytam w tym miejscu...

- - - - - aktualizacja - - - - -

Ok na 55 s. wątku znalazłem wpis Irka że można by pomyśleć o zastosowaniu trafo z wtórnym 40VAC i teraz nie wiem czy dobrze zrozumiałem cały wpis. Znaczy że jeżeli zwiększy się napięcie na kondensatorach, zastosuje się większy radiator i odpowiednio odprowadzi ciepło z tranzystorów, to nie będzie ryzyka uszkodzenia układu ??
 
Nie na temat...
Przez słuchawkowe działa, ale problem w tym, że po włożeniu wtyczki następuje automatyczne rozłączenie głośników i sygnał idzie na słuchawki obojętnie czy jest odbiornik czy nie.
Natomiast wyjście czincz obsługuje się z pilota, gdy potrzeba.
no patrz, a w moim tv nie rozlacza mi glosnikow w tv i musze je przyciszac :(

ale wyjscie sluchawkowe mam sterowane z pilota. tylko ze dosc gleboko w menu :/

Ok na 55 s. wątku znalazłem wpis Irka że można by pomyśleć o zastosowaniu trafo z wtórnym 40VAC i teraz nie wiem czy dobrze zrozumiałem cały wpis. Znaczy że jeżeli zwiększy się napięcie na kondensatorach, zastosuje się większy radiator i odpowiednio odprowadzi ciepło z tranzystorów, to nie będzie ryzyka uszkodzenia układu ??
tam ktores male tranzystory byly na zbyt iskie napiecie
poszukaj dokladnie i wymien je na "mocniejsze"
 
A tak mnie jakos te postry czasem rozsmieszaja :) +-50V za malo jak pozwole podlaczyc +-50V to zaraz zaczna sie pytania czy nie mozna podlaczyc +-80V :) Ech co ja sie z wami mam :)
 
Witam, potrzebuję Waszej pomocy, Uni 150V2 popełniłem dwa błędy 1. radiator przykręciłem bez podkładek;) i odwrotnie przylutowałem T14 i T22. Oczywiście nie ruszył. Poprawiłem i wymieniłem na nowe T5, T15, T23, T31, T7, T28, T17, źle przylutowane T14 i T22, oraz DZ1, DZ2, D7, D8. Dla spokoju także mostek. Niestety nadal nie ustawie prądów, objawy: 1. ładuje kondensatory zasilacza do ok 50V i nagły spadek do 8-10V, rezystor 5W15om wrzący (2 spalone), prawy kanał w momencie ładowania kondensatorów prąd ok 03mV potem spadek do 0mV, lewy z kolei ok 150mV i brak reakcji na potencjometr.
Włączona końcówka pali 5W15om po ok 30 sekundach.
Jest podpięta pod dedykowane trafo z prawej strony. Proszę o poradę, zawaliłem na początku i nie wiem co dalej sprawdzać (diody wszystkie ok).
 
Panowie, po wyjęciu MPSA na DZ1 stale 12V, 5W15om nie grzeje się, na kondensatorach ok 80V, po wlutowaniu MPSA na DZ1 przez ok 2 sek 12V potem spadek do ok 5V i mniej no i 5W... wrzący, na kondensatorach ok 10V i spada. Czy mogłem upalić T6, T16, T24, T32? oporniki prawie wszystkie pomierzone na płytce i wartości zgodne ze schematem. Proszę o wsparcie.
...tak to jest jak człek się zbytnio podnieci że już zrobione....
 
Dalej masz zwarcie. Ładuje kondensatory, po chwili (opóźnione włączanie) włącza końcówkę, a na końcówce masz gdzieś duże zwarcie. Pełen prąd rozładowuje kondensatory, trafo nie wyrabia i ci się robi 10V na wyjściu. Sprawdź czy nie masz zlanych ścieżek i sprawdź czy trany końcowe masz sprawne. Chociaż w wypadku uszkodzonych tranów zabezpieczenie rozłączałoby chyba końcówkę (niech mnie ktoś tu poprawi jeśli się mylę), więc raczej szukałbym zwarcia między ścieżkami. Te 15R które ci się palą garściami to ograniczenie prądu na zasilaniu, rozumiem?
 
Tak 15R to na wejściu zasilania, kurcze zastanawiam się co jest bo końcowe zostały wymienione na nowe, ścieżki oglądane na wszystkie strony i błędów nie znalazłem, oczywiście sprawdzę raz jeszcze, faktycznie muszę mieć duże zwarcie. Zastanawiam się czy uszkodzone T6, T16, T24, T32 mogą dawać takie objawy. Z drugiej strony jeżeli jest zwarcie to 15R na wejściu będzie się bardzo grzał?
 
No będzie, on właśnie po to jest, żeby ograniczyć prąd na końcowych. A sprawdź jeszcze przy odłączonym zasilaniu czy nie masz gdzieś połączonego radiatora z masą albo którąś szyną zasilania tranów mocy. Może któryś tran źle przykręcony? Ja sobie zrobiłem np zwarcie przy lutowaniu rezów emiterowych, może tu? Wyjmij raz jeden a raz drugi bezpiecznik, może uda ci się zlokalizować po której stronie masz zwarcie?
 
Dzięki za szybka odpowiedź i wsparcie, tranzystory na swoich miejscach są tego jestem pewien, przykręcone przez mikę oczywiście posmarowane pastą termiczną, po 15 sprawdzę z tymi bezpiecznikami jest to pomysł dobry. Również sprawdzę ponownie czy po stronie lutowania nie ma błędu. Nic prócz tranów przez mikę i termistora nie dotyka radiatora, mika nowa nie popękana.
 
Tylko jak wyjmiesz bezpiecznik z + to zabezpieczenie nie załączy ci końcówki. Ale to też jakaś informacja.
 
Ponownie ja, ścieżki sprawdzone, wszystko jest ok nie połączyłem błędnie punktów, po wyjęciu prawego bezpiecznika ładuje kondensatory do ok 68-90V i skacze w tym przedziale, po odpięciu zasilania kondensatory maja napięcie po ok 5 min nadal 50V. Dodam że miernik pokazuje mi napięcie między radiatorem a masą ok 1,5mV gdy zasilanie włączone, po odpięciu zasilania -60mV i szybko znika. Radiator wyczuwalnie ciepły po ok 30 sek. pracy bez prawego bezpiecznika. Co to może oznaczać? proszę o wsparcie.

- - - - - aktualizacja - - - - -

mierząc napięcie spoczynkowy na lewym kanale bez prawego bezpiecznika, rośnie do ok 100mV i nagle spada do zera, po chwili znowu. pewnie zabezpieczenie się uruchamia. Czego szukać w prawym kanale bo tam pewnie jest przyczyna rozładowania kondensatorów. Dodam że mój miernik przy dotknięciu nawet metalowego odsysacza do cyny przez chwilę pokazuje ok 1-3 mV więc nie jestem pewien czy jest jakieś przebicie na radiator.
 
A jakie ty masz zasilanie, że masz na kondach 90V? Mierzysz pomiędzy + i -, czy pomiędzy masą i + oraz masą i -?
 
Zasilanie prawidłowe podawałem wartości mierzone szeregowo po dwóch kondensatorach, na pojedynczych rośnie przez ok 2-3 sek do 45V i nagły spadek do ok 4-5V
 
Powrót
Góra