• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Czyli nisko :) Trochę droga zabawa wydawać 5 stówek rocznie na dwa kawałki plastiku.
A jak z trwałością poliuretanów? Z opinii ludzi wynika, że wytrzymują o wiele dłużej niż typowe elementy gumowe.
 
generalnie gwint skręcony na max + naciąg i poliuretany to mega twarda mieszanka wybuchowa. Idzie pogubić dyski :D ale pod względem wytrzymałości poliuretany są the best. Stosowałem od zawsze oryginały lemfordera i wytrzymywały dłuższy czas, jednak na takim zawiasie betonie i naciągach i lemforder po czasie klęka. Od czasu jak mam poliuretany - zapomniałem o gumach, szczególnie z tyłu jak i na wózku. W sumie są wszędzie :D
 
Poliuretany z Olkusza - komplet 700 zł. Najtwardsze 90ShA. Łącznie na komplet u mnie wyszło 27 sztuk tulejek.
 
dużo to za mało powiedziane, w połączeniu z setupem auta jest hardcore :D na + też jest to, że jest bardzo szybka reakcja na kierownice i o wiele lepiej w koleinach. Ale co tu dużo mówić jak jest gwint, naciąg, poliuretany i rozpórki = taczka :D ale "aj lof" szuranie po ziemi
 
ja bez gleby i dokładki pod zderzakiem szoruje, no ale w końcu Peugeot seryjnie jest hardkorowym samochodem sportowym :P

Wielowahaczowe zawieszenie daje komfort i sztywność w zakrętach i dla przeciętnego zjadacza chleba z żyłką sportowca-kaskadera-szumachera myślę że starczy :)
 
Ja tez nie jestem dziadkiem, ale to nie na nasze drogi...

A jeśli ktoś to lubi/kocha ? uwielbiam podróżować autem, w którym coś się dzieje np. jest problem z przejechaniem przez spowalniacz, np. szuranie podłużnicami po koleinach. Czuję, że jadę... jestem taki szczęśliwy :) czuję, że prowadzę auto. Nie mogę jeździć zwykłym autem z prześwitami w nadkolach - zwyczajnie mnie takie auto nudzi.

Co nie znaczy, że nie szanuję auta. Trzy razy w roku zabezpieczenie podłogi/podłużnic. Części tylko z ASO itd.

A co do samego tematu to jeden woli matkę, drugi córkę.
 
wczoraj mialem okazje sprawdzic dokladne spalanie brata astry F 1,6 8v (c16nz) na gazie
silnik nie do konca sprawny - musialem trzymac dosc wysoko obroty (2-3k)
trasa 200km, droga praktycznie pusta, predkosci 80-110km/h

po przejechaniu 237km zalalem gazu do pelna (wyjezdzajac bylo pelno) i wyszlo 17,69 litra
wychodzi srednie spalanie 7,5 litra gazu na 100km! :D

---------- Post dodany o 21:19 ---------- Poprzedni post o 13:22 ----------

dzisiaj ta sama trasa w ulewnym deszczu. wyjechalem bez rozgrzania silnika, a w trasie w takich warunkach przeciez sie nie rozgrzeje
w efekcie na przejechanie 208km potrzebowal tym razem 18,4 litra gazu :/
1,5 litra wiecej przez nie rozgrzany silnik? :???:
 
dzisiaj ta sama trasa w ulewnym deszczu. wyjechalem bez rozgrzania silnika, a w trasie w takich warunkach przeciez sie nie rozgrzeje
w efekcie na przejechanie 208km potrzebowal tym razem 18,4 litra gazu :/
1,5 litra wiecej przez nie rozgrzany silnik?

Bez przesady, dlaczego mialby sie nie rozgrzac i to na takim dystansie? Widocznie jechales pod wiatr i masz wieksze spalanie, albo zatankowales gorszy gaz.
 
Albo ma popsuty termostat i nie dogrzewa silnika. Diesla mozna w zimie rozgrzać po 10-15 km a co dopiero benzynę pod koniec lata.
 
Szatan kusi, żeby zmienić auto. Wierność marce nakazuje zostać przy Alfie, a serce łakomie spogląda na model 166...
Znalazłem coś takiego: http://otomoto.pl/alfa-romeo-166-od-milosnika-marki-serwisowana-C30616432.html
Wydaje się w porządku, nawet jakby było coś do zrobienia, to zmieszczę się w budżecie (ok 15000zł).
Znacie jakieś godne polecenia egzemplarze 166? Benzyna lub gaźnik, bo traktora nie chcę.
 
Bebok, idź ta drogą! ;)

Z tego co na alfaholikach kiedys pisali to dobrym rozwiązaniem jest szukanie 166 z kompletnie rozwalonym zawiasem, dzieki czemu jest podstawa do mocnego zbicia ceny, dzieki czemu stać cię później zrobic kompletny remont zawieszenia i masz spokój na ładnych parę lat. Więc weź pod uwagę taka opcję.

W sumie jedynym słusznym silnikiem do tego auta jest 3,0 V6, oczywiście w LPG :P
 
Powrót
Góra