• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
No, za kilka dni zawita 2,3l v5 170KM :) Nie stanie się nic jeśli zamontuje się sekwencję do niego? Powinno się podobno lać 98 oktanów.
 
Cytryn i Gumiak ci powiedzieli, czy przeczytałeś w instrukcji? Co do sekwencji, pytaj na lpg-forum.
 
Myślałem, że ktoś tu ma trochę wiedzy na temat LPG. Najbardziej chciałbym tylko wiedzieć czy osiągi nie spadną jak w przypadku kiepskiego paliwa - jak wiadomo LPG ma liczbę oktanową powyżej 100, więc to nawet lepiej.
 
Nie ma kiepskiego LPG. Wszystko i tak jest z Rosji. Bardziej martw się o to, żeby nie trafić na druciarza.
 

O wreszcie autko dla mnie :D

Ciekawostka:

Robiłem dziś koło renaulta 19 skrzynie, byłem u znajomego mechanika po smar grafitowy do półosi, i udało mu się kupić ostatnio Klasa S W220 4.0 CDI 320Km z zawieszeniem hydraulicznym bez pompy do zawieszenia za 8tys zł :o jeździ, pali, wszystko ganc, tylko do Łodzi musiał jechać... trafiła mu się perełka, jak to chodzi, ten dźwięk silnika... ehh dech w piersiach zapiera. Chciałem podkupić, to usłyszałem że sobie na ścianie powiesi a nie sprzeda :P hehe Byłem bez telefonu(miałem e51 bo w htc wildfire padła bateria) i nie porobiłem zdjęć :(
 
Robiłem dziś koło renaulta 19 skrzynie, byłem u znajomego mechanika po smar grafitowy do półosi, i udało mu się kupić ostatnio Klasa S W220 4.0 CDI 320Km z zawieszeniem hydraulicznym bez pompy do zawieszenia za 8tys zł jeździ, pali, wszystko ganc, tylko do Łodzi musiał jechać... trafiła mu się perełka, jak to chodzi, ten dźwięk silnika... ehh dech w piersiach zapiera. Chciałem podkupić, to usłyszałem że sobie na ścianie powiesi a nie sprzeda :P hehe Byłem bez telefonu(miałem e51 bo w htc wildfire padła bateria) i nie porobiłem zdjęć
Zacznie się sypać to od razu sprzeda.

Ludzie boją się V8 w dieslu, nie tylko w mercu. BMW też. Bardzo zaawansowane silniki(jak wchodził diesel V8 w bmw to był to najbardziej zaawansowany diesel na rynku w osobówkach) i niestety ale drogie w utrzymaniu. Niczym nowym są wtryski, turbiny czy same sterowniki turbog
 
No to pewne, ew. faktycznie przywiesi ja ścianie, jak motor ;)

hmm no silnik zrobił na mnie ogromne wrażenie - od kielicha od kielicha silnik, jakby 2 złożone w jeden. Raczej to po to by w niedziele sobie wyjechać i poszpanować, do codziennej jazdy ma swojego passata 97r, 2,0L w dieslu i kilka żony - jakiś dziwny silnik, bo mówił że ma 170Km, ale nie pytałem czy modyfikowany czy jak. Wracając do merca - no łezka mi się w oku zakręciła. No ale kit - stać go ;)
 
Zacznie się sypać to od razu sprzeda.
Z ciekawości ile mercedesów w życiu miałeś bo widzę że już kolejny raz torpedujesz każdą wzmiankę o tej marce. Tak na marginesie tylko wspomnę że ja miałem W123 obrócił mu się zegar to z racji rocznicy wymieniliśmy pierścienie, aż tyle roboty z nim było. Potem miałem 2x W124 jeden 2.0 benzyna drugi diesel, faktycznie dieselek troszke, aczkolwiek przy dieselu nie robilem nic przy benzynie zaczelo sie piepszyc jak gaz zalozylem. Rok temu sprzedalem W202 tutaj byl 2.5 diesel i powiem jedno silnik w mercu to tylko miedzy dwoma 2.0 benzyna albo 2.5 turbodiesel. Konstrukcje tych silnikow sa bardzo proste, dostep do wszystkiego jest praktycznie od razu. Do czego zmierzam pojezdzij przez tydzien mercedesem nawet z 1990 roku... Zeby miec taki sam komfort jazdy jesli chodzi o zawieszenie to musisz miec auto francuskie/japońskie (nie wiem jak włoskie bo niestety zadko kiedy mam do nich dostep) z conajmniej 2006 roku i to jakies malo wytluczone. Reasumujac teraz bede sprzedawal swojego francuzika i poceluje w pelna opcje W210 albo bitego W211
 
do codziennej jazdy ma swojego passata 97r, 2,0L w dieslu i kilka żony - jakiś dziwny silnik, bo mówił że ma 170Km, ale nie pytałem czy modyfikowany czy jak.

Pewnie wstawił nowy 2.0TDI 170KM, w końcu to jest mechanik, a zresztą te silniki można swobodnie przekładać w grupie VAG (jeśli modele posiadały taki silnik).
 
Do czego zmierzam pojezdzij przez tydzien mercedesem nawet z 1990 roku... Zeby miec taki sam komfort jazdy jesli chodzi o zawieszenie to musisz miec auto francuskie/japońskie (nie wiem jak włoskie bo niestety zadko kiedy mam do nich dostep) z conajmniej 2006 roku i to jakies malo wytluczone.
myślę że e39 spokojnie pobiłoby starego merca, aha no i jeszcze jest C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem, wiec nie ma co tak generalizować ;)
 
Łukaszu nigdy nie miałem BMW dlatego nie wiem co i jak. C5 jeździłem ale nie wiem jakie miało zawieszenie powiem tylko że odbiegało daleko od mesia, a moze to po prostu moje zboczenie co do marki z celownikiem ;P
 
Nie najeżdżam na żadną markę(może trochę BMW bo momentami mam jej dość, a grzebię przy nich raptem 3lata).

Poczytaj sobie o silnikach 400CDI, o 740D. Te silniki to nie to samo co stary TDS czy 300TurboD.
Nowe CDI są jeszcze gorsze z racji precyzji konstrukcji. Za najtańsze w utrzymaniu silniki common-rail uchodzą te na Boschu. Najłatwiej je regenerować(obecne piezoelektryki już nie) i koszta napraw okazują się najtańsze.
poceluje w pelna opcje W210 albo bitego W211
Skoro jesteś takim fanem marki to powinieneś wiedzieć, że w Mercedesie, BMW czy Audi nie da się mieć "pełnej opcji". Auto jest na to za małe i część wyposażenia wyklucza się wzajemnie ;)
 
Witajcie, nie wiedziałem do końca w jakim temacie dać posta tak więc padło na wątek motoryzacyjny ;)

Chciałbym uzyskać od was poradę jaki zakupić 1 interfejs do diagnostyki samochodów ?
Stawiam 1 kroki w dziedzinie elektroniki samochodowej i chciałbym rozszerzyć swoją wiedzę oraz pobawić się w diagnozę samochodów poprzez odczyt błędów z poduszek, ABS , układu sterownia silnika itd. Miałem okazję pracować z testerem diagnostycznym BOSCHA KTS 200 , jednak kosztuje on dosyć sporo ok 6 tyś zł. Nie mam tyle pieniędzy jak na razie żeby tak zainwestować w sprzęt oraz wiem, że nie wykorzystałbym maksymalnie możliwości tego testera.
Znalazłem na internecie taki oto interfejs :

http://allegro.pl/interfejs-vag-commander-k-can-licznik-immo-w24h-i3264589584.html

ma dużo opinii pozytywnych oraz negatywnych, używał go ktoś może kiedyś ? godny polecenia ? jeśli nie to co myślicie kupić na 1 strzał do diagnostyki ?
Dodam, że zależałoby mi na początek na markach VW, Audi oraz Skoda bo z nimi najwięcej pracuję ..
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra