• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Volkswagen Jetta II

Rejestracja
Lip 21, 2011
Postów
3,196
Reakcji
0
Lokalizacja
Kraków
Witam, ostatnio przyszło mi zrobić nagłośnienie do Jetty II i się przeżegnałem nogą.
Czy jest ktoś posiadaczem tego samochodu i może mi odpowiedzieć na pytanie, czy akustyka jest tam tak totalnie skopana? Pierwszy taki przypadek z jakim się spotkałem od paru lat...

Wsadziłem do bagażnika na testy suba na XAW210HC w banpassie 4 rzędu i podpiąłem pod 160W mostkowanego blaupunkta mk2 - miało być tanio a dobrze. Przód został oryginalny, tył odłączyłem. Podpiąłem wszystko dobrze, jednostka sterująca to clarion rpm178, włączam i totalna kupa. Zmieniałem źródła, ustawienia, equallizacje - niestety nic nie pomogło. Wrzuciłem nawet domowego XAW310Hc i nie było to zadowalające na pewno, bo ten sam sub w innym samochodzie powodował trzęsienie ziemi ;) Nie byla to na pewno wina wzmacniacza i jego zasilania - to sprawdziłem wielokrotnie.
 
LightSound, takie same odczucia dotyczą Mercedesa W201 190, tyle że w jego przypadku duża wine gry suba z bagażnika auta ponosi zbiornik paliwa za siedzeniem, zobacz konstrukcje bagażnika, trzeba zrobić tak żeby wytłumienie nie znajdowało się miedzy bagażnikiem a kabiną wtedy bas powinien się poprawić. W mercu nie dość ze jest zbiornik paliwa to jeszcze naładowane tam jest trochę materiałów tłumiących... ogólnie to w Mercedesie dużo wytłumienia znajduje sie na podłodze w drzwiach i miedzy silnikiem a kabiną, tak samo bedzię pewnie w Twoim VW, moim zdaniem jest to plusem dla dzwięku w kabinie, zakładasz dobre "drzwi" bez suba i gra to bardzo rewelacyjnie, może warto pomyśleć o dobrze grających zestawach, sub nie zawsze jest super rozwiązaniem, dobre "drzwi" rozwiąza problem suba... Winą tego może też być dalekie odsunięcie bagażnika od kabiny, niektóre sedany tak mają...nie wiem jak to określić inaczej, wiem tyle że puszka z dzwiękiem jest dość daleko odsunięta względem kabiny, bas lepiej słychać na dworze jak w środku :mrgreen: uwarunkowane to jest też tym ze siedzenie tylne jest jakoś przesunięte, a pułka tylna jest znikomo mała, a kufer bagażnika duzy... Czyli powiedział bym jeszcze tak, ze u niektórych bagażnik zaczyna się juz w kabinie a nieraz jest tak ze tworzy jakby osobną cześć auta, w tym 2 to sub nie zdaje egzaminu zazwyczaj...
 
Właśnie dziś wstawiłem xaw310hc do kabiny - powstał efekt pustego basu. Wszystko wpadało w wibracje i było czuć masaż pleców a jednak dało się normalnie rozmawiać. Na zewnątrz było za to dość ładnie słychać - ale nie o to przecież chodzi. Wydaje mi się że zrobie sobie 3 way - w tylną pułkę wepcham basowe 16cm i odetnę nisko - zasile tylnimi kanałami wzmaka, a przód przednimi midbasy w drzwiach - tam wejdą max 13cm i trzeba zrobic pod nie miejsce bo w jeccie jest tylko w podszybiu miejsce na jakiś 87mm glosnik. Tak wiec czeka mnie albo masa roboty, albo odmówię wykonania.
 
LightSound a sprawdzałeś inne głośniki, inne suby :?: Jak włożysz samą skrzynkę do kabiny to nie za ładnie brzmi, lepiej zrobić coś w pułkę, jeżeli jest ona metalowa, czyli jest to SEDAN to warto zarobić pod spodem zabudowę małą np pod głośniki 2x20cm, polecał bym wtedy poszukać jakiś fajnych nie za mocnych a dobrych, może MDS08 :?: Wiem że MTX robi fajne 20cm głośniczki subwooferowe, one zdały by egzamin, czyli tak jak mówie, skrzynka w pułce, a drzwi swoją drogą, z 13cm też można fajny bas wycisnąc, a co do tych 87mm to może dać jakieś 3way małe, w drzwi przednie 13cm, potem w miejsce tych 87mm dać sredniaki i wysokie zrobić lekką zabudowe... Z tego co wiem starsza Jetta miała na podłodze coś ala FILC, może w tej też coś takiego jest, ogolnie samochód jest nieakustyczny :wink:
 
Dawid-SS, tak, pisałem przecież że wsadzałem swojego bandpassa na xaw210hc a potem domowego na xaw310hc. Mam kilka jeszcze ale nie sprawdzałem - porównałem 8' z 12' a to przecież spora różnica. Właśnie dzis dorwałem się do tylniej pólki w celu powiększenia otworów - i co? Wyżynarką tego nie zrobie, blacha jest za gruba i twarda :shock: Już mnie ten samochód przyprawia o dreszcze...
W podszybie nigdy nic nie daje, bo to gra pod kątem i zawsze kupowato - lepiej jest montować w drzwiach. To cóż, porzucam projekt jetta - za dużo pracy.

A tak nawiasem - orientuje się ktoś jak akustycznie stoją Rovery 214 i 216 5 drzwiowe? Bo mam w planach kupić, a nie chce mieć takiej sytuacji jak tutaj.
 
LightSound, Bas zawsze gra tak samo, nie ważne jaki kąt przecież, a co do wycinania blachy, fleksem ją trzeba bylo :mrgreen: O ROWERach nie słyszałem, kumpel mial coupe bodajże 200 i powiem CI ze tam spoko, nawet 15cm tonsile w bandbass bylo slychac :mrgreen: Podjedź na komis wrzuć skrzynke w bagażnik do jakiegoś i zobacz jak gra, powiedz kolesiowi że jak CI sie spodoba to zabierasz :mrgreen:
 
LightSound, aaa sory :mrgreen: juz prostuje, bas dać w pułke tylną, a mid w podszybie, wiadomo ze charka sie zmieni, ale zalezy to do jakich "f" bedzię on ciągnoł pasmo, jeżeli bedzie ciety dośc nisko co jest raczej zadkoscią to charka zmieni sie znikomo malo, watpie ze uslyszy sie to znacząco, do tego jeszcze w aucie :wink:

[ Dodano: 2009-04-28, 23:59 ]
najlepiej daj spokój z tą Jetta :mrgreen: KUP GOLFA, tam pięknie wszystko gra :mrgreen:
 
Mid w podszybiu odpada - on jest nachylony w stosunku do nas o 110* a nawet najlepsze głośniki nie grają pod kątem dobrze - zresztą wszystko odbija się od przedniej szyby i jest kaszana. Głośniki zamontowane w podszybiu a grające "do Ciebie" to tutaj różnica bardzo zausłyszalna ;)

Golfa ale którego - przecież Golf 2 to jetta w sedanie ;) Myślałem nad 3 jeżeli mi się nie uda wyrwać Rovera poniżej 10tys. Ktoś miał w podpisie że ma instalacje w roverze - ale nie udaje mi sie go znalezć - mogłby się do mnie odezwać na PW?
 
Co to za nowy termin

nieakustyczny samochód ?

może nie jest najłatwiejszy ale bez przesady ;)

myśle że każdy da się dobrze nagłośnić
 
dan124 napisał:
myśle że każdy da się dobrze nagłośnić

LightSound napisał:
mostkowanego blaupunkta mk2 - miało być tanio a dobrze.

Zgodze się ale wtedy nie może być tanio ;)

Bagażnik o pojemności 550 litrów należy do największych wśród samochodów osobowych.
Blacha zastosowana do tego samochodu jest także najtwardsza a także najgrubsza jaką udało mi się spotkać do tej pory. Uważam że to ma coś do gadania ;)
 
dan124, akurat LightSound, ma rację, samochód ma duży bagażnik, zastanawia mnie czy mocniejszy sub by sobie poradził, ale montowanie suba o mocy np 500W mija sie z celem, nie bedzie TANIO...Więc Jetta w odtawke, a co do terminu no to jak okreslić auto w ktorym muzyka pierdzi a nie gra :?: NIEAKUSYTCZNY :mrgreen:
 
Co do tanio to się zgodzę

ale napewno są samochody które jeszcze trudniej nagłośnić

chodzi mi np. o w124 w sedanie ;)

a jednak się da

a co do mocnego suba to niekoniecznie musi być supre mocny

wystarczy żeby był efektywny
 
dan124, głośniki samochodowe do subów są zazwyczaj mało efektywne, może JBL i Beyma jest czymś innym, ale np Rockford MTX, nie sa demonami wysokiej efektywności, dlatego mocą nadrabiają :wink: Zgodze się z Tobą, W124 jest straszny do nagłośnienia, tak samo W201 czyli 190, ale w drzwiach głośniki grają bardzo zacnie, problemem jest sub, tak jak wspominałem to jest typ auta gdzie bagażnik jest jakby osobną częścią auta, nie zaczyna się on już w kabinie a poza nią... Wracając do subów do takich autek, polecam BEYMA POWER 15 i JBL GTI 15, albo słabszy JBL Power 12 (nie pamietam czy dobrze podaje ale chyba to dobre symbole) to dobrzę powinno sobie poradzić a suby made by pierdzwiawka za 200zl odstawcię przy takich autach w zapomnienie, no chyba ze wyrwiecię tylną kanape :razz: :mrgreen:
 
" no chyba ze wyrwiecię tylną kanape "

to nic nie da ;)

zostaje jeszcze zbiornik paliwa ( jest na całej szerokości kanapy )
 
No to witam w klubie trudnych aut,mam podobny problem z bmw e34 sedan,dodatkowo w skórze.
Potrzebuje dużo miejsca w bagażniku i myślałem że mała skrzynia z mds08 wystarczy, ale :sad:
Nie wiem,może coś wrzucić pod siedzenia ,ale co się tam zmieści?
 
slaw369, może tylna pułka, ale pamiętać trzeba że tam jest blacha, warto by sie pomęczyc i ją wyciąc, zrobić zabudowe pod głośniki, z tego co wiem do BMW wchodzą z tylu spore głosniki, 2xMDS08 Ci starczy, daj im tylko mocny napęd, głośniki potrzebują mocy, najlepiej jakiś monoblock 1x250W4R (bo chyba mds jest 8ohm i 2 w mostek) pod siedzenie to TY nic nie wkładaj, to jest bzdura wg mnie, załóż osobny wątek może, ustaw sobie czas np że watek bedzie widoczny przez 3tyg a potem wygaśnie, tak nie zasmiecasz forum a dodatkowo zyskasz informacje :wink:

dan124, racja, zbiornik przeszkadza, jest rozwiazanie, mieć pusty bak :razz: ale zbiornik miały W201, W124 miało już inaczej też, ostatecznie chyba 2 wersje były, nie jestem pewien do konca...
 
Powrót
Góra