• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
O wielu motocyklach myślałeś widzę ;) Na wstępie doradzę z doświadczenia, że nie można się kierować wiekiem. Nowsze nie znaczy lepsze.
Na początek, dla siebie planowałem er5, gs500 lub cb500. Dużo sie naczytałem i do nabierania doświadczenia motocyklowego bardzo fajne pozycje. Ale z planowania nic nie wyszło i nabyłem coś innego... W każdym razie z tych 3 miałem okazje śmigać gs500 - bardzo przyjazny motorek. Elastyczny silnik i fajna skrzynia.
Jeśli chciałbyś cos wiekszego, to xj 600 jest ciekawą pozycją jak i z 750.
Musisz sie zastanowić, czy chcesz kupic moto (np. przypadku jakiejś 500-tki, po roku bd chciał coś większego - jestem tego pewien) i szybko je zmienić, czy coś bardziej długodystansowego
 
Raczej nie będę zmieniał na inny, bo planuję wymianę auta za rok, a motor ma być na wycieczki i trasy, dojazdy do roboty, poruszanie się po mieście.
Serce jest za Włochem - Ducatti, ale rozum każe spoglądać na Japończyków...
 
Gadacie o jakichś turbinach i innych pierdołach....to wszystko popierdółki, na fotce porządny silnik :P:P:P
jo4vnz5nz9y5i50xqony_1369481890.jpg


4,5m wysokości, jakieś 15m długości i z 6m szerokości, 10000KM, 16 cylindrów :P A są jeszcze trzy takie obok, ale fotce ledwo zmieścił się kawałek jednego.
 
a czy przypadkiem zibi nie sprzedaje swojego motocykla?

---------- Post dodany o 13:50 ---------- Poprzedni post o 13:49 ----------

W kwietniu śnieg pewnie juz zejdzie wiec mam do sprzedania kawał dobrego motocykla Suzuki GSX 1400 gdyby ktoś był zainteresowany... (tak tak pojemnośc to 1400:) )
pisz czy nie sprzedal ;)
 
KLE, DR, Transalp, Pegaso itp. Niby dobre do moich potrzeb, ale umiarkowanie mi się takie podobają :D
Kolega ma już drugiego Transalpa, wcześniej jakieś motorynki, Pegaso, ZZR1100, CBR1000R i chwalił właśnie ZZR za możliwości turystyczne. No, ale co ja mogę wiedzieć, on jest trochę niższy ode mnie i może mu było wygodnie, każdy preferuje nieco inną pozycję.
 
W dieslu pęd spalin jest większy(dlatego turbiny "wstają" szybciej), ale temperatura mniejsza.
W benzynie pęd spalin jest mniejszy, ale temperatura wyraźnie wyższa i to zabija turbiny.

W większości seryjnych turbo-benzyn, turbosprężarki są dodatkowo chłodzone cieczą, czego w dieslu nie ma konieczności(olej wystarcza)
 
Ale z drugiej strony turbo w benzynach z reguły mają stałą geometrię łopatek i jeden problem z głowy mniej. No i służą raczej temu, żeby spłaszczyć moment obrotowy, a nie wykrzesać z silnika "niewiadomoco". Przypominam o spalaniu stukowym.
 
Gadacie o jakichś turbinach i innych pierdołach....to wszystko popierdółki, na fotce porządny silnik :P:P:P
jo4vnz5nz9y5i50xqony_1369481890.jpg


4,5m wysokości, jakieś 15m długości i z 6m szerokości, 10000KM, 16 cylindrów :P A są jeszcze trzy takie obok, ale fotce ledwo zmieścił się kawałek jednego.

Nie chciałbym tego regenerować :P
 
Ale z drugiej strony turbo w benzynach z reguły mają stałą geometrię łopatek i jeden problem z głowy mniej. No i służą raczej temu, żeby spłaszczyć moment obrotowy, a nie wykrzesać z silnika "niewiadomoco". Przypominam o spalaniu stukowym.
W nowych konstrukcjach często pojawia się zmienna geometria. Chociażby dlatego, żeby przyśpieszyć pracę turbo. W benzynie pęd spalin jest mniejszy, więc turbo trzeba nieco inaczej skonstruować, żeby mogło szybciej wstać.
Stąd też powstały turbiny twin-scroll, która jest montowana chociażby w vectrze OPC
 
Koledzy ma ktoś dostęp do tanich części do cytryny?;) Siłowniki w klapie kończą żywot i powoli klapa opada mi na głowę, problem jest natury takiej że to są specyficzne siłowniki i u mnie w okolicy kosztują ok 200zł/szt , na allegro znalazłem za 270zł:/ może ktoś załatwić za mniej bolącą cenę?;)

Tak to wygląda:

http://allegro.pl/citroen-c5-kombi-silownik-bagaznika-i3253677727.html
Link poprawiony;)
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra