• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
http://www.zlomnik.pl/index.php/2012/08/29/10-powodow-zeby-nabijac-sie-z-samochodu-sasiada/

Miejsce 7:

7. Alfa Romeo 166
Obowiązkowy tekst: mam dla Ciebie aplikację na smartfona z funkcją nawigacji „wybierz najmniej dziurawą drogę”!
Alfa Romeo to ogólnie jest niezła marka. Zrobić dużego, luksusowego sedana na zawieszeniu, które ledwo wytrzymywało w aucie kompaktowym. Nie wiem ile jest wahaczy w 166, ale jest to liczba chyba trzycyfrowa. Z tego połowa jest zawsze rozpieprzona, a druga połowa rozpieprzy się za najbliższe dwa tygodnie. W 166 brakuje takiego wyświetlacza, który pokazywałby, ile pieniędzy właśnie wydałeś, wpadając w dziurę.
 
Zawieszenie w Alfie 156 nie jest przesadnie trwałe, ale zrobione na markowych częściach wytrzymuje sporo, a w 166 zawias jest trochę lepszy pod względem trwałości.
Czemu nikt się tutaj nie nabija z zawieszenia Passata czy innego Audi?

Łukasz, czytałem właśnie o tej Alfie z mojego linku - właściciel pisał, że niedługo zamierza robić zawias z tyłu; tu jest historia jego wymian: http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_belle/63792-moja_smoczyca_166_a.html

Wiem, że najlepiej iść w V6 zasilane Cyklonem B, ale to w miarę "pewne" auto z forum i na szybko je przytoczyłem.

http://otomoto.pl/alfa-romeo-166-2-5-v6-lpg-klima-skora-C30142687.html Szkoda, że drugi koniec Polski...
 
Jeśli od aktywnego forumowicza to można brać ;) Sam jak bym szukał takiego samochodu to szukałbym najpierw przez forum AR.

mbar, myślę że każdy kto chce kupić AR166 jest świadomy delikatności zawieszenia w tym aucie, a jesli mielibyśmy słuchać złomnika to jeździlibyśmy Alfettami z lat 70tych.
 
.................Diesla mozna w zimie rozgrzać po 10-15 km a co dopiero benzynę pod koniec lata.
:p
W mojej Phedrze mam webasto dogrzewające silnik w temp. <10st/C - ciepełko leci z nawiewów po kilkudziesięciu sekundach.
Oryginalnie działa z automatu po uruchomieniu silnika, ale wpiąłem się w złączkę + przełącznik i mam ręcznie bez konieczności jego uruchamiania.
Zużycie ON - 0,4l/h
Teraz szukam jakiegoś nie drogiego sterowania zdalnego/czasowego.
 
Czemu nikt się tutaj nie nabija z zawieszenia Passata czy innego Audi?

A z czego się tu nabijać? Passat B5, przejechane 140 tys. i padły łączniki stabilizatora i jeden czy dwa wahacze. Nowy oryginalny komplet można dostać za 1400zł. Jak wygląda to w alfie? :)
 
:p
W mojej Phedrze mam webasto dogrzewające silnik w temp. <10st/C - ciepełko leci z nawiewów po kilkudziesięciu sekundach.
Oryginalnie działa z automatu po uruchomieniu silnika, ale wpiąłem się w złączkę + przełącznik i mam ręcznie bez konieczności jego uruchamiania.
Zużycie ON - 0,4l/h
Teraz szukam jakiegoś nie drogiego sterowania zdalnego/czasowego.

sądzę że tańsze by było czasowe, załączające o stałej godzinie
http://www.cyfronika.com.pl/kityn/ks016.htm
 
Paweł z tym nagrzewaniem to przesadzasz.

Ciekawe co będzie w zimę ,a zapowiadają ostrą.
 
A z czego się tu nabijać? Passat B5, przejechane 140 tys. i padły łączniki stabilizatora i jeden czy dwa wahacze. Nowy oryginalny komplet można dostać za 1400zł. Jak wygląda to w alfie?
tak za 1200 - 1400 dostaniesz komplet na przód oryginalnych TRW, nie wiem jak jest z tyłem i żywotnością tych wahaczy, ale w AR166 najcześciej padają górne przednie wahacze.
 
tak za 1200 - 1400 dostaniesz komplet na przód oryginalnych TRW, nie wiem jak jest z tyłem i żywotnością tych wahaczy, ale w AR166 najcześciej padają górne przednie wahacze.

tyl tez pada ale za granica alfy jezdza po 15lat na oryginalnym zawieszeniu to nie jest wina auta ze w tym chorym kraju jezdzie sie po dziurach a nie drogach. nie byly do tego projektowane.
u mnie w gtv oczywiscie wielowahacz z tylu. 14 tuleji z tego co pamietam koszt ok 750zl komplet poliuretany. nie wymienailem bo nie narzekam chociaz juz jedna piszczy ale koszt jednej to 50-55pln. czesci do alf sa w smiesznych pieniadzach wiekszosc pasuje od fiata a jesli nie pasuje to od anglika :D


oj w audi u szwagra po 3latach zawiecha padla od wymiany po wymianie rok i znow stuka :D niemcy to na szrot :P to zemsta hitlera :P
 
Jeśli mowa o zawieszeniach to co myślicie o tym ?


ja myślę, że wersja na Polskę będzie musiała mieć 4 rdzeniowy procesor i dodatkowe sensory żeby ogarnąć sytuację.
 
szkoda ze nie mam warunkow bo bym juz dawno syrene kupil i restaurowal
wczoraj widzialem ladna na miescie - blekitna ;)
 
powaznie, brzmialo to jak motocykl (nie chopper z 2l silnikiem :p) ;)
ale demonstracja byla tylko na postoju, nie wiem jak to wyglada podczas jazdy. zapewne zacznie buczec jak skuter na automacie :D
 
Powrót
Góra