• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
jakbym mial 6-ty bieg to bym mial ekonomiczne auto
a tak to na 5-tym biegu 100km/h i 3krpm
120 i 4k
ile przy 5k obrotow to nie sprawdzalem

Ten 5 bieg w Twojej Ibi to i tak już była dokładka do 4 biegowej skrzyni. Wystarczyło mieć trochę mniej oleju niż max i zacierało łożyska. Stary problem z tymi skrzyniami.
 
jakbym mial 6-ty bieg to bym mial ekonomiczne auto
a tak to na 5-tym biegu 100km/h i 3krpm
120 i 4k
ile przy 5k obrotow to nie sprawdzalem

Paweł, jakbyś miał 6 biegów to albo by były one bardzo krótkie albo ta ibiza to by ci zwalniała na 6tce pod byle górkę a po wciśnięciu gazu rozpędzałbyś się jak maluch.
 
po wciśnięciu gazu rozpędzałbyś się jak maluch.
ale tak sie dokladnie dzieje i u mnie... nanajwyższym biegu zapomnij o jakimś przyśpieszaniu... chcesz przyśpieszac.. redukcja...

Zreszta drugi samochod nadal mam wolnossacy... dodatkowo teraz ostre walki pozakładałem , to juz calkiem bez redukcji o nawet 2 biegi nie ma czym jechać...



Wysłane z mojego telefonu
 
Zależy też jak jest moment w tym silniku rozłożony. Może trochę dłuższe biegi nie zaszkodziły by jakoś specjalnie a sporo pomogły w wygodzie jazdy albo np. dłuższa sama 5-tka (hondziarze tak robią i zdaje to w miarę egzamin chyba)? Z tego co wiem to tych silników 8V od VW i tak się nie opłaca kręcić więc może nie było by to złym wyjściem ;) .
 
Gumy letnie i zimowe już zjechane, wiec w pora na nowe, jednak w tym roku postanowiłem kupic całoroczne. Rozmiar typowy r15 185-195, ktoś coś może polecić sprawdzonego?
 
mam te goodyear 2,5 roku i jestem zadowolony ;)

widze 2 wady
-w zimie na mrozie twardnieja na postoju. potrzeba paru km zeby odzyskaly wlasnosci
-w upalach robia sie miekkie i auto sie buja :/

ale nie piszcza latem, sa ciche i nie narzekam na nie zima ani w deszcz ;)
 
wszyscy powtarzaja "jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego!"
a skoro po takim czasie widze tylko 2 przewidywalne wady, to znaczy ze to chyba dobre opony? ;)

w okresach przejsciowych sa genialne!
ciche, dobrze sie sprawdzaja na mokrym (i lekko mokre i ulewa) i jeszcze mnie nie zawiodly ;)

zawiodlem sie dopiero niedawno - dopiero co spadl deszcz i polecialem na swiatlach :(
 
Właśnie w okresach przejściowych takie opony całoroczne są genialne bo to jest taka mieszanka pośrednia.
 
Gumy letnie i zimowe już zjechane, wiec w pora na nowe, jednak w tym roku postanowiłem kupic całoroczne. Rozmiar typowy r15 185-195, ktoś coś może polecić sprawdzonego?
Michelin Crossclimate. Przejechane 30 tys. km i jest super.
Ważne to zamieniać tył z przodem co około 10tys. km bo bieżnik opony ze względu na poprzeczne lamelki jest dość wrażliwy na wyząbkowanie na tylnej osi.
 
Na bazie tego testu :

https://www.auto-swiat.pl/porady/te...6-opony-caloczne-sa-coraz-doskonalsze/013gltr

wybrałem w tym roku Goodyear Vector 4Seasons, czyli podobnie jak Paweł. Teraz jest wersja Gen 2, ta była testowana i tą zamówiłem.

Według pomiarów z testu dość dobrze wypada również Kleber Quadraxer 2, ma bardzo dobrą cenę niestety dość słabo hamuje na mokrej nawierzchni i dlatego wybrałem Goodyear.
 
W ogóle na deszcz to genialne są opony uniroyala. 2 lata (chyba?) temu jak wracałem z AS to na autostradzie była taka ulewa że głowa mała. Dosłownie potop :p . Opony były uniroyala i sobie absolutnie nic nie robiły z deszczu. O uniroyalach i ich świetnym odprowadzania wody to jest rzeczywiście prawda.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Złe opinie czytałem o ostatnich modelach toyo i yokohamy.
 
Ze swojej strony rowniez polece michelin crossclimate+
Co prawda przejechane na nich dopiero ok 20tys z dolaczanym tylnym napedem ale wg mnie rewelacja.
Snieg, deszcz - auto jak przyklejone.
 
W ogóle na deszcz to genialne są opony uniroyala. 2 lata (chyba?) temu jak wracałem z AS to na autostradzie była taka ulewa że głowa mała. Dosłownie potop :p . Opony były uniroyala i sobie absolutnie nic nie robiły z deszczu. O uniroyalach i ich świetnym odprowadzania wody to jest rzeczywiście prawda.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Złe opinie czytałem o ostatnich modelach toyo i yokohamy.

Użytkuje drugi sezon Uniroyal RainSport 3.
Potwierdzam, na mokrym bardzo dobrze sobie radzą.
Co do zimówek użytkuje Nokian WR D4 również bardzo fajne oponki.
Kupiłem wczesniej auto na wielosezonówkach.
Nie testowałem ich zimą ale latem bujały autem, zbyt moekkie, a na mokrym na zakretech czuć było jak auto ucieka. Auto MB w203 4matic
 
Powrót
Góra