• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

volvo 850

  • Autor wątku Autor wątku XYS
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia

XYS

Rejestracja
Sty 1, 2008
Postów
187
Reakcji
0
Lokalizacja
GDANSK
witam panowie

mam do naglosnienia autko jak w temacie - kombi
na ca nie znam sie wogole :)
wiec ma byc tak

cicha muzyczka ale nizla jakosc
jakis gotowiec (moze peearless albo morel)
zadnych dodatkowych wzmakow wiec sesowne radyjko
glosniki beda szly w fabryczne miejsca wiec midvofer max 14 cm
no i cena hmmm 2000 max

prosze o rady
 
:lol: wiedzialem ze zaraz bedzie zabwa w CA jak tylko prawko zdales :mrgreen:
XYS napisał:
jakis gotowiec (moze peearless albo morel)
mam ochote na peerless definition 5 lub 6
woofery znam i wiem ze sa OK. wysokotonowek nieznam ale to vifa wiec powinno byc OK
szkoda ze miejsca fabryczne i pod samo radio :???: ale A16WG (bo to samo siedzi w zestawie peerlessa) sa dosc efektywne i latwo je napedzic mala moca wiec na poczatek wystarczy

radio? oj malo mam doswiadczenia - moze jakies nakamichi sie trafi? :D
 
michone, musze dodac ze naglosnione maja byc tylko 2 przednie miejsca tyl nie bedzie uzywany

Pawel S., hehhe no zdlaem odebralem w srode w piatek kupilem auto i mam juz 800 km na karku i zyje o dziwo :)
 
Nie na temat...
XYS, i bardzo dobrze - ucz sie ucz :P
spotkales sie juz z chamstwem na drogach?
 
jesli nie ma mozliwosci zaadoptowania pod 16cm to dls ms5a a jak jest do dls r6a. Radio nakamichi ce-45z kupisz za 500-600zl ja bym kupil wzmacniacz alpine mrv-t303 lub sony xm-6020 i zamontowania go pod deska rozdzielcza lub pod fotelem pasażera...

bez wzmacniacza poprostu nie ma sensu cokolwiekrobic...
 
michone, ajak ze zwrotkami pod te glosniki ?
no i z innej bajki - jak sie zasila wzmaka ? w aucie
 
XYS napisał:
michone, ajak ze zwrotkami pod te glosniki ?
a niema w zestawie?
XYS napisał:
no i z innej bajki - jak sie zasila wzmaka ? w aucie
:lol: nauka od poczatku nawet u tak doswiadczonej osoby :lol:
ciagniesz kable prosto od aku do wzmacnaicza. w tanszej wersji mase ciagniesz z budy samochodu. ja osobiscie wole ciagnac oba przewody prosto z aku.
 
Pawel S., no od zera nie ukrywam :) jak ma ciagnac z aku to jeden pies czy pociagne jenda zyle czy 2 nie widze powodu by mase ciagnac przez bude

ok pokombinuje z bokami jakie glosniki da sie wepchac :)
 
seryjne glosniki mozesz miec nieduze natomiast jezeli zrobisz sobie odpowiedni dystans z mdf bedziesz mogl wlozyc tam glosniki o srednicy 160-165mm

A jezeli chodzi o ciagniecie przewodow od aku to roznica jest raczej czysto finansowa. (wieksza ilosc przewodow)
 
z opini jakie slyszalem to tempo6 gra kiepsko :( dlsr6a bije na glowe wszystkie zestawy w tej cenie ewentualnie jakis model DEGO :)

Zwrotki oczywiscie w zestawie. Wzmaka nie ma filozofii + - od aku przy montazu pod deska to jakies 2-3m wystarcza + 1m sygnalowki proline i kable 2x2,5mmkw do glosnikow w drzwiach.


/lodowa roverkowicz pozdrawia :D
 
XYS napisał:
porownujac ceny z tym co podale wyzej to okazja. jednak niewiem co to za wzmacniacz :|
XYS, jak juz wielokrotnie pisalem w tych zestawach peerlessa siedza vify pod inna nazwa. mam szczegolowe zdjecia gdzie widac ze peerless wyglada identycznie jak vifa A16WG tylko ze z guma na magnesie. a wysokotonowka wyglada zupelnie jak D26NC
 
jeżeli chodzi o tego wzmaka sonego

to stara ( złota ) oryginalna skośna seria.

bardzo dobre i przyzwoite wzmaki

polecam
 
ok to na razie decyzja podjeta czesciowo

glosniki peda pearlessa jednak zaufanie do marki mam a cena smieszna (troszke ponad100 eur)
radio i wzmak do dyskusji
 
Nie wiem jakie głośniki masz w drzwiach fabryczne (Jak możesz to cyknij fotki). Montowane tam były oryginalnie głośniki Dynaudio i ich bym nie zmieniał (zmienił bym za to wysokotonówki w desce, technologia poszła naprzód i na tym polu można sporo poprawić) co do przeróbki na 16 fabrycznych miejsc nie ma o tym mowy (jak ktoś nie zna auta niech nie pisze bzdur) jedynie można zaadaptować schowek w drzwiach, jednak to wymaga już ingerencji w tapicerke i zmniejsza praktyczność auta, jednak w tym aucie jest to łatwa przeróbka, która może nie rzucać się w oczy. Jest to duże auto więc polecam jeszcze w tylnie drzwi wsadzić głośniki i podciąc ok 150-200hz. Sceny nie zaburzają a dodają całkiem przyjemnego kick`basu. Wtedy jak wyjmiesz skrzynke brzmienie będzie w miare pełne, nawet przy wykorzystaniu wszystkich fabrycznych miejsc. No i życze powodzenia w walce z fazą skrzynki basowej ;)
Pisze z własnych doświadczeń, sam się poruszam takim autem ;)

A co do radia, to nie wiem czego oczekujesz, jeśli chodzi o fabryczną wierzyczke jest naprawde baaardzo przyzwoita. Były projektowane i produkowane o ile dobrze wiem właśnie miedzyinnymi przy współpracy z nakamichi. Nie jest to jednak potwierdzony fakt, jednak z kilku źródeł zasłyszana plota, w którą byłbym skłonny uwierzyć. Mowa o SC-805 i modelach pokrewnych
 
Kudłaty, niestey po fabrycznych glosniczkach oraz radiu pozstalo tylko echo :)
tyl moze obsadze w przyszlosci bo tym autkiem beda najzesciej jezdzily 2 osoby :)


ale jezeli juz cos wsadzac w tylne to midwofer czy 2way w 1 glosniku ?
 
Do tyłu najlepiej wsadzić coś co radzi sobie dobrze z dołem i dodatkowo pasywnie odciąć góre. Nie wiem nawet zabardzo co ci polecić bo się nie interesowałem takimi małymi wooferkami (mi wystarcza fabryka). Nie ma sensu dawać żadnych coaxialnych, ani szerokopasmowycgh przetworników. Chodzi o to żeby wspomogły dół i wiem, że są wstanie to zrobić. Jak nie masz fabrycznych to szkoda, forum ci bardziej pomoże w wyborze bo ja jestem baaaaardzo nienaczasie z tematem ;)
 
Powrót
Góra