• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Można to zrobić tylko z głową, mi po zrobieniu pełnego wydechu czyli kolektor aż po końcowy przybyło, ale na takim jak je zdjęcia miałem mniej jak seria miała po wyjechaniu z fabryki, różnica na hamowni jakieś 10 mniej do serii a po dobrym zrobieniu +15 do serii

Chodzi o zjawiska falowe powstające w wydechu. Przy niedopasowaniu wydechu może w pewnym zakresie obrotów cofać spaliny do silnika. Wiec nie chodzi o to żeby była prosta rura tylko o utrzymanie odpowiedniego podciśnienia w wydechy pomagającego opróżnić cylindry. Ale to jest trochę bardziej skomplikowane niż montaż kawałka rury z wylotem o średnicy wiadra. Takie pomysły to tylko wiejski tuning.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Nie... ty cos pierwszy raz zrozumiałes lol
Pytania retorycznego też nie rozpoznałeś ? ;)

- - - - - aktualizacja - - - - -

To powtórzę.
W MIEŚCIE JEDZIEMY TYM PASEM, KTÓRY ODPOWIADA NAJLEPIEJ CELOWI i WARUNKOM JAZDY.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Dla mających trudności ze zrozumieniem przepisów, wyjaśniam że nie łamie to kodeksowej zasady ruchu prawostronnego.
 
Panowie.. ja to wszystko wiem ;) Mam już kupiony kolektor 4-2-1 z wyjściem 2 cale w miejsce seryjnego 4-1 i przelot na jednym, środkowym tłumiku 2,25 cala odkupiony z rajdówki :P Tyle, że właśnie ten jeden tłumik będzie darł za bardzo japę (wydech to dokładnie to z tego auta - https://www.youtube.com/watch?v=D-cV-WWYSKg&feature=youtu.be ). O osiągi się nie martwcie - były projekty liczone na hamowniach z takimi srednicami wydechu (nie tlumików!) razem CAI ze zderzaka i wkładką k&n można utargać 15km :P jestem skłonny dać jeszcze jeden tłumik zaraz za kolektorem żeby ciszej było, w ostateczności zrobie poprzeczny przelotowy, jednak ochotę mam na coś w stylu Invidia tj:
6799583616_96bb671e55.jpg

Także Panowie - o stronę mechaniczną sie nie martwcie - ja się martwię tylko o stronę akustyczną - i mam świadomość że taki tłumik jak na końcu z dużą średnicą wyjścia działa bardziej jak głośnik, ale chce go wyciszyć ile się da ;)
 
Honda CRX - model na Amerykę ?

Parę lat temu taka Hondą przy mojej ulicy rozbili się chwaccy młodzieńcy wracający z dyskoteki. Na prostym odcinku drogi. Najpierw przywalili w topole potem w słup po drugiej stronie ulicy. Dwóch gości skończyło na drzewie, a dziewczyna przeleciała przez bramę do ogródka. Przeżył tylko sprawca.

Ciekawe czy miał tłumik przelotowy.
 
Ostatnia edycja:
Na Europę. To auto nie należy do łatwo prowadzących się - jest strasznie nadsterowne, nerwowe ;) A przy 130km i 900kg nie dużo trzeba żeby fantazja poniosła ;)
 
Coś musi w tym być bo nieco później i niespełna dwa kilometry od miejsca tego pierwszego wypadku widziałem taka samą CRX siedzącą na przydrożnej topoli. Na szybie przedniej, na wysokości głowy pasażera był piękny rozprysk szkła i krwi.

To chyba lepiej zainwestować w poprawę zawieszenia niż w wydech.
 
Honda CRX - model na Amerykę ?

Parę lat temu taka Hondą przy mojej ulicy rozbili się chwaccy młodzieńcy wracający z dyskoteki. Na prostym odcinku drogi. Najpierw przywalili w topole potem w słup po drugiej stronie ulicy. Dwóch gości skończyło na drzewie, a dziewczyna przeleciała przez bramę do ogródka. Przeżył tylko sprawca.

Ciekawe czy miał tłumik przelotowy.

Jesli auto jest tanie i "szybkie" to jest większe prawdopodobieństwo ze Gimbaza się tym rozbijała/rozbija.

Co do Twoich wywodów o tłumikach etc. Silnik Hondy K20z4 201KM po zrobieniu dolotu CAI, kolektora ssącego, kolektora wydechowego i tłumika + Hondata(strojenie) 240KM. Spoiler tez sobie założę ale raczej bym miał pełen pakiet Mugena niż dla mocy:)
 
Te kilka koni więcej może uzyskasz zmieniając wydech i dolot ale jeszcze trzeba brać pod uwagę zakres obrotów. Bo co po większej mocy maksymalnej przy 7-8tys.rpm jeśli zakres mocy użytecznej podczas jazdy na drodze to 2,5-3,5 tys. obrotów ? Na rajdzie to się przydaje, ale rajdówki czasem jednego sezony nie przetrzymują na tym samym silniku. W samochodzie drogowym wartoby uzyskać przyrost mocy w zakresie niskich i średnich obrotów.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Ale dolot plus wydech to już jest pełny pakiet tuningowy a nie tylko jakiś tłumik z wiaderka w kosztujący tyle co mandat za przekroczenie normy hałasu. Wiec zupełnie inny rodzaj tuningu.

A zamiast spojlera wstaw klatkę bezpieczeństwa ;)

I jednak nadal warto zainwestować w zawieszenie w pierwszej kolejności.
 
Ostatnia edycja:
U mnie też jest pełen wydech - czytasz wybiórczo? to może z tym kodeksem masz tak samo?
Co do zawieszenia - całość od a do z w poliuretanie, zawieszenie gwintowane nowe też jest. Opony też nie są 10 letnie. Blacharka też jest zrobiona w wakacje od a do z z malowaniem całej budy. Do czegoś jeszcze chcesz się przyczepić "zanim wydech"? :)
EDIT, a właśnie kolekor 4-2-1 zamiast 4-1 poprawi moment obrotowy w dolnych obrotach.
 
U mnie też jest pełen wydech - czytasz wybiórczo? to może z tym kodeksem masz tak samo?
Co do zawieszenia - całość od a do z w poliuretanie, zawieszenie gwintowane nowe też jest. Opony też nie są 10 letnie. Blacharka też jest zrobiona w wakacje od a do z z malowaniem całej budy. Do czegoś jeszcze chcesz się przyczepić "zanim wydech"? :)
EDIT, a właśnie kolekor 4-2-1 zamiast 4-1 poprawi moment obrotowy w dolnych obrotach.


Ja mam właśnie u siebie tłumik Invidia tylko ze do FN2 i powiem Ci ze cichy nie jest ale czego chcieć po 2,75":P
 
Ostatnia edycja:
Widzę, że się przygotowałeś :D Do kosztów przeróbek dolicz badania techniczne po każdym zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego za przekroczenie głośności. W Krakowie potrafią być zawzięci ;)

Jeżeli masz już wszystko dlaczego chcesz improwizować z tłumikiem, nie ma gotowych rozwiązań tuningowych ?

Ps. ciekawe ile kosztowała ta przebudowa CRX-a
http://polskajazda.pl/Samochody/Honda/CRX/2354
 
Ostatnia edycja:
Uwielbiam wnętrze tej alfy, super auto też się na taki czaiłem ale 3.2 V6 jednak wysokość ubezpieczenia w UK mnie trochę zastopowało.
 
Ahh.. I co z tych koni jak cala moc idzie tylko na przednie kola. Nie da sie driftowac, kręcić bączków, palic gumy, jednym słowem nuda :p
 
@PM

Co sądzisz o nowym Mustangu, który pojawi się w Europie? Ja wiem, że jesteś fanem GM, czyli Camaro, ale ciekawi mnie Twoje zdanie z mała nadzieją, że nie będzie to opinia mocno fanboyowska :P Mi się osobiście podoba jedynie silnik w Camaro (6.2 OHV) i gdybym miał możliwość to chętnie widziałbym takiego w Mustangu. Camaro wygląda bardzo ładnie, ale nigdy nie przemawiało do mnie i nie mam zamiaru się zmuszać.

Wcześniej pytałem o ten wałek korbowy ponieważ GT350 będzie miał płaski, gdzie standardowy silnik Coyote w GT ma krzyżaka.

5.2 w GT350 z płaskim wałkiem brzmi całkiem OK:


GT z wydechem Ford Racing i krzyżakowym wałkiem korbowym:


No i gaźnikowy faworyt, szkoda, że tak rzadki i drogi, muzyka dla uszu:

 
Ostatnia edycja:
159 z holdenowskim 3.2 zazwyczaj są 4x4, ale auto ciężkie więc i tak szaleństwa nie będzie.

- - - - - aktualizacja - - - - -


Chyba ci się numerki pomyliły. Ceny w sumie też.

Kupuje się 159 za tą cyfre i później powstają mity ze alfy są do kitu...
.3lite jakiego ty masz mustanga?? Bo jeśli fajna zabawkę mozna mieć juz za 30-50tyś to może są warte grzechu :)
 
Powrót
Góra