• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Niestety prawo rynku nie ma litości szczególnie w przypadku samochodow. Te tansze, których wartość spada w ogromnym tempie, sa po prostu gorsze.
...................................................
Prawo rynku to często prawo stada owiec pędzących za baranem.
Ale co tam- fajnie że tak jest bo można wyrwać dzięki temu kilka ciekawych aut.
Przykład: Eurovan II, wszystkie składane w jednym zakładzie - ale Lancia PHEDRA chodzi taniej jak pozostałe bo ma znaczek LANCIA na masce :)
Nie ważne że to ta sama mechanika, elektryka i elektronika a dodatkowo jak to u Lancii- ponadstandardowe i komfortowe wyposażenie.

5.jpg

Hondę ACCORD też obczytałem ale z tego co piszą to za mało cicha w środku :)
 
Ostatnia edycja:
ale Lancia PHEDRA chodzi taniej jak pozostałe bo ma znaczek LANCIA

A mi się wydaje że dlatego bo jest zwyczajnie brzydka ;)

Najlepszy przykład jaki wpływ wyglądu ma na cene-peżot 406 sedan i coupe. Technologicznie niemal to samo (są pewne różnice ale nie o to chodzi), silniki te same, jednak wygląd coupe pininfariny wyprzedził nieco swoją epokę. Efektem jest to że za zadbane coupe trzeba położyć od 50 do nawet 100% więcej.
 
A mi się wydaje że dlatego bo jest zwyczajnie brzydka ;)
.......................

Ale to już sprawa gustu, a że faktycznie gust mam nieprzeciętny to i THESIS jest moim wyborem ze względu na wygląd zewnętrzny.
A dla wielu to szkarada do której by nie wsiedli :)

PS
Shiver- nie wydaje ci się że jeździ u nas Thesis?
Ale widziałem kilka razy i zawsze z daleka i nie jestem pewny- taka bordowa.
 
Jakiś czas temu w Motorze było porównanie: Accord, 159 i A4. Wyszło, że najmniej awaryjny będzie japoniec a Audi i Alfa są podobne w tym aspekcie. Za to jak coś się zdu#cy w Hondzie, to właściciel dostanie zawału na widok rachunku, a do Alfy jest sporo porządnych zamienników.
Niech mi ktoś jeszcze powie, że Honda, albo Audi lepiej wygląda w środku... :p
Moje następne auto po 156 to będzie 166 albo 159, oczywiście benzyna, najlepiej V6 :D
swietny wybor :D komfort jazdy super a srodek rewelacja ;) ja dla swojej GTV szukam teraz mlodszej siostry czyli Brery ale z tym ciezko w pl jesli szuka sie konkretnej jak w moim przypadku (czerwona 3,2V6) :D ale to tylko kwesita czasu
 
Niech mi ktoś jeszcze powie, że Honda, albo Audi lepiej wygląda w środku...
Moje następne auto po 156 to będzie 166 albo 159, oczywiście benzyna, najlepiej V6
Jakże mi jest bliska twoja filozofia ;) Moje następne auto to również 159. Mozna sie spierać, można się sprzeczać ale nie ma w tym przedziale cenowym piękniejszego auta od 159, ewentualnie konkurować może 407coupe. Żałuje tylko, że AR wycofała swoje słynne ameliniowe V6 na rzecz tej fiatowskiej V6 z bezpośrednim wtryskiem :/ 159 z starą 3,0 V6 to by byłą miazga systemu :) Można by bez maski jeździć, taki piekny jest ten motor.

swietny wybor komfort jazdy super a srodek rewelacja ja dla swojej GTV szukam teraz mlodszej siostry czyli Brery ale z tym ciezko w pl jesli szuka sie konkretnej jak w moim przypadku (czerwona 3,2V6) ale to tylko kwesita czasu
Widzę ze bym sie tu dogadał z paroma osobami w kwestii motoryzacji ;) Brera świetna, ale osobiście w moim mieście namierzyłem tylko jedną, co tym bardziej świadczy o jej wyjątkowości (prosiaków już więcej jeździ).
 
AlfaClub i Gtv-Spider sie klania ;) Gtv mnie urzeklo :D czerwona decha i skory oraz boczki :D zostaje na dozywocie ;)
Nowy SPider jest mega ale cena przerazajaca, Brere mozna kupic za pol ceny... za 40-50 juz w miare zadbana a spidery maja ceny przesadzone.
 
Ale to już sprawa gustu, a że faktycznie gust mam nieprzeciętny to i THESIS jest moim wyborem ze względu na wygląd zewnętrzny.
A dla wielu to szkarada do której by nie wsiedli

No mi Vany w wydaniu włoskim totalnie nie pasują, takie silenie się na finezyjność niestety rzadko wychodzi w użytkowym aucie, widać to zwłaszcza po latach (np. lancia zeta). Thesis to inna para kaloszy, jakby mnie było stać to napewno byłby to mocny punkt w który bym celował.


Shiver- nie wydaje ci się że jeździ u nas Thesis?
Ale widziałem kilka razy i zawsze z daleka i nie jestem pewny- taka bordowa.

Niee, nie widziałem nawet przejeżdżającej przez Międzyrzecz a ci dopiero na naszych rejstracjach. U nas niestety króluje "gólf i pasek w tedeiku".
 
słynne ameliniowe V6 na rzecz tej fiatowskiej V6
Ach ten chrom...
Nie tyle fiatowskie, co chryslerowsko-fiatowskie. Obawiam się, że po mariażu z USA auta Fiata (Alfa, Lancia) już nie będą takie jak do tej pory...
z starą 3,0 V6
Albo starym 3.2 i do tego Q4
Co z tego, ze wir w baku, ale jazda po winklach dałaby jeszcze więcej zabawy.
159 wygląda nieziemsko i długo tak pozostanie, ale ja najprawdopodobniej najpierw kupię 166 po lifcie, bo cena będzie bliższa mojemu założonemu pułapowi. Ale to i tak za przynajmniej rok...
 
Albo starym 3.2 i do tego Q4
O tak, o Q4 to już nawet zapomniałem. Oprócz 166 i 159 marzy mi się jeszcze 164 w V6 i Q4 również mile widziane, ale takie zadbane auto to >20kzł.
166 jest świetna, aut po liftingu nadal mało jest na naszych drogach, w gamie silników ma zacną V6, ale... design zewnetrzny jest nieco "germański" no i zawieszenie jest bardziej awaryjne jak w 159. Kurde, dla czego Alfa nie wypuszcza następcy 166 i 159? Z dwoma małymi samochodami długo nie pociągnął.
 
Alfa nie wypuszcza następcy 166 i 159?
Ma być Alfa Gulia - następca 159 na płycie Dodge'a Darta, ale to chyba w 2014. Jakiś nowy Fiat też na tej platformie powstaje, tylko nie pomnę nazwy...
No, ale co z tego jak to już nie będzie włoskie auto, tylko hamerykańskie z domieszką włoskiego? Obym się mylił, ale wiele na to wskazuje.
 
Bebok, wyjątkowość Alfy umiera powoli od kiedy przejął ją fiat, do tego dochodzi ekonomia, z resztą tak jak we wszystkich markach. Mamy coraz tańsze auta, ale o dziwo po gwarancji sypią się jak choinka miesiąc po świętach ;)

Concept następcy 166 też krążył gdzieś po sieci, ale jakoś nie słychać o wprowadzeniu jego w życie.
 
Wy tu gada gadu a moja Nysa nadal nie działa :(
Ktos ma jakis pomysł?

A występuje w tym Nissanie sonda lambda ? Może ona jakieś fałszywe dane do komputera podaje i silnik dostaje nieodpowiednią dawkę paliwa. Inne możliwe problemy jakie przychodzą mi do głowy to nieodpowiednie ciśnienie paliwa (pompa lub regulator ciśnienia) lub silnik łapie gdzieś tzw. lewe powietrze, choć w tym wypadku dochodziło by raczej do falowania obrotów.
 
Silnik na wolnych obrotach chodzi równo.
Pompa paliwa ma dobre ciśnienie, regulator działa ok.

Jak sonda sie psuje to pokazuje jedna wartośc.
I na zepsutej tez działa dobrze. Poprostu chodzi "ubogo" lub "bogato".
Przerabialem to kiedys w primerze.
 
Powrót
Góra